2026-04-19, 10:01
Medlem
Jadå, män är svin och kvinnor är suggor... Bägge lika duktiga kålsupare.
Kan vi inte bara utrota oss själva och ge jorden till djuren iställe så gör vi åtminstone något fint.
Citera
2026-04-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför 9 månader? varför inte 9 år? 900 år? Varför inte abortlagstiftningen på planeten Tatooine i stjärnornas krig?

"Absurditeten" i ett "reductio af absurdum" avser slutsatsen, och inte nått medvetet påhittat tillägg till det primära antagandet.

För jag ville göra det hypotetiska scenariot realistiskt. Kan du nämna en människa som har levt i 900 år?

Den absurda slutsatsen blir om man tolkar det du skrev som en absolut, universell princip så blir det bra moraliskt och rätt väg att gå att göra abort i månad 9. Ställer du dig bakom detta? Förmodligen inte, därmed behöver du revidera det du skrev och lära dig att uttrycka dig tydligare. Det heter reductio ad absurdum, inte reductio af absurdum.

Citat:
Och det korrekta och logiska här är att fatta och utgå från sammanhanget, dvs att jag skrev detta i den kontext vi befinner oss, nämligen i den existerande svenska abortlagstiftningen, som alltså är fri aborträtt till vecka 18 och inte vecka 40, och inte efter några absurda fantasier från troll som dig.

Det är vanligt att använda sig av hypotetiska scenarion för att testa konsekvens.

Argument:
P1: (universell princip): Om en gravid person inte vill ha barn, inte kan ta hand om ett barn eller saknar förutsättningar och resurser att ta hand om ett barn, så är det alltid moraliskt rätt att genomföra abort.
P2: Denna typ av skäl är inte i sig begränsad till någon viss tidpunkt under graviditeten.
Slutsats: Om premiss 1 accepteras som en universell moralprincip, följer att den även kan rättfärdiga abort i mycket sena stadier av graviditeten, inklusive månad 9.

Du tycker nog inte abort är moraliskt rätt i månad 9, eller hur? Det du skrev överensstämmer inte med vad du faktiskt tycker.

Då fortsätter diskussionen:
Varför tycker du att abort är moraliskt rätt? För uppenbarligen så var de skäl du uppgav inte tillräckliga för moraliskt rättfärdigande om du avfärdar slutsatsen i argumentet ovanför.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-19 kl. 10:54.
Citera
2026-04-19, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Jadå, män är svin och kvinnor är suggor... Bägge lika duktiga kålsupare.
Kan vi inte bara utrota oss själva och ge jorden till djuren iställe så gör vi åtminstone något fint.

Jo fast kollar man historien och nutiden så är män mer svin än kvinnor. Kvinnor hanterar sig själva på ett annat sätt än män.

Resten håller jag med om
Citera
2026-04-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är sant att män av naturen är känsliga, lättledda och lättkränkta ja.

Hur fan kan man jämföra "social utfrysning" med flera hundratals miljoner torterade, jagade, förföljda, ihjälhuggna/gasade/skjutna/ihjälslagna människor?

Psoglav:
- Subventionerade läkemedel?! Jag blir hellre ihjälslagen med en spade i ett arbetsläger, alla dagar i veckan, jajjemensan

och kvinnor är motsatsen, menar du? Kvinnor är utmärkt lättledda och naiva. Det är därför en kvinna som blir gruppvåldtagen av invandrare kan ursäkta det hela med att det var ett "kulturellt missförstånd" och fortsätta propagera för massinvandring. Samma kvinna är dock blixtsnabb på att polisanmäla en svensk man som tar henne på stjärten på fyllan under ett krogbesök. Då passar det att vara känslig och lättkränkt minsann.

Att t.ex. bli av med familj och jobb för att man har "fel" åsikter är att likställa med en grov misshandel, bara det att den sker psykiskt och inte fysiskt.
Citera
2026-04-19, 10:15
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Våldtäkt är något man gör när man är arg.
Våld och sex har en koppling där.
Citera
2026-04-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
och kvinnor är motsatsen, menar du? Kvinnor är utmärkt lättledda och naiva. Det är därför en kvinna som blir gruppvåldtagen av invandrare kan ursäkta det hela med att det var ett "kulturellt missförstånd" och fortsätta propagera för massinvandring. Samma kvinna är dock blixtsnabb på att polisanmäla en svensk man som tar henne på stjärten på fyllan under ett krogbesök. Då passar det att vara känslig och lättkränkt minsann.

