2026-04-22, 08:18
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackaWacka
Tror snubben med gluggen är smygbög, det kommer garanterat inte hålla. Jobbig som tusan.
Han som stör sig på katthåren hade jag sagt tavk och hej till direkt! Hade någon klagat och betett sig som en bebis pga lite katthår från mina katter hade det vart riktigt avtändande 😂 Litar för övrigt inte på folk som ogillar katter/djur🫣
Den rödhårige snubben, nja… Tycker han är creepy.
Tjejerna verkar vara så himla mycket mognare och stabila är killarna i år. Tror inte det kommer hålla mellan några av paren. Kanske det lesbiska paret🤔

Ja männen i år kan sammanfattas med "vänliga men instabila". Kvinnorna är lite i en annan league än dem, även om jag som sagt tror Emilia har för stora issues.

Hoppas ändå man får se lite kärlek i år. I både svenska och norska GVFÖ har det den senaste säsongen blivit nolll kärlekspar, vilket ju är sämre än tidigare då det i stort sett alltid hållit mellan ett eller två par.
Citera
2026-04-22, 08:30
Medlem
Emilia är en överviktig, otränad, snusande, oerfaren, ängslig, ADHD, undersköterska, hårfärgad, ring i näsan med flyende haka.

Sofie är utbildad, trygg, sportig och grundad.

Undra vad de matchade på?

På tal om Johns överkammade flint hade han manbun tidigare. Syns på hans insta. Det såg bättre ut. Åh nagellacken orkar jag inte ens kommentera.
Citera
2026-04-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag försöker hålla mig till att diskutera programmet. Den unga kvinnan har dålig och ful hy, men det kan sminkas över, men ser i övrigt bra ut, av det jag sett hittills, bikinibilder dröjer. Hon har tagit sig igenom en högskoleutbildning, förvisso pseudovetenskaplig och utan värde, men ändå. Den typen av unga blonda kvinnor i storstad brukar inte se positivt på män med flint. Att han försöker köra tintinkrull över flinten är ju inte direkt ett plus på hans personkonto. Bättre då att acceptera sitt flintskalliga öde och antingen inte göra något alls, eller att raka helt.
Du måste vara 40+. Om du inte levt under en sten så kanske du förstår att inte alla får akademiska yrken idag, som på din tid. På grund av det uppenbara. Bara får man pluggar jurist så betyder det inte att man ska vara 1 av 800 ansökningar och mirakulöst få jobbet. Men som sagt, lättare var det på din tid när det räckte med en ek. Kand för att efter tio år bli bolags-vd.
Citera
2026-04-22, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undbd
Du måste vara 40+. Om du inte levt under en sten så kanske du förstår att inte alla får akademiska yrken idag, som på din tid. På grund av det uppenbara. Bara får man pluggar jurist så betyder det inte att man ska vara 1 av 800 ansökningar och mirakulöst få jobbet. Men som sagt, lättare var det på din tid när det räckte med en ek. Kand för att efter tio år bli bolags-vd.

Wut da fk? Här försöker jag diskutera programmet men du diskuterar mig. Ditt inlägg är för övrigt obegripligt och jag kan inte uttyda om det berör mannens flint eller kvinnans avsmak för flinten. Det finns exakt noll risk att den däringa blonda Freud-kvinnan skulle välja att stanna kvar med gluggflintmannen.
Citera
2026-04-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Wut da fk? Här försöker jag diskutera programmet men du diskuterar mig. Ditt inlägg är för övrigt obegripligt och jag kan inte uttyda om det berör mannens flint eller kvinnans avsmak för flinten. Det finns exakt noll risk att den däringa blonda Freud-kvinnan skulle välja att stanna kvar med gluggflintmannen.
Du trycker ner folk för att dem är psykologer. Jag undrar bara om du är bättre själv, och om du är det är det för att det var enklare förr.
Citera
2026-04-22, 09:53
Medlem
Citat:
Du trycker ner folk för att dem är psykologer. Jag undrar bara om du är bättre själv, och om du är det är det för att det var enklare förr.

