2026-04-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
För att det är skönt?
Jag tror inte det handlar om makt.
Att var kåt som man är ett helvette för de flesta män eftersom vi vill knulla flera gånger om dagen men måste jaga tjejer och bli dissad 100 gånger innan vi till slut får knulla.
Klart vissa män tar sex med våld då.

Sex för män är som ett kliande myggbett, det är ett fysiskt behov som bara måste göras.
Tror ni tex män med lågt testosteron våldtar?
Tror inte jag.
Jag har tränat stor del av mitt liv och enda gången jag inte runkat på nån vecka var när jag var deprimerad och överviktig så mitt testosteron var lågt, hade inga tanker på våldta nån då.

Det är alltså "skönt" att medvetet skada någon annan?

För ursäkta mig våldtäkt kan ju knappast handla om att fixa sig en orgasm. Det kan man ju betydligt enklare faktiskt fixa via lite simpel onani, behövs inte något våld, kräkning eller alla de dåliga konsekvenser som polis, rättsväsende, fängelse och en jävligt förbannad och kränkt medmänniska. eller hur?

Jag tror tvärtom, att det absolut handlar om makt.
Citera
2026-04-19, 11:39
Medlem
Hur förklarar du att majoriteten av vita kvinnor röstade på Trump och att det faktiskt ökade mellan 2016 och 2024?

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
fast just "vita kvinnor" var inte vad saken gällde utan kvinnor kontra män.
Och det har alltså varit en klar majoritet av män som röstat på Trump vid båda valen, medan kvinnorna har röstat på hans motståndare.

Och idén att kvinnor skulle vilja "passa in" mer än män är enkom misogynt skitsnack.
Och passar också dåligt faktumet att kvinnor mer ofta än män engagererar sig politiskt i olika progressiva frågor...dvs önskar utveckling och ÄNDRINGAR. medan män alltså betydligt mer förhåller sig konservativt, önskar status Q och/eller tillbakagång.

Verkligen? inga vikingar gruppvåldtog nånsin ex?
har aldrig förekommit några sexuella orgier där våldtäkter har ingått i svensk historia?

Liksom löjligt påstående att just svenska män minsann aldrig våldtar i grupp. Skärp dig.
Citera
2026-04-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Återigen, etnicitet och kultur har betydelse. Vita amerikaner röstar republikanskt, icke-vita röstar demokratiskt. Gäller båda könen. Amerikanska kvinnor är betydligt mer konservativa än vad svenska kvinnor är. I USA kan man öppet vara abortmotståndare och kvinna, i Sverige vågar inte ens kristdemokratiska kvinnor lyfta frågan.

Outsiders är nästan alltid män. På den tiden subkulturer var en grej såg man detta tydligt. Bland hårdrockare, punkare osv var kvinnor alltid kraftigt underrepresenterade.

Nu insinuerar du att det vore riskfyllt och impopulärt att vara vänster, vilket det inte är. Ingen blir utesluten ur facket eller sparkad från jobbet för detta, vilket dock kan bli konsekvensen om man står för långt åt höger.

Du får gärna ta fram en tusenårig dom som styrker gruppvåldtäkter utförda av vikingar Om det nu är ett löjligt påstående kan du ta fram några färska domar där svenska män våldtagit i grupp. Sånt brukar vara tillgängligt på Flashback. Jag har under mina 15 år som användare här sett ett exempel, och det låg sisådär 30-40 år bakåt i tiden.

Kvinnor brukar av tradition inte vara soldater, så det blir en udda jämförelse, men det är ju inte så att kvinnor organiserade massprotester mot Stalin direkt.

SD må vara näst störst, men är fortfarande extremt impopulära bland unga kvinnor. Har man en kvinnlig chef som hatar SD gör man som sympatisör nog bäst i att hålla truten om man vill få fast anställning.

Så är det säkert.....
precis som folk boendes i större städer...röstar mer progressivt kontra de som bor i landsorter, etc etc

Men! nu var alltså fortsatt frågan gruppen kvinnor kontra män.
Så? vadan detta behov av att dra in etnicitet och hudfärg plötsligt?