Att t.ex. bli av med familj och jobb för att man har "fel" åsikter är att likställa med en grov misshandel, bara det att den sker psykiskt och inte fysiskt.

Män är inte mindre lättledda eller naiva.
Vissa, som Jenny nu ex. och även jag på vissa områden skulle hävda motsatsen.
Fler män gick och går fortsatt på ex Trumps lögner och allmänt skitsnackande....än kvinnor i USA.

Ingen våldtäktsoffer "ursäktar" sina förövare, kan jag lova dig. Det är snarast förövare och dens uppbackare som står för ursäktandet.
Är snarast så att människor med normal IQ begriper att sexuellt våld är ett globalt problem som hänger ihop med just patariarkala värderingar och inte något som sitter i en specifik etnicitet eller fenomen som ex. invandring.
Citera
2026-04-19, 10:47
Medlem
Citat:
Män är inte mindre lättledda eller naiva.
Vissa, som Jenny nu ex. och även jag på vissa områden skulle hävda motsatsen.
Fler män gick och går fortsatt på ex Trumps lögner och allmänt skitsnackande....än kvinnor i USA.

Ingen våldtäktsoffer "ursäktar" sina förövare, kan jag lova dig. Det är snarast förövare och dens uppbackare som står för ursäktandet.
Är snarast så att människor med normal IQ begriper att sexuellt våld är ett globalt problem som hänger ihop med just patariarkala värderingar och inte något som sitter i en specifik etnicitet eller fenomen som ex. invandring.

Kan upplysa dig om att en majoritet av vita amerikanska kvinnor röstade på Trump. Nu är han dock historiskt impopulär bland båda könen. Kvinnor är mer benägna att försöka passa in, vilket gör dem mer politiskt korrekta än män. De har större förtroende för massmedia och är därför enklare att hjärntvätta.

Om det inte haft med etnicitet/kultur att göra skulle gruppvåldtäkter varit förekommande i Sverige innan massinvandringen började, vilket inte var fallet. Det är ett importerat problem.
Citera
2026-04-19, 11:12
Medlem
Citat:
Kan upplysa dig om att en majoritet av vita amerikanska kvinnor röstade på Trump. Nu är han dock historiskt impopulär bland båda könen. Kvinnor är mer benägna att försöka passa in, vilket gör dem mer politiskt korrekta än män. De har större förtroende för massmedia och är därför enklare att hjärntvätta.

Om det inte haft med etnicitet/kultur att göra skulle gruppvåldtäkter varit förekommande i Sverige innan massinvandringen började, vilket inte var fallet. Det är ett importerat problem.

fast just "vita kvinnor" var inte vad saken gällde utan kvinnor kontra män.
Och det har alltså varit en klar majoritet av män som röstat på Trump vid båda valen, medan kvinnorna har röstat på hans motståndare.

Och idén att kvinnor skulle vilja "passa in" mer än män är enkom misogynt skitsnack.
Och passar också dåligt faktumet att kvinnor mer ofta än män engagererar sig politiskt i olika progressiva frågor...dvs önskar utveckling och ÄNDRINGAR. medan män alltså betydligt mer förhåller sig konservativt, önskar status Q och/eller tillbakagång.

Verkligen? inga vikingar gruppvåldtog nånsin ex?
har aldrig förekommit några sexuella orgier där våldtäkter har ingått i svensk historia?

Liksom löjligt påstående att just svenska män minsann aldrig våldtar i grupp. Skärp dig.
Citera
2026-04-19, 11:12
Avslutad
Citat:

Du jämför fortfarande elefanter med myror. Vad är en enstaka störd kvinna jämfört med hundratusentals om inte miljontals lättledda män genom historien och i nutid som utan tvekan följde och följer sin "krigsherre" och utför och genomför de mest grymma och brutala systemen och dåden mot sina medmänniskor?

For fuck sake alltså.

