Citat:
Ursprungligen postat av
Majsmannen2
Och av vilken anledning är människor mer värda än djuren?
Människor har en jävla hybris som tror sig kunna leka gud över våra djur.
Tyvärr tror jag inte på karma.
Den råa verkligheten är väl att vi alla egentligen är lika ovärda. Många glömmer bort att hela den här västerländska civilisationen är byggd på massa lögner, som "mänskliga rättigheter" som dessutom bara används när det passar makten, och i andra fall totalt skiter i den, som när vår egen statsminister (och andra västerländska ledare som i USA och Tyskland) menar att folkrätten kan helt bortses om det gäller stater som de själva ogillar/hatar, som Iran.
Och när det gäller djur så har vi västerlänningar en stark emotionell koppling till särskilt hundar och katter, men knappast kor eller grisar. Det är helt enkelt väldigt subjektivt och godtyckligt. Men visst blir jag själv väldigt provocerad varje gång man hör om sådant här. Något annat som tycks ske rätt regelbundet är invandrare som plågar igelkottar och gräsänder. Om invandrarbarn utför djurplågeri och annat kriminellt så bör verkligen hela familjer tvångsutvisas. Föräldrar bör hållas ansvariga för vad deras äckliga barn sysslar med. Jag är så sjukt trött på värdelösa, ansvarslösa och ibland rent onda föräldrar som inte lär sina barn hur man ska leva i våra samhällen.