Ja, jag är bättre än psykologer. Psykologer tillför inte samhället något värde och många av dom är rentav farliga för "patienterna", då tänker jag särskilt på Freud-dyrkarna, som i praktiken dödar av många patienter med sina pseudovetenskapliga flumteorier. Förhoppningsvis får vi höra lite mer om vad Anna har för inställning till att döda av patienter senare i programmet.
Citera
2026-04-22, 12:07
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Eller bara väldigt spontan. Hon hånglade upp honom så han blev kåt och då sa han det med att han ville ligga, tja så kan det vara.
Fast han hade inte behövt säga att det var en "issue" att hon inte ville knulla efter två dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Blev han sur egentligen? Hur vet vi det?
Han vill nog inget illa egentligen men...
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
När han säger "vi har vårt första issue" för att hon inte vill ligga efter ett par dagars bekantskap, och dessutom påstår "jag behöver mer närhet än du" trots att hon hånglat med honom konstant, vilket är jävligt mycket mer än de flesta par i GVFÖ har gjort ett par dagar in i bekantskapen, (gäller väl dessutom för många, många seriösa par när de precis har träffats) är både gnälligt, tondövt, egoistiskt och pressande.
Och framför allt omoget.
Inne på samma spår. Han sa även - i sorgsen ton och med ledsna ögon - att andra kvinnor sagt "du vill bara ha sex, Henke". Eh, okej...? Hur gick fortsättningen, undrar jag. Klipptes resten av den sägningen bort eller? Fattar inte riktigt vad han menade...? Varför sa kvinnorna så? För att han var en jävla tjatpelle, eller vadå? Låter som ett klassiskt försök att böla sig till lite fitta: "jag har blivit avvisad och mått så dåligt!!!". Jotack, den har man la hört förut.

Kan vi förresten prata lite om drej-scenen? ...tänkte jag skriva. Men jag pallar fan inte. Kunde knappt kolla på eländet så spolade framåt. Alltså...??!!
Citat:
Kvinnorna är lite i en annan league än dem, även om jag som sagt tror Emilia har för stora issues.
Jättedum fråga antagligen men armbandet som Sofie gav Emilia? Jättefint och sådär, har faktiskt likande själv, men som morgongåva till en främling...? Jag har blivit jätteglad över att få smycken med kvinnotecken - från människor som känner mig och vet vad jag gillar. Men från en vilt främmande människa - jag fattar liksom inte grejen? Vill inte kritisera på nåt sätt men hur tänkte Sofie? "Jag har ju gift mig med en brud så jag kör på ett kvinnotecken - det är romantiskt!"? Om jag hade gift mig med en vilt främmande snubbe så hade jag nog inte gett honom ett armband med ett manstecken och antagit att han skulle uppskatta det för att han är man. Det känns som om det är nåt jag missar här...?
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Om kvinnan inte vill knulla kanske hon skulle ha gift sig med en homosexuell man? Eller en kastrerad man?
Såklart. Vill man inte ha kuk 24/7 är det lika bra att bli flata. Så kan Henke wifea Uppblåsbara Barbara och leva happily ever after.
Senast redigerad av lillalilith 2026-04-22 kl. 12:18.
Citera
2026-04-22, 12:35
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Inne på samma spår. Han sa även - i sorgsen ton och med ledsna ögon - att andra kvinnor sagt "du vill bara ha sex, Henke". Eh, okej...? Hur gick fortsättningen, undrar jag. Klipptes resten av den sägningen bort eller? Fattar inte riktigt vad han menade...? Varför sa kvinnorna så? För att han var en jävla tjatpelle, eller vadå? Låter som ett klassiskt försök att böla sig till lite fitta: "jag har blivit avvisad och mått så dåligt!!!". Jotack, den har man la hört förut.
Det ger definitivt en hint om att han är just en sextjatare, och att man får skit för varje hångel som inte leder till sex med stackars Henke. Och nu tänker han tjatsexa ur sig lite mer ligg ur den tragiska upplevelsen.
Sen kan en person som vill vänta med penetrerandet ha både lika stor och ännu större sexdrift, hon vill kanske utveckla andra delar av relationen först.

Citat:
Kan vi förresten prata lite om drej-scenen? ...tänkte jag skriva. Men jag pallar fan inte. Kunde knappt kolla på eländet så spolade framåt. Alltså...??!!

