Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Återigen, etnicitet och kultur har betydelse. Vita amerikaner röstar republikanskt, icke-vita röstar demokratiskt. Gäller båda könen. Amerikanska kvinnor är betydligt mer konservativa än vad svenska kvinnor är. I USA kan man öppet vara abortmotståndare och kvinna, i Sverige vågar inte ens kristdemokratiska kvinnor lyfta frågan.
Outsiders är nästan alltid män. På den tiden subkulturer var en grej såg man detta tydligt. Bland hårdrockare, punkare osv var kvinnor alltid kraftigt underrepresenterade.
Nu insinuerar du att det vore riskfyllt och impopulärt att vara vänster, vilket det inte är. Ingen blir utesluten ur facket eller sparkad från jobbet för detta, vilket dock kan bli konsekvensen om man står för långt åt höger.
Du får gärna ta fram en tusenårig dom som styrker gruppvåldtäkter utförda av vikingar

Om det nu är ett löjligt påstående kan du ta fram några färska domar där svenska män våldtagit i grupp. Sånt brukar vara tillgängligt på Flashback. Jag har under mina 15 år som användare här sett
ett exempel, och det låg sisådär 30-40 år bakåt i tiden.
Kvinnor brukar av tradition inte vara soldater, så det blir en udda jämförelse, men det är ju inte så att kvinnor organiserade massprotester mot Stalin direkt.
SD må vara näst störst, men är fortfarande extremt impopulära bland unga kvinnor. Har man en kvinnlig chef som hatar SD gör man som sympatisör nog bäst i att hålla truten om man vill få fast anställning.
Så är det säkert.....
precis som folk boendes i större städer...röstar mer progressivt kontra de som bor i landsorter, etc etc
Men! nu var alltså fortsatt frågan gruppen kvinnor kontra män.
Så? vadan detta behov av att dra in etnicitet och hudfärg plötsligt?
Massa frågor som just kvinnor drivit genom historiens gång har varit "riskfyllt" och "impopulärt"
rösträttfrågan, mängder av just feministiska frågor, antirasism..you name it...av olika politska frågor som folk drivit genom historien...de är oftast alltid impopulära i sin linda.
Det löjliga är påståendet att just män från sverige, minsann! aldrig har våldtagit i grupp eller har sex i grupp med andra män...oh no!!!! sånt sysslar aldrig SVENSKAR med,
Men visst jag kan dra fram en känd dom....
Stureplansvåldtäkten, sen vill jag minnas att det var nån gruppvåldtäkt med svenska förövare på en färja, (men minns inte vad namnet blev på den storyn i media).