Den tiden är förbi eller hur med tanke på att SD numera är det andra största partiet i Sverige. Kanske dags att ta av sig offerkoftan?
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-19 kl. 11:19.
Citera
2026-04-19, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Våldtäkt är något man gör när man är arg.
Våld och sex har en koppling där.

Nja jag brukar inte skada andra svårt när jag är arg. Det är det nog mest antisociala personlighetsstörningar som gör.
Citera
2026-04-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det Merapi skrev kan appliceras även för månad 9. Men månad 9 är inget som Merapi har nämnt. Det stämmer. Behöver månad 9 nämnas av Merapi för att jag ska kunna tolka henne som jag gjorde? Nej, inte alls. Ifall hon inte menade exakt det hon skrev, ja men då fungerar ju inte den poäng jag försöker göra. Det fattar väl vem som helst men jag kan väl för guds skull inte tankeläsa mina motståndare, eller hur? Jag utgår ifrån det som sägs och min tolkning är inte orättvis.

Att Merapi inte tar upp ett tidsperspektiv har ingen relevans ifall Merapi ställer sig bakom det hon sa i en absolut, universell mening för då blir påståendet en generell princip.

Eftersom jag tolkar Merapis påstående som en universell princip så följer månad 9 som en logisk konsekvens och det behöver inte gå att härleda månad 9 ur Merapis text.
“Eftersom jag tolkar” är inte ett logiskt argument.
Citera
2026-04-19, 11:30
Medlem
Citat:
fast just "vita kvinnor" var inte vad saken gällde utan kvinnor kontra män.
Och det har alltså varit en klar majoritet av män som röstat på Trump vid båda valen, medan kvinnorna har röstat på hans motståndare.

Och idén att kvinnor skulle vilja "passa in" mer än män är enkom misogynt skitsnack.
Och passar också dåligt faktumet att kvinnor mer ofta än män engagererar sig politiskt i olika progressiva frågor...dvs önskar utveckling och ÄNDRINGAR. medan män alltså betydligt mer förhåller sig konservativt, önskar status Q och/eller tillbakagång.

Verkligen? inga vikingar gruppvåldtog nånsin ex?
har aldrig förekommit några sexuella orgier där våldtäkter har ingått i svensk historia?

Liksom löjligt påstående att just svenska män minsann aldrig våldtar i grupp. Skärp dig.

Återigen, etnicitet och kultur har betydelse. Vita amerikaner röstar republikanskt, icke-vita röstar demokratiskt. Gäller båda könen. Amerikanska kvinnor är betydligt mer konservativa än vad svenska kvinnor är. I USA kan man öppet vara abortmotståndare och kvinna, i Sverige vågar inte ens kristdemokratiska kvinnor lyfta frågan.

Outsiders är nästan alltid män. På den tiden subkulturer var en grej såg man detta tydligt. Bland hårdrockare, punkare osv var kvinnor alltid kraftigt underrepresenterade.

Nu insinuerar du att det vore riskfyllt och impopulärt att vara vänster, vilket det inte är. Ingen blir utesluten ur facket eller sparkad från jobbet för detta, vilket dock kan bli konsekvensen om man står för långt åt höger.

Du får gärna ta fram en tusenårig dom som styrker gruppvåldtäkter utförda av vikingar Om det nu är ett löjligt påstående kan du ta fram några färska domar där svenska män våldtagit i grupp. Sånt brukar vara tillgängligt på Flashback. Jag har under mina 15 år som användare här sett ett exempel, och det låg sisådär 30-40 år bakåt i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du jämför fortfarande elefanter med myror. Vad är en enstaka störd kvinna jämfört med hundratusentals om inte miljontals lättledda män genom historien och i nutid som utan tvekan följde och följer sin "krigsherre" och utför de mest grymma och brutala dåden mot sina medmänniskor?

For fuck sake alltså.

Den tiden är förbi eller hur med tanke på att SD numera är det andra största partiet i Sverige.

Kvinnor brukar av tradition inte vara soldater, så det blir en udda jämförelse, men det är ju inte så att kvinnor organiserade massprotester mot Stalin direkt.

SD må vara näst störst, men är fortfarande extremt impopulära bland unga kvinnor. Har man en kvinnlig chef som hatar SD gör man som sympatisör nog bäst i att hålla truten om man vill få fast anställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in