Massa frågor som just kvinnor drivit genom historiens gång har varit "riskfyllt" och "impopulärt"
rösträttfrågan, mängder av just feministiska frågor, antirasism..you name it...av olika politska frågor som folk drivit genom historien...de är oftast alltid impopulära i sin linda.

Det löjliga är påståendet att just män från sverige, minsann! aldrig har våldtagit i grupp eller har sex i grupp med andra män...oh no!!!! sånt sysslar aldrig SVENSKAR med,

Men visst jag kan dra fram en känd dom....
Stureplansvåldtäkten, sen vill jag minnas att det var nån gruppvåldtäkt med svenska förövare på en färja, (men minns inte vad namnet blev på den storyn i media).
Citera
2026-04-19, 12:01
Medlem
Citat:
Så är det säkert.....
precis som folk boendes i större städer...röstar mer progressivt kontra de som bor i landsorter, etc etc

Men! nu var alltså fortsatt frågan gruppen kvinnor kontra män.
Så? vadan detta behov av att dra in etnicitet och hudfärg plötsligt?

Massa frågor som just kvinnor drivit genom historiens gång har varit "riskfyllt" och "impopulärt"
rösträttfrågan, mängder av just feministiska frågor, antirasism..you name it...av olika politska frågor som folk drivit genom historien...de är oftast alltid impopulära i sin linda.

Det löjliga är påståendet att just män från sverige, minsann! aldrig har våldtagit i grupp eller har sex i grupp med andra män...oh no!!!! sånt sysslar aldrig SVENSKAR med,

Men visst jag kan dra fram en känd dom....
Stureplansvåldtäkten, sen vill jag minnas att det var nån gruppvåldtäkt med svenska förövare på en färja, (men minns inte vad namnet blev på den storyn i media).

Rösträttsfrågan var inte riskfylld. Den låg helt rätt i tiden och kvinnorna fick igenom sina krav på rekordtid. Ingen blev hemlös eller mördad för sitt ställningstagande så vitt jag vet. Samma sak med vänstervågen 1968.

Nej, det gäller inte bara svenska män utan europeiska män generellt. Våldtäkt, och i synnerhet gruppvåldtäkt, är totalt tabu i en europeisk kontext och en man som våldtar kommer bli av med sina vänner om det kommer fram.
Citera
2026-04-19, 12:02
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja jag brukar inte skada andra svårt när jag är arg. Det är det nog mest antisociala personlighetsstörningar som gör.
Du har väl aldrig varit så speciellt arg på en flicka någongång kanske.

Jag tänker på en våldtäkt och mord på en ung flicka, 10 år eller så.
Man hittade inte mördaren på många år, därför att man sökte bland pedofiler.

Men sedan visade det sig att den skyldige inte var intresserad av sex med barn.
Han hade problem med känslorna och blev väldigt lätt kränkt och rosenrasande.
Citera
2026-04-19, 12:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Hur förklarar du att majoriteten av vita kvinnor röstade på Trump och att det faktiskt ökade mellan 2016 och 2024?

För att de är så pass korkade att de röstade mot sina intressen precis som de svarta och latino männen gjorde. Och som det skulle visa sig, som de vita männen också gjorde.

Gött att se de vita kvinnorna sitta och böla om att de inte får livsviktig mödravård i staten de bor i nu. De måste resa till nån demokratisk stat för att få vården de behöver
Citera
2026-04-19, 12:03
Medlem
Citat:
Exakt, kvinnor brukar av tradition inte vara soldater eftersom kvinnor av tradition inte organiserar sig på det sättet.

SD är impopulära bland många grupper i samhället. Är man kritisk till invandringen får man vara lite avvaktande när man stöter på nån ny människa.

Bland svenska män är SD normaliserade och det är bara i traditionella vänsterområden det fortfarande finns en stark aversion mot dem.
Citera
2026-04-19, 12:07
Medlem
Citat:
Exakt, kvinnor brukar av tradition inte vara soldater eftersom kvinnor av tradition inte organiserar sig på det sättet.

