2026-04-04, 13:33
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nej, jag hade lite högre förväntningar när de skulle närma sig det norska formatet, men vi får säkert se mer av detta i kommande avsnitt!
det är väl från och med nästa säsong de ska ha samma upplägg som i norge m.fl.
Citera
2026-04-04, 13:59
  #26
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
det är väl från och med nästa säsong de ska ha samma upplägg som i norge m.fl.

Det hade jag missat, trodde de skulle köra direkt
Det här formatet är vi lite klara med tycker jag!
Citera
2026-04-04, 14:33
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det hade jag missat, trodde de skulle köra direkt
Det här formatet är vi lite klara med tycker jag!

Vilket är det norska upplägget?
Citera
2026-04-04, 14:34
  #28
Medlem
Det här med Jasmins body double-skämt gör mig otroligt nervös. Inte en bra idé.
Citera
2026-04-04, 14:39
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrfitta
Det här med Jasmins body double-skämt gör mig otroligt nervös. Inte en bra idé.

Ja herregud
Hur tänker hon här ?
Citera
2026-04-04, 15:50
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Under förra säsongen var det ett par med två män, Hampus och Tobias, som parades ihop.
De hade väldigt fin kemi redan från start och i GVFÖ-tråden var de det par som de flesta trodde mest på.
De fick tid på något slags hotell, jag tror det kan ha varit spa, och när de satt i restaurangen pratade de ut om att tidigare relationer alltid bara hamnat i sex och inte fördjupats, och att de nu ville uppleva riktig kärlek och inte hamna i säng innan de lärt känna varandra, eftersom de verkligen ville att det här äktenskapet skulle hålla.
De var båda väldigt rörda av det samtalet.
Då tyckte Suzann att de istället behövde utmanas och få fart på saker och ting, och gav dem ett sexspel där de skulle göra olika saker som att smeka varandra och suga på varandras tår.
De drabbades av panik eftersom de ju precis kommit fram till att det inte var på den punkten de ville vara, och efter det kraschade paret....


Alltså att dejta någon som håller på ett annat lag är en utmaning.... personligen brukar jag inte tycka det är värt den irritation som uppstår när lagen möter varandra 🤣
Samtidigt är det ju supportrar, oavsett lag, som förstår varandra bäst. Vi får se hur det gick för dem 😁

Tack för redogörelsen. Fått känslan i tidigare säsonger att de homosexuella paren ofta exotifieras av många tittare. Det här låter ju nästan som något liknande fast från en s.k expert. Tråkigt att höra.
Citera
2026-04-04, 16:11
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Tack för redogörelsen. Fått känslan i tidigare säsonger att de homosexuella paren ofta exotifieras av många tittare. Det här låter ju nästan som något liknande fast från en s.k expert. Tråkigt att höra.
ja det var kanske inte det smartaste att tvinga fram närhet, men jag tror dock att det paret var dömt att misslyckas från början, så olika..
jag blev mer illa berörd av situationen med sam och denise, där jag tyckte att hana mer eller mindre tog sams parti och ignorerade denise, det kändes inte ok.
Citera
2026-04-04, 16:59
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
ja det var kanske inte det smartaste att tvinga fram närhet, men jag tror dock att det paret var dömt att misslyckas från början, så olika..
jag blev mer illa berörd av situationen med sam och denise, där jag tyckte att hana mer eller mindre tog sams parti och ignorerade denise, det kändes inte ok.

Japp, Sam var en osympatisk jävel, så mycket minns jag.
Citera
2026-04-04, 17:02
  #33
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrfitta
Vilket är det norska upplägget?

De bor alla i ett stort hus, så har de gemensamma middagar då de ställer, pressande, frågor till varandra (mycket drama emellanåt) och regelbundna möten med experterna då de får svara på om de ska stanna eller åka hem.
Roligare TV helt enkelt!
Citera
2026-04-04, 17:05
  #34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Tack för redogörelsen. Fått känslan i tidigare säsonger att de homosexuella paren ofta exotifieras av många tittare. Det här låter ju nästan som något liknande fast från en s.k expert. Tråkigt att höra.

Ja och kolla hennes samtal med Sofie, hon är en person som precis som de andra är där för att hitta kärlek, men Suzann försökte pressa ur henne ett statement som talesperson för lesbiska och förklarade att hon själv har full koll på "kvinnor som har sex med kvinnor"...så hon exotifierar, och sexualisera, absolut!
Citera
2026-04-04, 18:41
  #35
Medlem
Bandida.locas avatar
Vill veta hur många lesbiska som sökte
Citera
2026-04-05, 09:48
  #36
Medlem
Det märks att SVT och public service är livrädda för att inte ha med lesbianer, bögar och andra avarter.

Jag blev förvånad när jag förstod att detta är första säsongen (?) som "pansexuella"/lesbianer är med.

Minns inte namnen på alla, men han med den begynnande flinten som han försöker dölja tillsammans med gluggen mellan tänderna trodde jag var fikus. Det osar inte testosteron om den killen, direkt. Han är alltså ihopparad med den snyggaste tjejen - inte en chans att det förhållandet kommer att hålla.

När paren gifter sig är det alltså på riktigt, det betyder att den skilsmässoansökan behöver skickas in till tingsrätt om dom väljer att gå skilda vägar? Jävlar, vilket jobb.

High risk, low reward.

EDIT

* Anna och John heter paret.
__________________
Senast redigerad av Treschow 2026-04-05 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in