2026-04-19, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Så varför påstod du att det var ett reductio af absurdum när det i själva verket var nåt som du hittade på?

Den nya detaljen är själva absurditetsdetaljen. Inget fel med att introducera något sådant.

Ett reductio kan fortfarande vara ett reductio även om jag själv introducerar nya detaljer (exempelvis ett hypotetiskt scenario som testar någons principer för att utvärdera konsekvens). För grejen här är att jag inte har kastat in några egna, förbjudna antaganden.
Citera
2026-04-19, 02:49
Medlem
hennevilljagknullas avatar
För att det är skönt?
Jag tror inte det handlar om makt.
Att var kåt som man är ett helvette för de flesta män eftersom vi vill knulla flera gånger om dagen men måste jaga tjejer och bli dissad 100 gånger innan vi till slut får knulla.
Klart vissa män tar sex med våld då.

Sex för män är som ett kliande myggbett, det är ett fysiskt behov som bara måste göras.
Tror ni tex män med lågt testosteron våldtar?
Tror inte jag.
Jag har tränat stor del av mitt liv och enda gången jag inte runkat på nån vecka var när jag var deprimerad och överviktig så mitt testosteron var lågt, hade inga tanker på våldta nån då.
Citera
2026-04-19, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Den nya detaljen är själva absurditetsdetaljen. Inget fel med att introducera något sådant.

Ett reductio kan fortfarande vara ett reductio även om jag själv introducerar nya detaljer (exempelvis ett hypotetiskt scenario som testar någons principer för att utvärdera konsekvens). För grejen här är att jag inte har kastat in några egna, förbjudna antaganden.
Inte? Härled då månad 9.
Citera
2026-04-19, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

Varför 9 månader? varför inte 9 år? 900 år? Varför inte abortlagstiftningen på planeten Tatooine i stjärnornas krig?

"Absurditeten" i ett "reductio af absurdum" avser slutsatsen, och inte nått medvetet påhittat tillägg till det primära antagandet.

Och det korrekta och logiska här är att fatta och utgå från sammanhanget, dvs att jag skrev detta i den kontext vi befinner oss, nämligen i den existerande svenska abortlagstiftningen, som alltså är fri aborträtt till vecka 18 och inte vecka 40, och inte efter några absurda fantasier från troll som dig.
Citera
2026-04-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför 9 månader? varför inte 9 år? 900 år? Varför inte abortlagstiftningen på planeten Tatooine i stjärnornas krig?

"Absurditeten" i ett "reductio af absurdum" avser slutsatsen, och inte nått medvetet påhittat tillägg till det primära antagandet.

Och det korrekta och logiska här är att fatta och utgå från sammanhanget, dvs att jag skrev detta i den kontext vi befinner oss, nämligen i den existerande svenska abortlagstiftningen, som alltså är fri aborträtt till vecka 18 och inte vecka 40, och inte efter några absurda fantasier från troll som dig.
För att lägger han inte till att principen gäller även i månad 9 kan han inte dra slutsatsen att den gäller även i månad 9.
Citera
2026-04-19, 09:13
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp, hade män kunnat reglera sina känslor och drifter lika bra som kvinnor så hade världen sett rejält annorlunda ut
Ja där gav du oss något att fundera på.
Hade män reagerat på samma sätt som kvinnor hade vi haft en värld av fascism och absolut noll åsiktsfrihet i ett samhälle där de mest lättkränkta varit ledare.
Tänk dig ett samhälle där en neger hade fått bli president i Sverige och var förbjudet att kritisera den då den skulle kunna bli kränkt.

Nä du, med kvinnor vid rodret hade vi ständigt varit i krig för att någon inte tycker som man skall eller för att någon blev kränkt.
Citera
2026-04-19, 09:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Ja där gav du oss något att fundera på.
Hade män reagerat på samma sätt som kvinnor hade vi haft en värld av fascism och absolut noll åsiktsfrihet i ett samhälle där de mest lättkränkta varit ledare.
Tänk dig ett samhälle där en neger hade fått bli president i Sverige och var förbjudet att kritisera den då den skulle kunna bli kränkt.

Nä du, med kvinnor vid rodret hade vi ständigt varit i krig för att någon inte tycker som man skall eller för att någon blev kränkt.

Nu blandar du ihop kvinnor med män igen.

Allt ovanstående har män redan gjort och gör fortsatt. Vet du hur känslig Stalin var för kritik?
+ Alla andra manliga ledare överallt någonsin?

50! miljoner människor i Mao Zedongs Kina
2a världskriget - 50! miljoner
Pol Pot, Leopold den 2a (10 miljoner), Stalin (15-20 miljoner) osv osv osv osv osv

Män är fåfänga och lättkränkta bortom allt förnuft. Vaknar de med en fis på tvären måste några tusen betala med sina liv.