Om inte annat visade hon även där att hon visst älskar närhet, kursledaren fick ju be dem sluta hångla och återgå till drejandet 🤣

Citat:
Jättedum fråga antagligen men armbandet som Sofie gav Emilia? Jättefint och sådär, har faktiskt likande själv, men som morgongåva till en främling...? Jag har blivit jätteglad över att få smycken med kvinnotecken - från människor som känner mig och vet vad jag gillar. Men från en vilt främmande människa - jag fattar liksom inte grejen? Vill inte kritisera på nåt sätt men hur tänkte Sofie? "Jag har ju gift mig med en brud så jag kör på ett kvinnotecken - det är romantiskt!"? Om jag hade gift mig med en vilt främmande snubbe så hade jag nog inte gett honom ett armband med ett manstecken och antagit att han skulle uppskatta det för att han är man. Det känns som om det är nåt jag missar här...?
Jag tyckte den gåvan kändes SÅ klyschig....
Citera
2026-04-22, 14:29
Medlem
Citat:

Snälla gå inte i kamp med Petronius det har jag lärt mig från tidigare säsonger, jag vet inte vilken sorts storhetsvansinnestörning han har och skiter i det med. Han bara uttalar sig så, och sen går folk igång på det och då handlar flashback mer om Petronius än om programmet, snälla bara ignorera honom.
Citera
2026-04-22, 15:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Sen kan en person som vill vänta med penetrerandet ha både lika stor och ännu större sexdrift, hon vill kanske utveckla andra delar av relationen först.
Precis. Hon kanske hade mens eller kände sig stressad "mellan tagningarna", alltså efter att kamerapersonen gått hem sent på kvällen (om hen ens gjort det). Är det förresten kamerapersonen som sover i husvagnen på tomten?
Citat:
Om inte annat visade hon även där att hon visst älskar närhet, kursledaren fick ju be dem sluta hångla och återgå till drejandet 🤣
Jag tyckte att Henkes beteende var extremt äckligt och avtändande. Henke är den enda av killarna som jag tycker är fysiskt attraktiv. Har gillat honom fram till senaste avsnittet.
Citat:
Jag tyckte den gåvan kändes SÅ klyschig....
Ja, det är lite så jag tänker... Om det inte var så att Emilia hade sagt att hon gillade den symbolen. Men som jag förstod det hade Sofie tänkt att ge presemten till Emilia redan morgonen efter bröllopet men glömt den hemma. Så hon kan i så fall inte ha vetat vilken stil Emilia har.
Citera
2026-04-22, 16:00
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Precis. Hon kanske hade mens eller kände sig stressad "mellan tagningarna", alltså efter att kamerapersonen gått hem sent på kvällen (om hen ens gjort det). Är det förresten kamerapersonen som sover i husvagnen på tomten?

Jag tyckte att Henkes beteende var extremt äckligt och avtändande. Henke är den enda av killarna som jag tycker är fysiskt attraktiv. Har gillat honom fram till senaste avsnittet.

Ja, det är lite så jag tänker... Om det inte var så att Emilia hade sagt att hon gillade den symbolen. Men som jag förstod det hade Sofie tänkt att ge presemten till Emilia redan morgonen efter bröllopet men glömt den hemma. Så hon kan i så fall inte ha vetat vilken stil Emilia har.

Henke var ju den som flest av oss hade som favorit initialt, men tror inte någon känner så längre... Han har tappat sin attraktionskraft.
John skulle kunna vara gullig men jag har aldrig fastnat för metrosexuella killar, särskilt inte när det är unisexmode, samma med hans röst som är lite för feminin för mig. Men vet att många typ poptjejer diggar den stilen.
Med en annan stil, röst och bättre självkänsla hade jag diggat honom. Har tex inga problem med gluggen 😁

Jag tror kameramannen bor i husvagnen. Hoppas de håller sig där på natten??
Citera
2026-04-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Emilia är en överviktig, otränad, snusande, oerfaren, ängslig, ADHD, undersköterska, hårfärgad, ring i näsan med flyende haka.

Sofie är utbildad, trygg, sportig och grundad.

Undra vad de matchade på?

På tal om Johns överkammade flint hade han manbun tidigare. Syns på hans insta. Det såg bättre ut. Åh nagellacken orkar jag inte ens kommentera.

Emilia är utbildad beteendevetare med kandidat i psykologi och undersköterska i grunden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in