2026-04-09, 15:37
Medlem
https://omni.se/kvinna-saldes-till-120-man-beskattas-som-hobby/a/43O70o

skatten ska in
Citera
2026-04-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk

skatten ska in
Fast 40k på intjänade 3-4000k är ändå generöst måste jag säga.
Citera
2026-04-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Flertalet har ju både fru och barn, fattar inte riktigt hur man tänker, antar det blir flertalet skilsmässor nu...
Jag är till åren kommen. Min fru och en del kollegors fruar har sagt nej till sex. Det är vanligare än vad man kan tro och man nämner inte gärna detta för vänner och/eller kollegor. En del väljer att dra en skinnbanjo på toa och så är det bra med det. En del köper sex. Det finns ensamstående kvinnor 50+ som utan hallickar säljer sina tjänster, alldeles på egen hand. Det sker väldigt diskret. Inga namn utväxlas. Ingen vet vem den andre är. Är det också fel? Det går en gränslinje där men var den går vet jag inte riktigt. Det känns en aning svajigt i just det fallet. Någon får gripa in här.
Senast redigerad av kaxium 2026-04-09 kl. 19:29.
Citera
2026-04-10, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jag är till åren kommen. Min fru och en del kollegors fruar har sagt nej till sex. Det är vanligare än vad man kan tro och man nämner inte gärna detta för vänner och/eller kollegor. En del väljer att dra en skinnbanjo på toa och så är det bra med det. En del köper sex. Det finns ensamstående kvinnor 50+ som utan hallickar säljer sina tjänster, alldeles på egen hand. Det sker väldigt diskret. Inga namn utväxlas. Ingen vet vem den andre är. Är det också fel? Det går en gränslinje där men var den går vet jag inte riktigt. Det känns en aning svajigt i just det fallet. Någon får gripa in här.

Då kan man skilja sig, eller öppna sin relation? Eller fråga frun varför hon inte vill ha sex och jobba på sin kommunikation. Vet frun om att du köper sex? Du utsätter henne för väldigt många onödiga risker genom att köpa sex. Jag hoppas att du skyddar dig.
Citera
2026-04-10, 09:11
Medlem
Nu har rättegången börjat, TÅ har livekommentar. Övriga medier på plats är bla SVT TV4 å Sveriges Radio. Kvinnan är med på länk, Tomas på plats

Citat:
Rättegången planeras att pågå i 14 dagar. Även 28 ytterligare tilltalade, då gällande sexköpen, ska gå genom rättssalen.

Citat:
Även en till misstänkt sexköpare kan tillkomma under processen, meddelar åklagaren.
Citera
2026-04-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Nu har rättegången börjat, TÅ har livekommentar. Övriga medier på plats är bla SVT TV4 å Sveriges Radio. Kvinnan är med på länk, Tomas på plats
Tack för att du uppdaterar. 🙏
Citera
2026-04-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
I detta fallet sålde frun sex frivilligt och njöt av pengarna, tills hon inte gjorde det längre
Det är ju bara vad du gissar. Finns ju belagt att mannen varit ett svin även mot den förra hustrun, även om hon aldrig sålde sex vad jag vet. Man kan såklart orera om att man alltid kan lämna en man som är ett svin men så länge man aldrig varit där själv ska man nog vara lite ödmjuk.

Skulle det vara som du säger att kvinnan har gillat att sälja sex (iaf för pengarnas skull) så kommer det nog fram. Men han åker ju ändå dit på koppleri. Plus att han står åtalad även för misshandel och våldtäkter. Men du menar väl att man inte kan misshandla och våldta sin fru...
Citera
2026-04-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk

skatten ska in
Undrar hur de kom fram till just den där summan. Också intressant att de menar att kvinnan ska betala skatten utan att de väl gjort någon utredning om vems ficka pengarna hamnade i. Man beskattar ju inte kassörskan på ICA för allt som hon stämplar in på den dag...
Citera
2026-04-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Då kan man skilja sig, eller öppna sin relation? Eller fråga frun varför hon inte vill ha sex och jobba på sin kommunikation. Vet frun om att du köper sex? Du utsätter henne för väldigt många onödiga risker genom att köpa sex. Jag hoppas att du skyddar dig.
Jag har ännu inte köpt sex. Det får bli skinnbanjo även i fortsättningen. Skydd som du säger i fallet med köp är definitivt lämpligt.
Citera
2026-04-10, 10:29
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Känns det inte litet osannolikt?
Handlar det om 120 olika män som skulle köpa sex av en rädd förslavad kvinna?
Citera
2026-04-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Känns det inte litet osannolikt?
Handlar det om 120 olika män som skulle köpa sex av en rädd förslavad kvinna?

Vad är osannolikt med det? Män köper sex av utsatta kvinnor och flickor varje dag.
Citera
2026-04-10, 10:39
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippmodes
Vad är osannolikt med det? Män köper sex av utsatta kvinnor och flickor varje dag.
Verkligen?
Gör du det?

Det beror kanske på vad du menar med utsatt?

Jag köper sex av kvinnor som erbjuder sina tjänster med ett leende.
Inte av någon som verkar vara under hot.

Jag tänker också på att det är en liten ort och därav är 120 många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in