Kvinnor tar ansvar för sig själva, går i terapi om det behövs, pratar med varandra, osv

Män - skyller ifrån sig och låter det gå ut över andra
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-19 kl. 09:25.
Citera
2026-04-19, 09:26
Medlem
Citat:
Nu blandar du ihop kvinnor med män igen.

Allt ovanstående har män redan gjort och gör fortsatt. Vet du hur känslig Stalin var för kritik?
+ Alla andra manliga ledare överallt någonsin?

50! miljoner människor i Mao Zedongs Kina
2a världskriget - 50! miljoner
Pol Pot, Leopold den 2a (10 miljoner), Stalin (15-20 miljoner) osv osv osv osv osv

Män är fåfänga och lättkränkta bortom allt förnuft. Vaknar de med en fis på tvären måste några tusen betala med sina liv.

Kvinnor tar ansvar för sig själva, går i terapi om det behövs, pratar med varandra, osv

Män - skyller ifrån sig och låter det gå ut över andra

Kul att du bara tar upp vänsterledare, med tanke på hur kvinnor tenderar att rösta...
Citera
2026-04-19, 09:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Kul att du bara tar upp vänsterledare, med tanke på hur kvinnor tenderar att rösta...

Alla som kan sin historia vet att jag hade kunnat rabbla upp en massa högerledare också.

Deras politik ser likadan ut oavsett vilken riktning de bekänt/bekänner sig till. Könet man har de också gemensamt. Och deras politik hade inte kunnat genomföras om inte hundratusentals/miljontals män hade utfört den åt dem.

Och ja, det har funnits kvinnor också, men i jämförelse är de en piss i Mississippi.

Kvinnor är lugnare och tar oftast ansvar för sig själva, de låter inte sina känslor och drifter gå ut över andra såsom män gör.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-19 kl. 09:36.
Citera
2026-04-19, 09:41
Medlem
Citat:
Alla som kan sin historia vet att jag hade kunnat rabbla upp en massa högerledare också.

Deras politik ser likadan ut oavsett vilken riktning de bekänt/bekänner sig till. Könet man har de också gemensamt. Och deras politik hade inte kunnat genomföras om inte hundratusentals/miljontals män hade utfört den åt dem.

Och ja, det har funnits kvinnor också, men i jämförelse är de en piss i Mississippi.

Det är sant att män av naturen är mer agressiva och krigiska. Kvinnor använder sig av andra metoder mot sina fiender, såsom social utfrysning via politisk korrekthet. Sverige är ett ultrafeministiskt samhälle där just dessa metoder tillämpas i mycket stor utsträckning i alla möjliga sammanhang.
Citera
2026-04-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
För att lägger han inte till att principen gäller även i månad 9 kan han inte dra slutsatsen att den gäller även i månad 9.

Det Merapi skrev kan appliceras även för månad 9. Men månad 9 är inget som Merapi har nämnt. Det stämmer. Behöver månad 9 nämnas av Merapi för att jag ska kunna tolka henne som jag gjorde? Nej, inte alls. Ifall hon inte menade exakt det hon skrev, ja men då fungerar ju inte den poäng jag försöker göra. Det fattar väl vem som helst men jag kan väl för guds skull inte tankeläsa mina motståndare, eller hur? Jag utgår ifrån det som sägs och min tolkning är inte orättvis.

Att Merapi inte tar upp ett tidsperspektiv har ingen relevans ifall Merapi ställer sig bakom det hon sa i en absolut, universell mening för då blir påståendet en generell princip.

Eftersom jag tolkar Merapis påstående som en universell princip så följer månad 9 som en logisk konsekvens och det behöver inte gå att härleda månad 9 ur Merapis text.
Citera
2026-04-19, 09:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det är sant att män av naturen är mer agressiva och krigiska. Kvinnor använder sig av andra metoder mot sina fiender, såsom social utfrysning via politisk korrekthet. Sverige är ett ultrafeministiskt samhälle där just dessa metoder tillämpas i mycket stor utsträckning i alla möjliga sammanhang.

Det är sant att män av naturen är känsliga, lättledda och lättkränkta ja.

Hur fan kan man jämföra "social utfrysning" med flera hundratals miljoner torterade, jagade, förföljda, ihjälhuggna/gasade/skjutna/ihjälslagna människor?

Psoglav:
- Subventionerade läkemedel?! Jag blir hellre ihjälslagen med en spade i ett arbetsläger, alla dagar i veckan, jajjemensan
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-19 kl. 09:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in