2026-04-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men kan du förklara på hur de tjänar på att ge någon en spruta så att den dör tidigare?

Jag tänker mig att de tjänar mer på att låta personen få leva och betala för sin vårdplats.

På detta svarade jag att man kan tjäna pengar på att inte göra ett jobb alltför noggrant.

Citat:
Ulla-Britt var satt som palliativ trots att hon tydligen inte var det, alltså en felbehandling. Det är inte detsamma som att behandlingen man ofta får som palliativ är dödlig.

När någon är nära att dö så försöker man lindra lidandet. Alternativet är att låta den döende ha smärtor och dödsångest.

För övrigt kan en läkare bedöma att någon är i livets slutskede och se till att det finns läkemedel i dennes medicinskåp ifall det kommer behövas. Det är sedan en sjuksköterska som ger dessa, om det behövs. Ingen ger dem bara för att de finns i skåpet.

Vaccinet har ingenting att göra med jag har skrivit, så det svarar jag inte ens på.

Att den felaktiga behandlingen med "dödssprutan" här kunde ha lett till damens död sägs i programmet jag hänvisade till.

Citat:
Läser du ens vad jag skriver?

Du försöker slingra dig ur frågan om ifall vården kan ha dåliga sidor. Jag påtalar riskerna med ekonomiska besparingar och hur individuella beslut ibland inte tas varvid du frågar hur nån kan vinna på att en patient dör. Jag svarar att man kan vinna på detta eftersom man kan spara pengar också på att inte göra en ordentlig undersökning eller behandling. Jag hänvisar till ett program som tar upp detta som ett existerande problem i vården generellt, och ger ett exempel på detta. Du snöar in på att jaja, då var väl den damen feldiagnosticerad. Det var inte vad jag skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
För min del så var masshysterin kring covid definitivt en utlösande faktor för att ifrågasätta covidsprutorna, och i ett senare skede ompröva min syn på vaccin överhuvudtaget. Innan dess så hade jag egentligen ingen egen åsikt i frågan utan bara accepterade konsensusåsikten att vaccinering var något bra och i att det princip var oproblematiskt.

Saken är den, dock, att när man väl börjar läsa på om vaccin och historien bakom så uppenbarar sig en helt annan bild än rådande konsensus. Det är helt enkelt en hundraårig kavalkad av rätt hemska misslyckanden, som gång på gång sopats under mattan. Och efter varje misslyckande så blir förespråkarna ännu mer inbitna i sin övertygelse om att vaccin är absolut nödvändigt för mänsklighetens överlevnad. Ju större konsekvenserna är av ett misslyckande, desto svårare blir det för dom ansvariga att erkänna ansvar. Enda alternativet i det läget, är att "double down".

Så att jag nu är högst skeptisk till vaccination överhuvudtaget, beror inte på att jag upplever vaccinförespråkare som fascister (även om vissa av dom kanske förtjänar den stämpeln). Det beror helt enkelt på att det finns väldigt goda argument mot vaccinering. Covidfascismen var bara det som fick mig att vakna upp.

Anledningen till att jag stör mig på vaxxare är helt enkelt att det är så tydligt att de bygger delar av sitt resonemang på en tro, och den tron är efter vad jag kan se samma slags tro som skapar diktaturer. Hellre en arg antivaxxare alla gånger än en loj vaxxare. Även jag såg en del av de här sakerna efter pandemin.

Jag tror jag citerar den här Guardian-artikeln om den brittiska blodskandalen igen. Här hade vi blodplasma som importerades från USA och gavs til blödarsjuka på 60-, 70- och 80-talen fast man visste om att en del av den var smittad med hepatit och HIV men brittiska läkare och myndigheter mörkade detta eftersom man ansåg att det var bättre att riskera för helheten, den stora bilden:
‘Plasma was called liquid gold’: the true story of the UK infected blood scandal

Documents examined by inquiry show officials knew people were being given infected blood products, but sanctioned their use.

(...) Cara McGoogan, author of The Poison Line: A True Story of Death, Deception and Infected Blood, said: “The plasma was so profitable it was called liquid gold. From the prisons in America to the UK, mistakes were made all along the chain that created this deadly product.”

(...) Ministers insisted for years that patients had been given the “best available treatment” at the time. They claimed clinicians and health officials did not have the knowledge to prevent the tragedy.

