2026-04-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Märker man inte sådant här som sexköpare när någon inte vill?

Hur står moralen till egentligen hos sexköpare?

Får mig att tänka på det fallet i Frankrike som sålde/lät folk knulla sin sovande fru som han hade drogat.

Hur många sexköpare undviker knulla när dom får dåliga vibbar?

Jag är egentligen inte emot sexköp men så länge det är på bådas villkor och alla inblandade är vuxna. Förstår att det kan vara svårt att förstå om folk är tvingade eller inte.

Moral hos sexköpare!? Var det en ärlig fråga? Ingen som helst är det enklaste av svar.
Citera
2026-04-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Märker man inte sådant här som sexköpare när någon inte vill?

Hur står moralen till egentligen hos sexköpare?

Får mig att tänka på det fallet i Frankrike som sålde/lät folk knulla sin sovande fru som han hade drogat.

Hur många sexköpare undviker knulla när dom får dåliga vibbar?

Jag är egentligen inte emot sexköp men så länge det är på bådas villkor och alla inblandade är vuxna. Förstår att det kan vara svårt att förstå om folk är tvingade eller inte.

Vi vet ju inte alls hur hon betedde sig när hon tog emot kunder - dock så finns det ju på MGM:s Instagram massa bilder från tiden det skulle skett och där verkar hon vara helt normal.
Citera
2026-04-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Just nu efterfrågas namn på GM och MGM samt om det är sant det som det länkas till av vissa användare. Utöver detta så diskuteras hundar och annat off topic. Går det att rädda tråden månne?

Det har ju i tråden flera gånger sagts att kvinnan sålt sex innan hon träffade TR, något jag själv inte har trott på och inte heller tror nu. Men det verkar ju ha kommit fram en lite märklig detalj. Detta att kvinnan ska ha haft någon märklig fantasi om att enligt bl a denna artikel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/fantasin-om-pretty-woman-blev-en-trearig-mardrom-jag-skulle-bara-lyda

Då FUP tydligen inte går att få ut så blir det kanske svårt att få mer info om detta men är inte detta en jävligt märklig grej? Dels för att storyn i Pretty Woman ju inte direkt handlar om en jättelycklig lyxprostituerad utan om en prostituerad som hittar kärleken och då slutar sälja sex. Men också för att det är en galet barnslig fantasi. Alla fattar väl att säljer man sex i Sverige så är inte alla kunder Richard Gere även om man har lyxpriser.

Utöver då att fantasin tyder på en lite märklig personlighet så är man ju nyfiken på hur mycket försvaret kommer att skjuta in sig på att kvinnan tydligen haft denna dröm/fantasi.

https://www.dn.se/sverige/vapnet-i-kramfors-sexkopsharva-atta-gatuhundar/
Citera
2026-04-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Vi vet ju inte alls hur hon betedde sig när hon tog emot kunder - dock så finns det ju på MGM:s Instagram massa bilder från tiden det skulle skett och där verkar hon vara helt normal.

Jag förstår verkligen inte hur många av er tänker?

Tror ni på riktigt att en sexköpare skulle erkänna att hon verkade ”off” och inte vill? Då gör han sig skyldig till inte bara sexköp utan även erkänner våldtäkten!

Sen att hon verkar ”normal” på bilder och andra sociala sammanhäng, vad är det för kommentar?

Jag hoppas verkligen att det är på grund av okunnighet som många av dessa kommentarer kommer upp och inte för att skuldbelägga ett offer för hon verkar ”normal”!
Hon är normal, hon är en kvinna som utsatts för otroligt mycket våld och hot och har gjort vad hon tvingats till för att överleva. Tror ni på riktigt att detta är ett påhitt?
Hon lever idag på skyddad ort och under skydd!
Tror ni hon fått det på grund av att hon falskt anklagar en förredetta HA president.
Varför skulle hon utsätta sig själv för allt detta om det inte är sant?

Om han är normal eller bara en sadistisk narcissist är den tunga frågan?
Och dessa alla sexköpare är och kommer alltid vara sexualförbrytare som med uppsåt går in för att köpa en annan människa för egna behöv utan att ens tänka på vad de utsätter dessa kvinnor, män och barn för!

