2026-04-23, 12:15
Medlem
Onanikrems avatar
Många med stark karisma blir skitstövlar och trampar på andra människor för att nå toppen.
De som blivit trampade på minns och sprider ordet.
Citera
2026-04-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softsea
Jag är böjd att inte hålla med, tycker att ödmjukhet och snällhet ofta belönas medan man många gånger vägrar att möta den karismatiskas blick.

Det är nog du som fått karisma om bakfoten.
Citera
2026-04-23, 12:17
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Jag har beskrivits som en person med stark animalisk magnetism. Det kan inte jag hjälpa.

Har du hört talas om sarkasm?
Citera
2026-04-23, 12:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är nog du som fått karisma om bakfoten.

Jag tror jag skulle bli rädd för en människa som bröstade sig och hade ett flin som visade alla tänder. Det låter inte normalt.
Citera
2026-04-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror jag skulle bli rädd för en människa som bröstade sig och hade ett flin som visade alla tänder. Det låter inte normalt.

Och det låter definitivt inte som en karismatisk person.
Citera
2026-04-23, 12:25
Medlem
Citat:
Jag är böjd att inte hålla med, tycker att ödmjukhet och snällhet ofta belönas medan man många gånger vägrar att möta den karismatiskas blick.
Du menar att karismatisk står i motsatsförhållande till snäll och ödmjuk? Bitarna börjar falla på plats. Du har en skev bild av vad karismatisk innebär.
Citera
2026-04-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du menar att karismatisk står i motsatsförhållande till snäll och ödmjuk? Bitarna börjar falla på plats. Du har en skev bild av vad karismatisk innebär.

Jag är van vid att få kritik, det ingår. *Visar tandköttet och tittar förlåtande på dig*
Citera
2026-04-23, 12:35
Medlem
Citat:
Jag är van vid att få kritik, det ingår. *Visar tandköttet och tittar förlåtande på dig*

Det låter som att du helt enkelt utstrålar narcissism snarare än karisma.
Citera
2026-04-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter

Det låter som att du helt enkelt utstrålar narcissism snarare än karisma.

Det är bättre att du lär dig hantera din avgrundsdjupa avund än att spy galla på framgångsrika människor.
Citera
2026-04-23, 12:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Hur känner ni med stark personlig utstrålning att ni blir bemötta pga er goda hållning, colgateleende och genuina intresse för andra? En känd sångare blev tydligen nerslagen pga sitt bländande leende.

Min erfarenhet är att man, om man är väldigt karismatisk, bör ignorera avundsjukan och vid akut behov tona ner utstrålningen.
Vem är denne kände sångare?

Karisma är inte något alla kändisar har naturligt, träffat ganska många som har noll utstrålning. Och en del väldigt otippade med stark karisma - Håkan Juholt t ex.
Citera
2026-04-23, 12:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Jag har beskrivits som en person med stark animalisk magnetism. Det kan inte jag hjälpa.

animalisk magnetism ? Vilket djur ? Åsna, Gnu , Surikat ?
Citera
2026-04-23, 12:45
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Har du sett Seinfeld TV-serie? Där finns en som heter Kramer och han utstrålade sådan djurisk dragningskraft som gjorde att även en nunna ville lämna klosterlivet och ha sex med honom,
det kallades kavorka och botades med vitlök...
När ha senare träffade nunnan och luktade vitlök då plötsligt bröts magnetismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in