2026-04-21, 13:14
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Vet inte hur det är i de internationella versionerna, brukar de ta från varandra då?
Som jag ser det så är upphängda immuniteter som ingen i gruppen claimat (även om en individ vunnit dem) detsamma som "gömda" immuniteter. Alltså fritt fram för alla att ta. Tror nästan tv4 hoppas nån ska ta dem just för att skapa massor av drama och intriger...det är ju typ deras våta dröm...

Har aldrig sett den internationella så vet inte hur det ligger till där, men i den svenska drar jag slutsatsen att det inte är enligt reglerna om någon skulle bara ta den utan att ha fått ägarens godkännande.

Ja, det hade varit kul att se skithögen Olas reaktion om någon tog immuniteten då det var hans regel.
Citera
2026-04-21, 13:16
Medlem
Bakarettans avatar
På tal om Mensur. Verkar vara ett riktigt svin.
Finns en artikel i tidningen Barometern:
(bara att googla)

"Ägarna slussade miljoner ur kaoshemmet – vägrar svara på frågor
17 juli 2025 11:00

Utsatta ungdomar med autism levde i kaos. Personal utsattes för våld och hot, och räckte inte till.
Samtidigt gjorde LSS-boendet miljonvinster, som slussades vidare uppåt i koncernen.
Och i april beslutade ägarna om en aktieutdelning på en miljon.
– Jag har inget mer att säga, svarar delägaren Mensur Berbatovci när Barometern-OT ställer frågor om utdelningen.
-Rasmus Jeppsson
Text"

Jamen där ser man. Den "gode" Mensur är ett riktigt as. Varför han ställer upp I Robinson kan man undra. Pengar har han tydligen så det räcker och blir över. Är väl kåt på att synas i TV.
Citera
2026-04-21, 13:31
Medlem
Bakarettans avatar
När man som Melina sitter och ömkar sej över sitt onda knä...Då var jag tvungen att ta fram skämskudden. Människan har ju noll självinsikt.
Hoppar runt på en provisorisk krycka och tycker synd om sej själv. Åk hem! Du har fått din TV-tid.
Sen är det inte sagt att jag gillar besserwissern Ola som klagar hela tiden på henne. Han har slagit rekord i självbelåtenhet. Han har lika lite självinsikt som Melina.
Första säsongen jag så här långt inte har nån favorit till vinsten. Lutar lite åt Jonas eller Halil. Tiden får utvisa.
Hanna...herregud.
Citera
2026-04-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Har aldrig sett den internationella så vet inte hur det ligger till där, men i den svenska drar jag slutsatsen att det inte är enligt reglerna om någon skulle bara ta den utan att ha fått ägarens godkännande.

Ja, det hade varit kul att se skithögen Olas reaktion om någon tog immuniteten då det var hans regel.

Eller hur, tänk om de kommer till sammanslagning så tar pellejönsen Lasse en av immuniteterna, fan vad kul det hade varit haha
Citera
2026-04-21, 13:40
Medlem
fonders avatar
Det var kanske lite osmidigt det Lasse gjorde när han tog killarna bort för att diskutera, men jag tror att han för en gångs skull hade rätt egentligen om att tjejerna snart kommer sjunga samma låt som varje år om att någon med fitta måste vinna. Den som hade mest invändningar mot det var Iki som från det första avsnittet varit tydlig med att hon aldrig kan rösta på en tjej, jävla hycklare.

Jag tror faktiskt att Lasse kommer få rätt på den punkten, vi får hoppas att så inte blir fallet dock.
Citera
2026-04-21, 13:55
Medlem
Citat:
Det var kanske lite osmidigt det Lasse gjorde när han tog killarna bort för att diskutera, men jag tror att han för en gångs skull hade rätt egentligen om att tjejerna snart kommer sjunga samma låt som varje år om att någon med fitta måste vinna. Den som hade mest invändningar mot det var Iki som från det första avsnittet varit tydlig med att hon aldrig kan rösta på en tjej, jävla hycklare.

Jag tror faktiskt att Lasse kommer få rätt på den punkten, vi får hoppas att så inte blir fallet dock.

