2026-04-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Snälla gå inte i kamp med Petronius det har jag lärt mig från tidigare säsonger, jag vet inte vilken sorts storhetsvansinnestörning han har och skiter i det med. Han bara uttalar sig så, och sen går folk igång på det och då handlar flashback mer om Petronius än om programmet, snälla bara ignorera honom.

Elakt! Vad har jag gjort dig för att förtjäna sådana omdömen? Även text på internet smärtar. Det enda jag vill göra är att i lugn och ro diskutera Gift vid första ögonkastet. Och i gengäld bemöts jag med personangrepp. Jag har all rätt att hävda att denna säsong har svaga deltagare och svaga programledare. Allt känns svagt. Dessutom förstår jag inte varför deltagare tillåts som inte har svårt att inleda relationer. Jag trodde programmet var till för sådana som har svårt att hitta någon, såna som kvinnorna här i tråden.
Citera
2026-04-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Såklart. Vill man inte ha kuk 24/7 är det lika bra att bli flata. Så kan Henke wifea Uppblåsbara Barbara och leva happily ever after.

Heterosexuella men har sexualdrift och vill knulla. Passar det sig inte så kanske man inte ska gifta sig med en heterosexuell man.

Pussas o kramas.. är hon 5 år gammal eller?
Citera
2026-04-22, 16:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Heterosexuella men har sexualdrift och vill knulla. Passar det sig inte så kanske man inte ska gifta sig med en heterosexuell man.

Pussas o kramas.. är hon 5 år gammal eller?

Det finns absolut inget som tyder på att hon saknar sexualdrift, tvärtom, däremot ville hon vänta mer än ett par dagar med penetrerande sex. Inga konstigheter. Tycker du att heterosexualitet betyder att man kan få samlag exakt när man vill, oavsett om den andre är redo eller sugen?
Citera
2026-04-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeellljj
Emilia är utbildad beteendevetare med kandidat i psykologi och undersköterska i grunden..

Vilket bra yrke som passar henne enligt systrarnas tal.

Tycker ändå inte hon passar med Sofie. För att använda hennes egna ord ”clingy”.

Men säkert hennes bagage mm som gör att hon ej känt sig värd att älska. Men det lägger grund för stor press på Sofie. Att hela tiden bekräfta.

Sedan förstår jag inte sexologen. Har inte lesbiska förspel, akt och eftergos? Heteros har också en buffé att plocka från. Heteros kan också börja om igen. Eller menar hon att skiljer???
Citera
2026-04-22, 17:17
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
John skulle kunna vara gullig men jag har aldrig fastnat för metrosexuella killar, särskilt inte när det är unisexmode, samma med hans röst som är lite för feminin för mig. Men vet att många typ poptjejer diggar den stilen.
Med en annan stil, röst och bättre självkänsla hade jag diggat honom. Har tex inga problem med gluggen 😁
Rent objektivt har han fina drag. Men han är alldeles för mycket "pojke" för min smak. Får bara moderskänslor för såna killar.

Till John: Eftersom du sa i Updejt att du läser här så skulle jag vilja flika in en sak. Manligt håravfall är sexigt, no doubt! Det osexiga är desperata försök att dölja det. Varför inte stå för sin manlighet istället för att klä ut sig till pojke? Ungefär som att jag skulle linda mig på överkroppen för att dölja att jag har bröst.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det låter hoppfullt! Ska skynda mig hem och berätta det för min man. Ska bara dra och köpa en ananas på vägen.
Citera
2026-04-22, 17:27
Medlem
Dinlilladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Äh, Henke är bara sjukt osäker, sa ”liknande” grej i andra avsnittet efter bröllopet ”det är okej att köra över mig”.

Tror precis som du att Emilia hade behövt annan typ av guidning, hon sexologen är så vidrig när hon pratar sex.

Gillar hon Anna mer och mer, verkar vara en cool tjej och precis som du säger gör det John sjukt osäker. Hon vill nog ha en karl, därför hon tryckte på hans tal på bröllopet var så imponerande (hur hon vill att en man är). Nagellack som kille? Kommer krascha totalt här.

Jag tycker verkligen att killar får ha nagellack men jag skulle samtidigt aldrig vilja vara ihop med en man som hade det...
Citera
2026-04-22, 19:21
Medlem
tempeZZts avatar
Detaljerad spoiler om exakt hur det gick för alla par.

Klicka inte om ni inte vill läsa

Citera
2026-04-22, 21:42
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kan en relativt snygg och högutbildad, om än bara psykolog, tjej verkligen bortse från sin mans flint och taffliga försök att lägga något slags tintinkrull över den? Mitt svar är nej. Han borde ha rakat skallen helt. Det finns inget annat sätt att hantera flint som ung man.
FIN+MIN
Citera
2026-04-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
FIN+MIN

Varför kan du inte skriva Finasterid & Minoxidil?
Om det är det du menar.
Det funkar nog tyvärr inte lika bra för alla, men visst. Kanske John tackar dig för tipset nu när vi lyckats tyda rebusen.
Citera
2026-04-22, 23:11
Avslutad
Bara slökollat två avsnitt medan jag städade, men mitt första intryck är väl, som så ofta vad anbelangar GVFÖ, rätt digert. Anna ser bra ut, och verkar vara en någorlunda kul typ. Den enda jag hade sneglat på av kvinnorna. Männen är fullblodsflanar som TikTok-dansar på bröllopet, pratar om hur de lärt sig gråta, eller hur en ADHD-diagnos fått allt att trilla på plats. Hur kan man inte bli lätt äcklad av detta jävla gnäll? Eller liksom de som liksom säger liksom liksom hela tiden. Ger upp.

Fan, skulle jag någonsin gifta mig i TV (haha) så hade jag inte gjort det till ett självändamål att visa upp mina svagaste sidor. Sjukt avtändande, men det uppmuntras säkert av de helt värdelösa s.k. experterna. Känner hur mitt testo dyker när jag tittar.
Citera
2026-04-23, 01:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
ja det var kanske inte det smartaste att tvinga fram närhet, men jag tror dock att det paret var dömt att misslyckas från början, så olika..
jag blev mer illa berörd av situationen med sam och denise, där jag tyckte att hana mer eller mindre tog sams parti och ignorerade denise, det kändes inte ok.
Hana är ju helt värdelös. Bara svammel.

Hon blev ju betuttad i Sam o köpte allt han sa. Syntes i blicken att hon var kåt på Sam.
Citera
2026-04-23, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Jag tycker verkligen att killar får ha nagellack men jag skulle samtidigt aldrig vilja vara ihop med en man som hade det...

Måste vara rätt få kvinnor som vill va? Sättet han pratar, dansar, inreder, klär sig, kan väl knappast gå hem hos så många. Lite som förorten, alla hyllar den men vill inte bo där själv.

Känns som vanligt att SVT flotterar i en liten cirkel av människor i Stockholms innerstad som inte är representerbart för resten av landet.

Nu är det bara avsnitt 3 men tycker spontant hon känns som ett kap. Grundad, rolig, ser bra ut. Kommer naturligtvis inte att hålla och vi får i slutet se John prata om hur han inte är läkt som person, men att han lärt sig massor om sig själv.

Nagellack och sköljmedel på flaska - Annas tårar var när hon insåg det aldrig kommer bli något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in