(...) Over the years, as the scale of the disaster emerged, ministers have been accused of compounding the tragedy by failing to acknowledge the failures. Campaigners say the destruction of documents and misleading statements amounted to a cover-up. Documents also show children with haemophilia were experimented on by doctors with treatments that could infect them with HIV.

The inquiry into infected blood, chaired by Sir Brian Langstaff, has examined how 30,000 people were infected with HIV and hepatitis C. https://www.theguardian.com/uk-news/2024/apr/27/plasma-true-story-uk-infected-blood-scandal-products
Det fanns de som varnade för detta men inte blev lyssnade på, som Dr Joseph Garrott Allen. Frågan är hur vaxxarna idag hade bemött honom, förstås med ifrågasättande, som man ju faktiskt gjorde under pandemin med seriösa forskare som Buckhaults, eller när man jagade de två Lundaforskarna som vågade nämna att vaccinet ändrade cellkärnan i deras labbförsök. Det var kölhalning som gällde där, från vaxxarnas sida. Starka odemokratiska krafter i omlopp, självklart för "samhällets bästa", vilket det knappast var.

Blodskandalen i UK var inget misstag, utan en process som drogs ut på under flera år, vilket ledde till att tusentals personer extra smittades för alltid och nu har dött. Därför är det viktigt att ha en seriös ton där alla sidor får komma till tals i händelser som pandemin.

Man misslyckades redan med detta under Pandemrix-skandalen, där frånvaron an ansvarstagande säkert kan ha bidragit till ökad vaccinskepsis.

Och man misslyckades med detta under Covid-pandemin.

Och det är tack vare denna tråkiga brist på demokratiska öppna samtal som vi kan räkna med att människors vaccinskepsis kommer vara ännu större nästa gång det gäller. Men självgodheten är viktigare för vaxxarna än folks hälsa.

Men visst är det intressant att se hur debatten var. En annars vettig skribent i Ab ondgjorde sig i april 2021 över hur en del personer vägrade vaccinera sig med AstraZenecas Covidvaccin. De borde vaccineras sist av alla ansåg han argt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/aPna7M/de-som-tackar-nej-borde-stallas-sist-i-vaccinerings-kon

Men bara fem dagar senare meddelades att ännu ett dödsfall efter AstraZenecas vaccin utreddes:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ytterligare-svenskt-dodsfall-efter-astra-vaccination-utreds

Sen kom det fler stämningar mot AstraZenecas vaccin, pga dödsfall: https://www.svenskfarmaci.se/2023/08/24/astra-zeneca-stams-dodsfall-kopplas-till-covid-19-vaccin/

I Sverige hade vi 10 dödsfall kopplade till Covid-vaccin och AstraZenecas flopp-vaccin drogs ju in, särskilt på grund av dess koppling till dödlig trombotiskt trombocytopent syndrom, om vilket man kan läsa i Läkartidningen:
De 10 dödsfall som bedömdes ha ett orsakssamband med vaccinationen inkluderade 5 fall av utebliven effekt av vaccinet (där personer avled i covid-19 trots full vaccination), 3 fall av trombotiskt trombocytopent syndrom (TTS) efter vaccination med Astra Zenecas vaccin Vaxzevria (ej längre rekommenderat för användning efter juli 2021 och sedermera avregistrerat) samt 2 fall av myokardit efter vaccination med Pfizers vaccin Comirnaty. https://lakartidningen.se/vetenskap/dodsfall-som-biverkan-efter-covid-19-vaccination-var-mycket-sallsynta/
I maj 2024 meddelades att AstraZeneca drog in sitt Covidvaccin i hela världen eftersom ingen längre vill ha det:
Astra Zeneca drar in sitt covidvaccin i hela världen
Astra Zeneca drar in sitt covidvaccin i hela världen. Företagets vaccin är inte längre efterfrågat.
https://www.lakemedelsvarlden.se/astrazeneca/
Och det är ju lätt att sitta och klaga på att folk tycker till och har fel, felet var ju tonen från alla inblandade. Och skribenten på Aftonbladet är i mina ögon en mycket bra journalist trots hans hån av personers rädsla för AstraZenecas vaccin 2021. Till exempel tycker i alla fall jag att det är lätt att hålla med honom när han 2025 skrev:
Apropå att ge dåligt intryck: Svensk-brittiska läkemedelsjätten AstraZeneca har en fabrik med ett par tusen anställda i Ryssland. Familjen Wallenbergs bolag Investor är en av de största ägarna. Marcus Wallenberg sitter i AstraZenecas styrelse. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/25Q97x/wollter-dufvenius-wallenberg-mohamsson-dagens-idiotier
Kanske också konstigt att som Wallenbergare göra affärer med just den diktatur som grep och med säkerhet mördade den mest berömda familjemedlem man haft, Raoul Wallenberg. https://web.archive.org/web/20160112203920/http://content.time.com/time/world/article/0%2C8599%2C1807803%2C00.html

