2026-04-23, 11:32
Medlem
Hur känner ni med stark personlig utstrålning att ni blir bemötta pga er goda hållning, colgateleende och genuina intresse för andra? En känd sångare blev tydligen nerslagen pga sitt bländande leende.

Min erfarenhet är att man, om man är väldigt karismatisk, bör ignorera avundsjukan och vid akut behov tona ner utstrålningen.
Senast redigerad av Softsea 2026-04-23 kl. 11:46.
Citera
2026-04-23, 11:37
Medlem
Yaourters avatar
Avund skulle jag väl initialt gissa på.
Citera
2026-04-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaourter
Avund skulle jag väl initialt gissa på.

Ja. Och ändå är karisma något de flesta kan få/skaffa sig.
Citera
2026-04-23, 11:41
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softsea
Hur känner ni med stark personlig utstrålning att ni blir bemötta pga er goda hållning, colgateleende och genuina intresse för andra?
Så rubriken är att många blir illa behandlade för att de har karisma, och frågeställningen är hur folk med karisma upplever att de blir behandlade?
Citera
2026-04-23, 11:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur känner ni med stark personlig utstrålning att ni blir bemötta pga er goda hållning, colgateleende och genuina intresse för andra?

Det hade jag absolut, dock inte nykter.

Och visst, många gillade säkert inte mig men anslöt sig ungefär i alla fall som en lärjunge för att runt Tarzan stod det i princip aldrig still, och raggade jag på nån så hade hon i regel alltid polare som de kunde ragga på.
Citera
2026-04-23, 11:51
Avstängd
Citat:
Hur känner ni med stark personlig utstrålning att ni blir bemötta pga er goda hållning, colgateleende och genuina intresse för andra? En känd sångare blev tydligen nerslagen pga sitt bländande leende.

Min erfarenhet är att man, om man är väldigt karismatisk, bör ignorera avundsjukan och vid akut behov tona ner utstrålningen.

Låter som falsk karisma.

Äkta karisma är "Karisma innebär en stark personlig utstrålning, charm och magnetisk förmåga att attrahera, inspirera och övertyga människor."

Att bli nerslagen låter som motsatsen till att ha en förmåga att attrahera, inspirera och övertyga.
Citera
2026-04-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det hade jag absolut, dock inte nykter.

Och visst, många gillade säkert inte mig men anslöt sig ungefär i alla fall som en lärjunge för att runt Tarzan stod det i princip aldrig still, och raggade jag på nån så hade hon i regel alltid polare som de kunde ragga på.

Helt rätt! För att "bli någon" ska man umgås med dem som redan är någon, och om man "är någon" så ska man umgås med medelmåttorna = lärjungarna
Citera
2026-04-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Att bli nerslagen låter som motsatsen till att ha en förmåga att attrahera, inspirera och övertyga.

Det kan hända att han log vid fel tillfälle, ungefär som Simon Cowell
Citera
2026-04-23, 11:58
Medlem
Karismatiska och vackra personer bemöts bättre än de alldagliga på alla plan i samhället.
Citera
2026-04-23, 12:04
Medlem
fndsaks avatar
Personer som tänker som du framstår ofta som tillställda och falska. Karisma är något man tillskrivs av andra. Att beskriva sig själv som karismatisk är ett solklart tecken på narcissism.
Citera
2026-04-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Karismatiska och vackra personer bemöts bättre än de alldagliga på alla plan i samhället.

Jag är böjd att inte hålla med, tycker att ödmjukhet och snällhet ofta belönas medan man många gånger vägrar att möta den karismatiskas blick.
Citera
2026-04-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fndsak
Personer som tänker som du framstår ofta som tillställda och falska. Karisma är något man tillskrivs av andra. Att beskriva sig själv som karismatisk är ett solklart tecken på narcissism.

Jag har beskrivits som en person med stark animalisk magnetism. Det kan inte jag hjälpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in