Citat:
Ursprungligen postat av
LDRLDR
Gatan, eller typ flytta till hyresrätt i Tensta, pengarna måste fram om du vill bo tryggt och bra.
Jo, det var en av anledningarna till att jag köpte min, men det bör väl finnas relativt bra hyresrätter du kan få tag i utan köpoäng?
Eller det verkligen såpass binärt att det är typ Tensta eller liknande områden om man ej har massa köpoäng?
Blir väl nyproducerade hyresrätter isåfall om man inte har köpoäng?
Även om du betalar 15k för en nyproducerad hyresrätt än totalt 15k för amortering+ränta+månadsavgift för bostadsrätt så tjänar du ju på att ha den massa kontantinsatsen investerad i NASDAQ100 över tid.
När jag tänker efter så har ju många människor en sektorexponering mot fastigheter just för att de är tvungna att bo, och vi vet att fastighetssektorn är betydligt mindre avkastande än säg tech.