Men jag har inte märkt vaxxare som anser att det är problem att AstraZeneca är verksamt i Ryzzland. Först dödsfall i trombotiskt trombocytopent syndrom på grund av deras Covid-vaccin och sedan detta. Och ovanpå detta deras affärer i Kina: https://ekonomibladet.se/svenska-lakemedelsjatten-investerar-25-miljarder-i-kina-efter-stor-skandal/

Som jag förstår det efter debatten i den här tråden är det en fullständig ickefråga för vaxxare vilka deras läkemedelsföretag gör affärer med.
Citera
2026-04-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
På detta svarade jag att man kan tjäna pengar på att inte göra ett jobb alltför noggrant.
Näe, du har inte svarat på det.

Citat:
Att den felaktiga behandlingen med "dödssprutan" här kunde ha lett till damens död sägs i programmet jag hänvisade till.
Du bara snurrar till. Det finns ingen dödsspruta.

Citat:
Du försöker slingra dig ur frågan om ifall vården kan ha dåliga sidor.
Det har jag aldrig sagt, du bara hittar på.

Citat:
Jag påtalar riskerna med ekonomiska besparingar och hur individuella beslut ibland inte tas varvid du frågar hur nån kan vinna på att en patient dör. Jag svarar att man kan vinna på detta eftersom man kan spara pengar också på att inte göra en ordentlig undersökning eller behandling. Jag hänvisar till ett program som tar upp detta som ett existerande problem i vården generellt, och ger ett exempel på detta. Du snöar in på att jaja, då var väl den damen feldiagnosticerad.
Jag frågade vad boendet kan tjäna på att ge någon en som du kallar det, dödsspruta.

Du är så jävla oseriös och till det, okunnig. Får känslan av en rättshaverist när jag läser vad du skriver. Du bara hittar på och försöker få det till att jag har fel.

Kasta dig åt helvete, där passar du bäst.
Citera
2026-04-18, 19:03
Medlem
Citat:
Näe, du har inte svarat på det.

Du bara snurrar till. Det finns ingen dödsspruta.

Det har jag aldrig sagt, du bara hittar på.

Jag frågade vad boendet kan tjäna på att ge någon en som du kallar det, dödsspruta.

Du är så jävla oseriös och till det, okunnig. Får känslan av en rättshaverist när jag läser vad du skriver. Du bara hittar på och försöker få det till att jag har fel.

Kasta dig åt helvete, där passar du bäst.

Jag skrev "trygghetsspruta" vilket var det ord som användes i programmet och jag hänvisade dig till detta. Jag skrev sedan "dödsspruta" efter att du börjat lalla om detta på grund av att du antagligen var full och inte läste ordentligt.

De gav damen Robinul som ska ges mot dödsrosslingar vilket ledde till att hon kunde ha dött eftersom den kan leda till dåsighet och de inte behandlade hennes sjukdom. Är du full? Vi kan ta det igen:
Ulla-Britt fick sprutor för livets slut – fast hon inte var döende
Publicerad 25 mars 2026
Uppdrag granskning · Läkaren på äldreboendet beslutade att 92-åriga Ulla-Britt skulle få injektioner som bara ska ges i livets absoluta slutskede – trots att hon inte var döende.
Nathalie tog strid för sin mormor som till slut fick botande vård och kunde leva vidare.

I serien ”Mormor ska dö” avslöjar Uppdrag granskning hur så kallade trygghetsinjektioner felanvänds i den svenska äldrevården. (...)

En av medicinerna – Robinul – ska bara ges under livets sista timmar, till patienter som har dödsrosslingar och är bortom medvetande. Men mobilfilmer visar hur Ulla-Britt sitter upp och pratar, äter och dricker. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ulla-britt-fick-sprutor-for-livets-slut-fast-hon-inte-var-doende
Jag får intrycket att jag pratar med ett obalanserat fyllo.
Citera
2026-04-18, 19:54
Medlem
Citat:
För min del så var masshysterin kring covid definitivt en utlösande faktor för att ifrågasätta covidsprutorna, och i ett senare skede ompröva min syn på vaccin överhuvudtaget. Innan dess så hade jag egentligen ingen egen åsikt i frågan utan bara accepterade konsensusåsikten att vaccinering var något bra och i att det princip var oproblematiskt.

