2026-04-20, 10:17
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu blandar du ihop kvinnor med män igen.

Allt ovanstående har män redan gjort och gör fortsatt. Vet du hur känslig Stalin var för kritik?
+ Alla andra manliga ledare överallt någonsin?

50! miljoner människor i Mao Zedongs Kina
2a världskriget - 50! miljoner
Pol Pot, Leopold den 2a (10 miljoner), Stalin (15-20 miljoner) osv osv osv osv osv

Män är fåfänga och lättkränkta bortom allt förnuft. Vaknar de med en fis på tvären måste några tusen betala med sina liv.

Kvinnor tar ansvar för sig själva, går i terapi om det behövs, pratar med varandra, osv

Män - skyller ifrån sig och låter det gå ut över andra
Så berätta för oss hur ett samhälle lett av kvinnor hade sett ut, ska bli spännande höra.
Gör gärna en problemlösningsjämförelse.
Kvinnor pratar säger du som om det vore en del av lösningen, det är en del av problemet, kvinnor är i allmänhet som politiker, det pratas men inget blir gjort.
Ja just, om nu kvinnor ska leda samhället, vilket är väldigt viktigt i jämlikhetskampen för feminister, hur kommer dom då att agera för att komma tillrätta med problemet att murare, yrkesdykare, arbete i tung industri, asfaltläggare etc är helt dominerat av män. Hur viktig blir den delen av kampen för att utjämna könsrollerna.
Personligen skulle jag tycka det vore väldigt intressant att se vart dessa yrken hamnar när man lever i en värld där kvinnor kan göra allt männen kan, glöm nu inte att de fysiska kraven för brandmän och poliser sänktes för att kvinnor skulle ha en chans komma in i dessa yrken.
Kvotering kanske är en väg du kan tänka dig.
Väntar med spänning på dina lösningar för det kvinnliga samhället.

P.S Visste du att den skrivna historiken ger vid handen att de mest sadistsiska fångvaktarna bla i Sovjet, Tredje riket och USA alltid varit kvinnor, tankar om det? D.S
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-04-20 kl. 10:23.
Citera
2026-04-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jag väljer att tro på artikeln och forskningen den länkar till framför ditt dravel.

Ja, det är ofta problemet med div. av antifeminsiter på detta forum (och utanför) ni väljer att tro på nått ni hittar på nätet istället för att använda skallen och tänka efter lite själva, om det ni läser överhuvudtaget är rimliga antaganden.

Det du länkade mig var ingen forskning.
Mannen som skrivit boken tom svarar på kritiken om att hans bok inte är vetenskaplig med att ett jakande...läser du ens det du länkar?

Detta är alltså en teori, inget annat. Och tittar du dig omkring i världen och i statistisken en teori utan backup från verkligheten.
Det är inte män som är förtryckta av kvinnor i världen, utan motsatsen.
En kvinna som inte har lust till sex eller relation med en man utövar varken förtryck eller makt över honom, det enda hon "utövar" är sin jävla rätt till självbestämmande, sin rätt att äga sin egen kropp, tid och liv, och hon fråntar honom överhuvudtaget inte hans möjlighet att gå vidare och söka det han vill någon annanstans.

Och hela denna, väldigt patriarkala, idé kring att kvinnor, deras fittor, livmödrar deras sexualitet etc.. är
nån slags "belöningar" till män, handelsvaror som män ska "shopa", "vinna" eller "serveras" för att de varit sååå duktiga pojkar.... är enormt tradigt, enfaldigt och inte minst grymt, eftersom det förstör livet för så många kvinnor.
Kvinnor är precis som män sexuella varelser, sex, åtrå och kärlek är lika "magiskt" för kvinnor som det är för män, Kvinnor har egna intressen av sex, och de har samma rätt som män att gå efter sin sexualitet och inte tvingas offra den som muta eller handelsvara, för att slippa våld, eller för att förmå män ta ansvar för sina egna barn etc

Det är män som grupp som ständigt försöker omvandla kvinnors underliv till handelsvaror, inte kvinnor.
Sluta skyll era egna feltänk på kvinnor tack.
Senast redigerad av Merapi 2026-04-20 kl. 10:20.
Citera
2026-04-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, det är ofta problemet med div. av antifeminsiter på detta forum (och utanför) ni väljer att tro på nått ni hittar på nätet istället för att använda skallen och tänka efter lite själva, om det ni läser överhuvudtaget är rimliga antaganden.

