2026-04-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Fler män än kvinnor kan tänka sig sex utan en fast relation och då blir det ett matchningsproblem. Jag tillhör de männen som vill ha en fast relation men inser att det finns män som inte gör det.

jag tycker nog att världens "matchningsproblem" mer beror på ivern att tvinga, begränsa och förbjuda kvinnor bestämma själva, än att kvinnor inte skulle kunna tänka sig sex utanför fasta relationer.
Citera
2026-04-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej båda parterna bestämmer över vad de själva vill i en sak. Men eftersom bådas viljas ska gälla lika då det gäller sex...och inte enkom en, så blir det alltså inget sex om en inte vill. Och det borde gälla för båda könen...
men gäller alltså mest för män och minst för kvinnor...

Slutsats: Har vi en maktutövning avseende tillskanska sig sex mot andras vilja, så används den mest av män.

Så sex behöver inte innefatta samtycke utan är något man kan tillskanska sig mot andras vilja?

Du har resonerat precis tvärtom tidigare din stolle.

Citat:
BETWEEN individuals....

alltså ett agerande som görs av BÅDA...och inte en som gör något med någon annan som inte responderar för att den inte vill.

Begriper du?

Och vi debatterar inte djurspåk, vi debatterar mänskligt språk som alltså väljer att kalla våldtäkt för sex.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-20 kl. 15:36.
Citera
2026-04-20, 15:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Slutsats: Har vi en maktutövning avseende tillskanska sig sex mot andras vilja, så används den mest av män.

MSM gruppen är skyhögt överrepresenterad. Trots påvisad låg anmälningsvilja.

Det som är synd är att det är ett så svårbeforskat ämne. Tror att vi har behov av ett
bättre kunskapsläge .

Kul att se att du debatterar och skriver på en hög och jämn nivå, till skillnad mot din konfrontativa
trådstart för länge sedan.
Citera
2026-04-20, 15:27
Medlem
Citat:
jag tycker nog att världens "matchningsproblem" mer beror på ivern att tvinga, begränsa och förbjuda kvinnor bestämma själva, än att kvinnor inte skulle kunna tänka sig sex utanför fasta relationer.

Nejdå, den ivern är snarare en konsekvens av matchningsproblemet.

Du har missuppfattat detta totalt är jag rädd.
Citera
2026-04-20, 15:41
Medlem
Citat:

Det står var och en fritt att tycka vad man vill.
Citera
2026-04-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nejdå, den ivern är snarare en konsekvens av matchningsproblemet.

Du har missuppfattat detta totalt är jag rädd.

Hela vanföreställningen att män och kvinnor fungerar likadant är fel.
Citera
2026-04-20, 17:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så berätta för oss hur ett samhälle lett av kvinnor hade sett ut, ska bli spännande höra.
Gör gärna en problemlösningsjämförelse.
Kvinnor pratar säger du som om det vore en del av lösningen, det är en del av problemet, kvinnor är i allmänhet som politiker, det pratas men inget blir gjort.
Ja just, om nu kvinnor ska leda samhället, vilket är väldigt viktigt i jämlikhetskampen för feminister, hur kommer dom då att agera för att komma tillrätta med problemet att murare, yrkesdykare, arbete i tung industri, asfaltläggare etc är helt dominerat av män. Hur viktig blir den delen av kampen för att utjämna könsrollerna.
Personligen skulle jag tycka det vore väldigt intressant att se vart dessa yrken hamnar när man lever i en värld där kvinnor kan göra allt männen kan, glöm nu inte att de fysiska kraven för brandmän och poliser sänktes för att kvinnor skulle ha en chans komma in i dessa yrken.
Kvotering kanske är en väg du kan tänka dig.
Väntar med spänning på dina lösningar för det kvinnliga samhället.

P.S Visste du att den skrivna historiken ger vid handen att de mest sadistsiska fångvaktarna bla i Sovjet, Tredje riket och USA alltid varit kvinnor, tankar om det? D.S

Inget i hela första stycket har något som helst att göra med det jag skrev.

Andra stycket, ahhfan. Jag har läst massor om Gulag och KZ lägren osv och aldrig kommit över information om att de kvinnliga vakterna skulle vara värre än de manliga. Troligen bs.
Citera
2026-04-20, 17:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Hela vanföreställningen att män och kvinnor fungerar likadant är fel.

Merapi har nu i flera inlägg försökt berätta för dig att kvinnor och män inte fungerar likadant på gruppnivå gällande detta. Men som vanligt är du för jävla trög, alternativt trollar.
Citera
2026-04-20, 18:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
1. Män under 30. Gå till mina inlägg och se där jag länkar till artikeln. Jag tror inte man gjort någon follow-up-study men man konkluderar utifrån resultatet att kvinnor parar ihop sig med något äldre män.

2. Det är sant för män bryr sig primärt om kvinnan ser bra ut och är fuckable men det betyder inte att kvinnor bryr sig om en man tex är snäll. Det tror jag alla vet är bullshit by now. De bryr sig om mannens plånbok.

3. Det kallas för hybristofili. Jag är enig med dig om att det inte är normalt beteende men det visar att kvinnor inte bryr sig om mannen är snäll eller ansvarsfull egentligen. Det är intressant att denna "störning" i princip bara finns hos kvinnor.

1. Yep, att kvinnor parar ihop sig med någorlunda jämngamla män +/- 5 år är känt sedan länge. Det finns fler grupper i samhället som är ensamma. Förstår inte vad som är så speciellt med unga män och deras ensamhet.

2. Nja, kvinnor bryr sig som sagt mer om personlighet än män.

3. Sant, kvinnor med denna störning bryr sig inte om om han är snäll eller inte. De tror deras omsorg ska förvandla dem till välapnpassade mammas pojkar. De är som sagt delulu i huvudet.
Citera
2026-04-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Merapi har nu i flera inlägg försökt berätta för dig att kvinnor och män inte fungerar likadant på gruppnivå gällande detta. Men som vanligt är du för jävla trög, alternativt trollar.

Jag tror att hon klarar sig själv utan tants "hjälp". Jag tror faktiskt att det blir bättre eftersom hon till skillnad från dig är påläst.
Citera
2026-04-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
1. Yep, att kvinnor parar ihop sig med någorlunda jämngamla män +/- 5 år är känt sedan länge. Det finns fler grupper i samhället som är ensamma. Förstår inte vad som är så speciellt med unga män och deras ensamhet.

2. Nja, kvinnor bryr sig som sagt mer om personlighet än män.

3. Sant, kvinnor med denna störning bryr sig inte om om han är snäll eller inte. De tror deras omsorg ska förvandla dem till välapnpassade mammas pojkar. De är som sagt delulu i huvudet.
1. Well det var du som tog upp att unga män som plinkar på gitarren får kvinnorna på fall. Varför låtsas du inte om det eller kan du inte göra kopplingen?

2. Varsågod att bevisa det.

3. Jag tror mest de tycker det är spännande.
Citera
2026-04-20, 18:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
1. Well det var du som tog upp att unga män som plinkar på gitarren får kvinnorna på fall. Varför låtsas du inte om det eller kan du inte göra kopplingen?

2. Varsågod att bevisa det.

3. Jag tror mest de tycker det är spännande.

1. Jag skrev mer än det eller hur?

2. Nä. Jag har inget behov av att motbevisa dina fördomar.

3. Jag vet faktiskt inte vad som driver varje individuell störd kvinna som skriver till grova brottslingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in