2026-04-17, 11:13
Medlem
Märker man inte sådant här som sexköpare när någon inte vill?

Hur står moralen till egentligen hos sexköpare?

Får mig att tänka på det fallet i Frankrike som sålde/lät folk knulla sin sovande fru som han hade drogat.

Hur många sexköpare undviker knulla när dom får dåliga vibbar?

Jag är egentligen inte emot sexköp men så länge det är på bådas villkor och alla inblandade är vuxna. Förstår att det kan vara svårt att förstå om folk är tvingade eller inte.
Citera
2026-04-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnehavre
Är släppt, men levereras endast i pappersform och eftersom FUP:en är på 5186 sidor så kommer den kosta 10522 kr...

Citat:
Ursprungligen postat av hundido
Ja, jag förstår verkligen vad du menar, och jag håller med dig. Det känns så svårt att få ihop bilden av T efter allt som kommit fram, särskilt när man samtidigt vet hur mycket både T och M faktiskt har brytt sig om hundarna.

Jag skulle jättegärna vilja anmäla det eller ta upp det någonstans, men jag behöver verkligen hjälp med vart man ska vända sig. Jag har ju bott i Sverige i några år nu, men jag tycker fortfarande att det är svårt att veta exakt hur allt fungerar i sådana här situationer.

Vi var hos veterinären med henne kort efter att vi fick henne, eftersom hon var i ganska dåligt skick och hade ett sår på benet (troligen från att ha legat på hårt underlag). När hon kom till oss sov hon nästan konstant i flera dagar, hade väldigt röda ögon och var – även enligt veterinären – inte i särskilt bra form.

Föreningen som hjälpte till att omplacera henne är informerad om detta. Just nu är vårt största fokus att hon ska må så bra som möjligt och få vara trygg och glad, så att hon på sikt kan vara ett stöd för M när allt det här är över.

Här kan du anmäla, gå ner till framföra ett klagomål. Man kan även klicka på kontaktuppgifter till chefer och ledning och sedan ta direkt kontakt med enhetschef för djurskydd och veterinär. Det är kanske lättast. Länsstyrelsen ligger direkt under regeringen så jag tror bästa effekt är att ta direktkontakt med enhetschef för djurskydd och veterinär. De bör veta att hundarna inte tagits hand om väl under tiden när de varit utplacerade under omhändertagandet. Placeringen under tiden är ju inte gratis heller. Kan tänka mej det finns de som vill tjäna lite pengar på att ta emot omhändertagna djur.
https://www.lansstyrelsen.se/vasternorrland/om-oss/kontakta-oss.html
Citera
2026-04-17, 22:35
Medlem
Stämmer det att hon krävs på skatt pga försäljning av sexuella tjänster?
Citera
2026-04-18, 00:42
Medlem
F3ttans avatar
När faller domen?
Citera
2026-04-18, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
När faller domen?
Rättegången är beräknad att ta 14 dagar, så en dom är nog några veckor bort.
Citera
2026-04-18, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDenchman
Stämmer det att hon krävs på skatt pga försäljning av sexuella tjänster?

Ja, lagen är så
Citera
2026-04-18, 07:04
Medlem
Just nu efterfrågas namn på GM och MGM samt om det är sant det som det länkas till av vissa användare. Utöver detta så diskuteras hundar och annat off topic. Går det att rädda tråden månne?

Det har ju i tråden flera gånger sagts att kvinnan sålt sex innan hon träffade TR, något jag själv inte har trott på och inte heller tror nu. Men det verkar ju ha kommit fram en lite märklig detalj. Detta att kvinnan ska ha haft någon märklig fantasi om att enligt bl a denna artikel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/fantasin-om-pretty-woman-blev-en-trearig-mardrom-jag-skulle-bara-lyda

Då FUP tydligen inte går att få ut så blir det kanske svårt att få mer info om detta men är inte detta en jävligt märklig grej? Dels för att storyn i Pretty Woman ju inte direkt handlar om en jättelycklig lyxprostituerad utan om en prostituerad som hittar kärleken och då slutar sälja sex. Men också för att det är en galet barnslig fantasi. Alla fattar väl att säljer man sex i Sverige så är inte alla kunder Richard Gere även om man har lyxpriser.

Utöver då att fantasin tyder på en lite märklig personlighet så är man ju nyfiken på hur mycket försvaret kommer att skjuta in sig på att kvinnan tydligen haft denna dröm/fantasi.
Citera
2026-04-18, 07:06
Medlem
Och en annan fundering.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/fran-miljonar-till-monstrets-offer-sa-forsvann-kvinnans-formogenhet

Utöver trissvinsten som väl "bara" var på en halv mille, vad tusan är det som gjort att kvinnan hade de tillgångar som hon hade? Någon som vet om hon ärvt pengar eller?
Citera
2026-04-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och en annan fundering.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/fran-miljonar-till-monstrets-offer-sa-forsvann-kvinnans-formogenhet

Utöver trissvinsten som väl "bara" var på en halv mille, vad tusan är det som gjort att kvinnan hade de tillgångar som hon hade? Någon som vet om hon ärvt pengar eller?
Jag ställer mig själv samma fråga! Jag är tveksam till detta, men det kanske kommer fram under rättegången.
Citera
2026-04-18, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag ställer mig själv samma fråga! Jag är tveksam till detta, men det kanske kommer fram under rättegången.
Om man bara orkade skulle man ju kolla hennes deklarationer några år bakåt. Men inte ens jag är såååå nyfiken.
Citera
2026-04-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnehavre
Är släppt, men levereras endast i pappersform och eftersom FUP:en är på 5186 sidor så kommer den kosta 10522 kr...

Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
Ja jag skickade en förfrågan om detta och det stämmer samt det tillkommer en fraktkostnad på 120 kr då alla sidor inte ryms i ett vanligt kuvert.

Sida 1-9: gratis, sida 10: 50 kr i administration, sida 11 och uppåt : 2 kr/sida så med 5186 sidor kan man ju räkna ut själv vad det blir.....

Störande när de gör så, för den finns ju digitalt bara att de tycker de kommit på ett bra sätt att försvåra för folk att få tillgång till den…
Citera
2026-04-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Just nu efterfrågas namn på GM och MGM samt om det är sant det som det länkas till av vissa användare. Utöver detta så diskuteras hundar och annat off topic. Går det att rädda tråden månne?

Hundarna är väl inte off topic, de levde med i all den här röran och åtminstone jag bryr mej hur det blev med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in