Det du länkade mig var ingen forskning.
Mannen som skrivit boken tom svarar på kritiken om att hans bok inte är vetenskaplig med att ett jakande...läser du ens det du länkar?

Detta är alltså en teori, inget annat. Och tittar du dig omkring i världen och i statistisken en teori utan backup från verkligheten.
Det är inte män som är förtryckta av kvinnor i världen, utan motsatsen.
En kvinna som inte har lust till sex eller relation med en man utövar varken förtryck eller makt över honom, det enda hon "utövar" är sin jävla rätt till självbestämmande, sin rätt att äga sin egen kropp, tid och liv, och hon fråntar honom överhuvudtaget inte hans möjlighet att gå vidare och söka det han vill någon annanstans.

Och hela denna, väldigt patriarkala, idé kring att kvinnor, deras fittor, livmödrar deras sexualitet etc.. är
nån slags "belöningar" till män, handelsvaror som män ska "shopa", "vinna" eller "serveras" för att de varit sååå duktiga pojkar.... är enormt tradigt, enfaldigt och inte minst grymt, eftersom det förstör livet för så många kvinnor.
Kvinnor är precis som män sexuella varelser, sex, åtrå och kärlek är lika "magiskt" för kvinnor som det är för män, Kvinnor har egna intressen av sex, och de har samma rätt som män att gå efter sin sexualitet och inte tvingas offra den som muta eller handelsvara, för att slippa våld, eller för att förmå män ta ansvar för sina egna barn etc

Det är män som grupp som ständigt försöker omvandla kvinnors underliv till handelsvaror, inte kvinnor.
Sluta skyll era egna feltänk på kvinnor tack.

Den som vill minst bestämmer.
Citera
2026-04-20, 10:40
Medlem
Citat:
Den som vill minst bestämmer.

Nej båda parterna bestämmer över vad de själva vill i en sak. Men eftersom bådas viljas ska gälla lika då det gäller sex...och inte enkom en, så blir det alltså inget sex om en inte vill. Och det borde gälla för båda könen...
men gäller alltså mest för män och minst för kvinnor...

Slutsats: Har vi en maktutövning avseende tillskanska sig sex mot andras vilja, så används den mest av män.
Citera
2026-04-20, 10:53
Medlem
Citat:
Nej båda parterna bestämmer över vad de själva vill i en sak. Men eftersom bådas viljas ska gälla lika då det gäller sex...och inte enkom en, så blir det alltså inget sex om en inte vill. Och det borde gälla för båda könen...
men gäller alltså mest för män och minst för kvinnor...

Slutsats: Har vi en maktutövning avseende tillskanska sig sex mot andras vilja, så används den mest av män.

Kvinnor har obegränsad tillgång till sex och kan åka kukkarusell hela dagarna om de vill.

Män måste förtjäna sex då kvinnor som grupp är hypergama även om det finns undantag.

Män försöker därför anpassa sig till kvinnors krav på "protect and provide" efter bästa förmåga precis som kvinnor försöker anpassa sig till mäns krav på ungdomlighet och skönhet även om det finns undantag även bland männen. Män har dessutom också krav på sig att vara långa (minst 180cm), ha humor och alla män skall tydligen ha en kuk som är större än medel hur nu det är möjligt rent matematiskt???

Två sidor av samma mynt. Det är som jag ser det ett matchningsproblem.
Citera
2026-04-20, 11:08
Medlem
Citat:
Kvinnor har obegränsad tillgång till sex och kan åka kukkarusell hela dagarna om de vill.

Män måste förtjäna sex då kvinnor som grupp är hypergama även om det finns undantag.

Män försöker därför anpassa sig till kvinnors krav på "protect and provide" efter bästa förmåga precis som kvinnor försöker anpassa sig till mäns krav på ungdomlighet och skönhet även om det finns undantag även bland männen. Män har dessutom också krav på sig att vara långa (minst 180cm), ha humor och alla män skall tydligen ha en kuk som är större än medel hur nu det är möjligt rent matematiskt???

Två sidor av samma mynt. Det är som jag ser det ett matchningsproblem.

Ännu en liten teori från manosfär världen...Att kvinnor badar i attraktiva kukar....för din info nej det gör inte kvinnor, de flesta "kukar" de stöter på är sådana som de inte vill ha, inte känner åtrå till etc..
Även om vissa män nu verkar anse att sex med vem som helst är nån slags vinst och glatt går med på sex med någon de egentligen inte är attraherade av, så kanske inte kvinnor resonerar likadant. nånsin tänkt på den?

