Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnySamhall
Finns inget som helst rimligt med denna skitlag - den är en ren skam för landet - ett stort skämt. Speciellt när man hör talas om fall där det är totalt orimligt att någon blir fälld för ett simpelt misstag å får böter (det finns några sådana katastrofala fall där man misstänker att syftet endast varit att jävlas med någon + få in lite extra skatt). Jag har några mini-knivar som man får hantera som Hannibal Lecter om man seriöst vill skada någon med dessa - men illegala att bära på offentlig plats ska dom vara. Annars har jag en liten tejpkniv i nickelknippan faktiskt (plast å går således inte att skära hud med - men vem vet - polisen kanske ändå blir misstänksam om dom nånsin ser den). Dagar när jag känner mig extra paranoid i bygden så tar jag bara med en handgranat ut så känner jag mig trygg igen (obs: skämt).
Förslag på multiverktyg utan kniv är tex (men kanske en liten sax räknas som brott mot knivlagen oxå?):
Victorinox MiniChamp
Roxon multitool (finns i flera versioner och eftersom den är modulär så kan du bygga ihop din egen version utan kniv)
Gerber MP600
Det ska oxå finnas Leatherman utan just kniv å bara tång i princip om det är det du har mest nytta utav - finns säkert nått budgetmärke som säljer ngt liknande oxå.
Ja det är helt 1984, en kastrering av oss händiga män som löser problem.
I denna idioti så hade lösningen vart att skapa en licens för arbetsliv.
Enligt lagen så är det möjligt att arrestera scouter och svampplockare, på väg till/från hemmet, wtf.