Våld och hot är inget en gärningsman visar upp offentligt, lika väl som en våldtäktsmän inte skryter om hur de våldtar en kvinna under hot eller är drogad, tror man det tycker jag man ska ifrågasätta ”normal” graden och begåvningen hos dessa istället.
Citera
2026-04-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
https://www.dn.se/sverige/vapnet-i-kramfors-sexkopsharva-atta-gatuhundar/
Se på fan!

Tycker ändå inte att det är on topic att virra sig bort i vart hundarna är idag.
Citera
2026-04-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Se på fan!

Tycker ändå inte att det är on topic att virra sig bort i vart hundarna är idag.
Jag instämmer. Tråden handlar om T och M . Tråden blir som ett garnnystan..
Citera
2026-04-19, 15:01
Medlem
jag försöker hitta FUP:en men hittar inte i tråden. Finns det någon? Är dem misstänka sexköparna maskade eller offentliga?
Citera
2026-04-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolimit.se
jag försöker hitta FUP:en men hittar inte i tråden. Finns det någon? Är dem misstänka sexköparna maskade eller offentliga?
Står om FUP på flera ställen. Den verkar vara lite problematisk att få ut. Sök på FUP i tråden så ser du varför.

Vad gäller sexköparna så är många uthängda i tråden. Finns något inlägg med typ 25 st dokument om lika många misstänkta köpare. Vissa av dem har även förärats en hel del inlägg.

Vad är så svårt med att söka fram dessa grejer?
Citera
2026-04-19, 15:51
Medlem
Vilka år var han medlem i HA..?
Citera
2026-04-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Vilka år var han medlem i HA..?
Ca 2007-2015-17 Det är inte exakt men något sånär.
Citera
2026-04-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Ca 2007-2015-17 Det är inte exakt men något sånär.
1997-2017 skulle det vara. Sorry
Citera
2026-04-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Jag förstår verkligen inte hur många av er tänker?

Tror ni på riktigt att en sexköpare skulle erkänna att hon verkade ”off” och inte vill? Då gör han sig skyldig till inte bara sexköp utan även erkänner våldtäkten!

Sen att hon verkar ”normal” på bilder och andra sociala sammanhäng, vad är det för kommentar?

Jag hoppas verkligen att det är på grund av okunnighet som många av dessa kommentarer kommer upp och inte för att skuldbelägga ett offer för hon verkar ”normal”!
Hon är normal, hon är en kvinna som utsatts för otroligt mycket våld och hot och har gjort vad hon tvingats till för att överleva. Tror ni på riktigt att detta är ett påhitt?
Hon lever idag på skyddad ort och under skydd!
Tror ni hon fått det på grund av att hon falskt anklagar en förredetta HA president.
Varför skulle hon utsätta sig själv för allt detta om det inte är sant?

Om han är normal eller bara en sadistisk narcissist är den tunga frågan?
Och dessa alla sexköpare är och kommer alltid vara sexualförbrytare som med uppsåt går in för att köpa en annan människa för egna behöv utan att ens tänka på vad de utsätter dessa kvinnor, män och barn för!

Våld och hot är inget en gärningsman visar upp offentligt, lika väl som en våldtäktsmän inte skryter om hur de våldtar en kvinna under hot eller är drogad, tror man det tycker jag man ska ifrågasätta ”normal” graden och begåvningen hos dessa istället.

Jag tror du underskattar hur en kvinna som säljer sex agerar.

Du antar att sexköparna mötte en blåslagen kvinna som grät hela tiden men så var det väl inte?

När jag läser stämningsansökan så är det grovt koppleri som personen misstänks för och det krävs inte ens våld och hot för att det brottet ska begås.

Citat:
12 § Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en person förmås att mot ersättning företa eller tåla sexuella handlingar, på det sätt som avses i 9 eller 11 §, döms för koppleri till fängelse i högst fyra år.

[S2]Om en person som med nyttjanderätt har upplåtit en lägenhet får veta att lägenheten helt eller till väsentlig del används för sexuella handlingar mot ersättning, på det sätt som avses i 9 eller 11 §, och inte gör vad som skäligen kan begäras för att få upplåtelsen att upphöra, ska han eller hon, om verksamheten fortsätter eller återupptas i lägenheten, anses ha främjat verksamheten och dömas till ansvar enligt första stycket.

[S3]Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grovt koppleri till fängelse i lägst två och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om brottet avsett en verksamhet som bedrivits i större omfattning, medfört betydande vinning eller inneburit ett hänsynslöst utnyttjande av annan. Lag (2025:586).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in