Män får också lätt orgasm vid vanligt penetrerande sex, kvinnor däremot har betydligt svårare för det och behöver andra former av stimulans. Den där "obegräsnade tillgången" som du ser framför dig ska gälla kvinnor kanske inte alls är en "tillgång" utan mer ett besvär, nånsin försökt tänka på det från kvinnors perspektiv?
Senast redigerad av Merapi 2026-04-20 kl. 11:15.
Citera
2026-04-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ännu en liten teori från manosfär världen...Att kvinnor badar i attraktiva kukar....för din info nej det gör inte kvinnor, de flesta "kukar" de stöter på är sådana som de inte vill ha, inte känner åtrå till etc..
Även om vissa män nu verkar anse att sex med vem som helst är nån slags vinst, så kanske inte kvinnor resonerar likadant. nånsin tänkt på den?

De har alltså aktivt valt bort något. Precis som jag sagt så är det den som vill minst som bestämmer.
Citera
2026-04-20, 11:28
Medlem
Citat:
De har alltså aktivt valt bort något. Precis som jag sagt så är det den som vill minst som bestämmer.

Nej inte speciellt "aktivt".

Antar att du som alla andra översvämmas av reklam kring erbjudanden om köp dagligen....väljer du "aktivt" bort köpa deras erbjudanden, eller försöker du bara ignorera annonserna så mycket det går? ge så lite av din "aktivitet" som möjligt åt dem?

Just det. Att överösas av erbjudanden man inte är intresserad av, är inte något speciellt positivt. Förstår att vissa män kanske tror det, men det är faktiskt fel.
Citera
2026-04-20, 11:37
Medlem
Citat:
Nej inte speciellt "aktivt".

Antar att du som alla andra översvämmas av reklam kring erbjudanden om köp dagligen....väljer du "aktivt" bort köpa deras erbjudanden, eller försöker du bara ignorera annonserna så mycket det går? ge så lite av din "aktivitet" som möjligt åt dem?

Just det. Att överösas av erbjudanden man inte är intresserad av, är inte något speciellt positivt. Förstår att vissa män kanske tror det, men det är faktiskt fel.

Om det inte gav resultat hade varken män eller företag spammat. Jag tillhör dem som inte behöver spamma men jag kan förstå frustrationen hos dem som gör det även om jag tycker det är fel. detta gäller både privat och på jobbet.
Citera
2026-04-20, 11:40
Medlem
Citat:
Om det inte gav resultat hade varken män eller företag spammat. Jag tillhör dem som inte behöver spamma men jag kan förstå frustrationen hos dem som gör det även om jag tycker det är fel. detta gäller både privat och på jobbet.

Men du verkar helt sakna förståelsen för sitsen för de som "spammas".
Utan de rider tydligen "kukkarusell" varje dag och har massa makt.
Citera
2026-04-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilket åldersspann undersöktes? Var lika många singlar 10 år senare?

Kvinnor bryr sig mer om mannens personlighet än män bryr sig om kvinnans personlighet.

Kvinnor som kontaktar grova brottslingar som sitter inne lider av en störning som jag glömt namnet på. Dessa kvinnor är sjuka i huvudet och representerar långt ifrån nåt normalt beteende.
1. Män under 30. Gå till mina inlägg och se där jag länkar till artikeln. Jag tror inte man gjort någon follow-up-study men man konkluderar utifrån resultatet att kvinnor parar ihop sig med något äldre män.

2. Det är sant för män bryr sig primärt om kvinnan ser bra ut och är fuckable men det betyder inte att kvinnor bryr sig om en man tex är snäll. Det tror jag alla vet är bullshit by now. De bryr sig om mannens plånbok.

3. Det kallas för hybristofili. Jag är enig med dig om att det inte är normalt beteende men det visar att kvinnor inte bryr sig om mannen är snäll eller ansvarsfull egentligen. Det är intressant att denna "störning" i princip bara finns hos kvinnor.
Citera
2026-04-20, 12:18
Medlem
Citat:
Men du verkar helt sakna förståelsen för sitsen för de som "spammas".
Utan de rider tydligen "kukkarusell" varje dag och har massa makt.

Fler män än kvinnor kan tänka sig sex utan en fast relation och då blir det ett matchningsproblem. Jag tillhör de männen som vill ha en fast relation men inser att det finns män som inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in