SD är impopulära bland många grupper i samhället. Är man kritisk till invandringen får man vara lite avvaktande när man stöter på nån ny människa.

Varför gängar sig invandringskritiska med rasister, är ju den naturlgia följdfrågan.

är man verkligen enkom kritisk till att andra nationaliteter får bosätta sig i den egna nationen, bör man ju vara jävligt noga med att inte sammanblanda sig med rasister för att inte missförstås, samt också förklara sin egen ståndpunkt, VARFÖR det nu skulle vara så farligt/ oönskat/ dåligt att ha människor med annan kulturell bakgrund i samma land. Och de tär just där...det i regel blir rejält problematiskt.
Citera
2026-04-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Rösträttsfrågan var inte riskfylld. Den låg helt rätt i tiden och kvinnorna fick igenom sina krav på rekordtid. Ingen blev hemlös eller mördad för sitt ställningstagande så vitt jag vet. Samma sak med vänstervågen 1968.

Nej, det gäller inte bara svenska män utan europeiska män generellt. Våldtäkt, och i synnerhet gruppvåldtäkt, är totalt tabu i en europeisk kontext och en man som våldtar kommer bli av med sina vänner om det kommer fram.

herregud...vet du vad suffragetterna utsattes för?
Tips! läs lite om det.

Skitsnack....Europeer har våldtagit en masse...genom historiens gång, säkert mestadels andra nationers kvinnor i div. av krig/ erövringar/ koloniseringar etc... men även sina egna.
Tom varit fullständigt lagligt och mer eller mindre en plikt, att våldta sin fru.
och något extremt vanligt att våldta pigan ex.
Citera
2026-04-19, 12:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Varför gängar sig invandringskritiska med rasister, är ju den naturlgia följdfrågan.

är man verkligen enkom kritisk till att andra nationaliteter får bosätta sig i den egna nationen, bör man ju vara jävligt noga med att inte sammanblanda sig med rasister för att inte missförstås, samt också förklara sin egen ståndpunkt, VARFÖR det nu skulle vara så farligt/ oönskat/ dåligt att ha människor med annan kulturell bakgrund i samma land. Och de tär just där...det i regel blir rejält problematiskt.

Det är helt ok och helt normalt att vara kritisk till invandringspolitiken och integrationspolitiken såsom den sett ut i Sverige hittills. Vill man verkligen hjälpa andra människor/nationaliteter så sätter man dem inte på livslånga bidragsberoenden utan några som helst motkrav. Med mera.

Rasister beblandar jag mig inte med, ingen jag känner heller.
Citera
2026-04-19, 12:18
Medlem
Citat:
Det är helt ok och helt normalt att vara kritisk till invandringspolitiken och integrationspolitiken såsom den sett ut i Sverige hittills. Vill man verkligen hjälpa andra människor/nationaliteter så sätter man dem inte på livslånga bidragsberoenden utan några som helst motkrav. Med mera.

Rasister beblandar jag mig inte med, ingen jag känner heller.

Helt rätt! Med rättigheter följer ansvar.
Citera
2026-04-19, 12:20
Medlem
Citat:
herregud...vet du vad suffragetterna utsattes för?
Tips! läs lite om det.

Skitsnack....Europeer har våldtagit en masse...genom historiens gång, säkert mestadels andra nationers kvinnor i div. av krig/ erövringar/ koloniseringar etc... men även sina egna.
Tom varit fullständigt lagligt och mer eller mindre en plikt, att våldta sin fru.
och något extremt vanligt att våldta pigan ex.

Berätta. Hamnade de i koncentrationsläger? Blev de dömda till döden? Naturligtvis skilde det sig åt från land till land, men i Sverige var det inte någon brutal repression att tala om. Rösträtten för kvinnor infördes dock ungefär samtidigt runtom i Europa.

I krig sker alltid olika former av övergrepp som aldrig skulle ha ägt rum i fredstid. Det är en orättvis jämförelse.
En plikt? Du utgår ifrån att din morfar och farfar våldtog sina respektive för jämnan? Tala för dig själv i sådana fall. Bara för att något är lagligt betyder det inte att "alla" gör det eller tycker det är ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in