Absolut! Lasse hade rätt till 100%, de måste tänka strategiskt nu för tjejerna kommer att gå ihop och rösta ut killarna en efter en...speciellt om Iki får bestämma.
Dock var det rätt osmidigt av Lasse att prata enskilt just där och då framför alla hahaha...Men tror dock han gav de andra två en tankeställare, för tror inte de hade tänkt på det...
Citera
2026-04-21, 14:26
Medlem
Icky🤮 fortsätter att vara avskyvärd. Jonas en ryggradslös varelse.

Kul att de hyllar Mensur i kör samtidigt som hans historik grävs upp här i tråden.
Citera
2026-04-21, 14:45
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jamen där ser man. Den "gode" Mensur är ett riktigt as. Varför han ställer upp I Robinson kan man undra. Pengar har han tydligen så det räcker och blir över. Är väl kåt på att synas i TV.

Märkligt. Han borde ju fatta att han kommer att 'granskas i sömmarna' när han är med i en populär reality såpa. Om man är vid sina sinnes fulla bruk vill man inte synas i TV öht när man har lik i garderoben. Lika korkad som Mats Alm.
Citera
2026-04-21, 15:15
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Märkligt. Han borde ju fatta att han kommer att 'granskas i sömmarna' när han är med i en populär reality såpa. Om man är vid sina sinnes fulla bruk vill man inte synas i TV öht när man har lik i garderoben. Lika korkad som Mats Alm.
Ja absolut. Annars är han riktigt korkad.. Man undrar hur produktionsteamet tänkte när de lät honom att delta?
Citera
2026-04-21, 20:01
Medlem
Citat:

Kommer du eller någon annan ihåg hur det blev för några år sedan? En kvinna som nog hette Qi(Qui?) blev mobbad av de andra kvinnorna? De stal hennes immunitet och slängde bort den. Men jag minns inte om hon tilldelades en ny, eller om hon fick vara utan? Däremot minns jag att jag trodde att elakingarna skulle få diciplinstraff och typ skickas hem men att Anders istället spelade gitarr och sjöng...Helt obegripligt och möjligt att jag slutade att titta där och då. Jag gillar Anders Lundin men tycker att han är för mjuk och konflikträdd för att leda Robinson. Å andra sidan tyckte jag inte om Pam, som istället alltid skulle LÅTA så överdrivet allvarlig....

Tillägg: Hon stavade tydligen Ci. Jag googlade.https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6LLaA/ci-lindstrom-far-hemlig-immunitet-stulen-i-robinson
Senast redigerad av Ruskette 2026-04-21 kl. 20:06.
Citera
2026-04-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Kommer du eller någon annan ihåg hur det blev för några år sedan? En kvinna som nog hette Qi(Qui?) blev mobbad av de andra kvinnorna? De stal hennes immunitet och slängde bort den. Men jag minns inte om hon tilldelades en ny, eller om hon fick vara utan? Däremot minns jag att jag trodde att elakingarna skulle få diciplinstraff och typ skickas hem men att Anders istället spelade gitarr och sjöng...Helt obegripligt och möjligt att jag slutade att titta där och då. Jag gillar Anders Lundin men tycker att han är för mjuk och konflikträdd för att leda Robinson. Å andra sidan tyckte jag inte om Pam, som istället alltid skulle LÅTA så överdrivet allvarlig....

Tillägg: Hon stavade tydligen Ci. Jag googlade.https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6LLaA/ci-lindstrom-far-hemlig-immunitet-stulen-i-robinson

Minns det, kan vara skillnad att det var just en hemlig immunitet? Men de brukar ju påminnas om att den bara är giltig om den är med på örådet.
Citera
2026-04-21, 21:03
Medlem
Citat:

Grejen med Lasse är ju att han med det beteendet också stänger ute Sonja som
Ändå sett/ser sig som en del i deras pakt. Lätt för henne att då gå över till tjejerna. Och med så många i deras lag kvar skulle de ju vid en sammanslagning kunna plocka syd en efter en då det väl är sju som går till finalvecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in