2026-04-23, 15:37
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vad "smidigt" du gled undan en uppgift som skulle avslöja din inkompetens.

Jag tycker det är trevligt att se att Tesla ökade sin marknadsandel efter att subventioner drogs in i USA.
Vad tycker du om att försäljningen kraschade 9% trots att Musk låter sina andra bolag köpa överprisade lagervaror?
Citera
2026-04-23, 15:38
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag kan nog garantera att Volvo, BMW, VW och andra biltillverkare också rapporterat noll krascher i självkörande läge, eftersom dom likt Tesla inte har självkörande bilar i någon nämnvärd utsträckning..

Jag har ju sagt i flera år att när Tesla löser FSD och det verkligen funkar så återstår ren och skär lögn att ta till för "björnarna". På deras egen bekostnad då så klart, eftersom normala människor bara kommer tycka att de låter helt körda i huvudet.
Citera
2026-04-23, 15:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad tycker du om att försäljningen kraschade 9% trots att Musk låter sina andra bolag köpa överprisade lagervaror?

Blir det några trejding-tipps från mäster trejdaren?
Citera
2026-04-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Kanske en gammal nyhet:
Under tiden som Waimo har rapporterat 58 krash rapporter så har Tesla 0 krasher.
https://www.notateslaapp.com/news/3999/nhtsa-releases-crash-data-on-robotaxi-and-teslas-competitors

It was 56% cheaper than what Waymo was priced at for this trip:
• Tesla: $6.15
• Waymo: $13.93
Total trip length: 2.25 miles, 7 minutes

70 spänn för 7 minuter resa är fortfarande ganska dyrt. Ett pris som lär gå att pressa när detta skalas upp.

Igår åkte jag Uber 6 minuter för 164kr (comfort-resa)

70 spänn?? Vilken dollarkurs använder du?
Citera
2026-04-23, 15:49
Medlem
Citat:
Jag har ju sagt i flera år att när Tesla löser FSD och det verkligen funkar så återstår ren och skär lögn att ta till för "björnarna". På deras egen bekostnad då så klart, eftersom normala människor bara kommer tycka att de låter helt körda i huvudet.
Ja du har ju sagt det i flera år men än har det inte hänt.

Ett tag sen jag var här, hur har det gått med Dojo, Tesla semi, Roadster, att alla Model 3 sålda med HW3 var fullt redo för FSD? Har Teslas vinst ökat kraftigt varje år? Har VW gått i konkurs än?
Citera
2026-04-23, 15:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Igår köpte jag $240-säljwarranter, upp 10% idag.
I början av veckan köpte jag mini-S med typ 10x indikativ hävstång, upp nästan 30% idag.
Jag är helt enkelt en bättre trader än er.

Hur har dina 2021-aktier åldrats? Kursen ligger ju som vi alla vet lägre nu jämfört med då, vilket iof är rimligt då fundamenta aldrig varit sämre.

Är de fortfarande upp 10% idag?

Jag tar en long här ($380) PT $387.
Citera
2026-04-23, 15:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Blir det några trejding-tipps från mäster trejdaren?
Du fick ju ett? Sälj Tesla och köp aktier i ett bolag som inte har ett PE nära 400 och/eller krymper.
Citera
2026-04-23, 15:58
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Ja du har ju sagt det i flera år men än har det inte hänt.

Ett tag sen jag var här, hur har det gått med Dojo, Tesla semi, Roadster, att alla Model 3 sålda med HW3 var fullt redo för FSD? Har Teslas vinst ökat kraftigt varje år? Har VW gått i konkurs än?

DOJO 3 är Tesla inne på nu. Semi rullar av banden, Roadstern vette fan och FSD kommer inte fungera för unsupervised på grund av för lite minnesbandbredd, men HW 4 funkar uppenbarligen. Inget du inte kunnat få reda på genom en enkel googling, men misstänker på att du hoppades på ett större "gotya moment". Det föll lite platt dock.
Citera
2026-04-23, 16:01
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du fick ju ett? Sälj Tesla och köp aktier i ett bolag som inte har ett PE nära 400 och/eller krymper.

Jag förväntade mig inga tipps. Det skulle avslöja dig som en riktig klåpare. Ville bara göra det officiellt.

Min stoploss utlöst på $376 btw.
Citera
2026-04-23, 16:04
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag förväntade mig inga tipps. Det skulle avslöja dig som en riktig klåpare. Ville bara göra det officiellt.

Min stoploss utlöst på $376 btw.
Hade du lyssnat på mig så hade du inte förlorat pengar på värdelösa Tesla-aktier.
Citera
2026-04-23, 16:05
Medlem
raskenss avatar
Hoppla vilken besvikelse det blev för Teslasekten -3,7 i skrivande stund. Men det är nog bara Technoguden Muskonium som prövar sina frälsta. Det finns hopp.

Teslalujah!
Citera
2026-04-23, 16:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hoppla vilken besvikelse det blev för Teslasekten -3,7 i skrivande stund. Men det är nog bara Technoguden Muskonium som prövar sina frälsta. Det finns hopp.

Teslalujah!
Detta är orsaken:
Citat:
Tesla (TSLA) pulled questionable levers to make Q1 2026 financials look good
https://electrek.co/2026/04/22/tesla-tsla-q1-2026-one-time-benefits-warranty-tariff-refunds-margins/

Hela kvartalsrapporten påminner om WeWork innan kraschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in