Saken är den, dock, att när man väl börjar läsa på om vaccin och historien bakom så uppenbarar sig en helt annan bild än rådande konsensus. Det är helt enkelt en hundraårig kavalkad av rätt hemska misslyckanden, som gång på gång sopats under mattan. Och efter varje misslyckande så blir förespråkarna ännu mer inbitna i sin övertygelse om att vaccin är absolut nödvändigt för mänsklighetens överlevnad. Ju större konsekvenserna är av ett misslyckande, desto svårare blir det för dom ansvariga att erkänna ansvar. Enda alternativet i det läget, är att "double down".

Så att jag nu är högst skeptisk till vaccination överhuvudtaget, beror inte på att jag upplever vaccinförespråkare som fascister (även om vissa av dom kanske förtjänar den stämpeln). Det beror helt enkelt på att det finns väldigt goda argument mot vaccinering. Covidfascismen var bara det som fick mig att vakna upp.

Jag håller med i allt du skriver... vi är många som har pluggat satan de senaste åren och har blivit ganska pålästa nu, inte bara gällande covid-"vaccin" utan vaccin överhuvudtaget. Jag klarar knappt av att läsa skönlitteratur längre... känns som slöseri med tid. 😂
Citera
2026-04-18, 20:07
Medlem
En ny studie i Oncotarget diskuterar ännu ett fall med cancer efter vaccination. Man är tydlig med att man inte kan påvisa ett samband men menar att detta behöver undersökas mer. Vi har alltså haft diskussioner kring eventuell cancerpåverkan sedan Irrgang et al i december 2022 visade att IgG4 ökar kraftigt efter vaccination, särskilt tredje vaccinationen, följt av Uversky et al i maj 2023 och sedan en mängd andra artiklar. Att vaccinen ökar IgG4 är etablerad kunskap, och det behöver inte vara dåligt, det är bara det att ingen vet. Just detta med att ingen vet leder sedan till att en del oroar sig för detta och att andra hånar de som oroar sig.

Vi har sett många exempel där man har "faktakollat" genom att påpeka att ingen har visat en koppling mellan vaccinet och cancertillväxt. Samtidigt har vi också sett en enorm spridning av en studie nyss som tvärtemot pekade på att vaccinet kanske tycks kunna göra cancer svagare. Inte heller detta resultat var bevisat men det hindrade det inte från att spridas överallt. Här behövdes det inga faktakollar tydligen.

Vi hade i september den sydkoreanska stora studien i Biomarker Research, som pekade på ökade cancerfall, där de bland annat skrev:
mRNA vaccines were linked to the increased risks of thyroid, colorectal, lung, and breast cancers; and heterologous vaccination was related to the increased risks of thyroid and breast cancers.
Denna studie har sedan ifrågasatts, vilket numera framgår i artikeln:
22 October 2025 Readers are alerted that concerns with this article have been raised with the Editors. Editorial action will be taken as appropriate once the concerns have been fully investigated.

https://link.springer.com/article/10.1186/s40364-025-00831-w
Biomarker Research är ju en tidskrift med Impact Factor på 11.5, och att forskarna bakom en artikel får svara på frågor och presentera data är ju bara bra, men däremot kan man utifrån den här tråden konstatera att impact factor i sig inte spelar roll för vaxxare när det är deras egen "sida" som får kritik . De brukar påpeka att antivaxxare hämtar sina idéer från obskyra sidor på nätet istället för från vetenskap, men när någon då hämtar liknande hypoteser och resultat från vetenskapliga peer reviewade tidskrifter så duger inte det heller. Samtidigt ser vi hur de kan försvara ett vaccin stenhårt, men när vaccinet visar sig ha allvarliga biverkningar, som AstraZenecas, och dras in, så försvinner alla vaxxarna plötsligt, så något ansvarstagande för sin sida verkar det inte finnas. Själv presenterar jag även positiva undersökningar av dessa vaccin, men det beror ju på att det är viktigt att vara balanserad om man ska vara vetenskaplig, och vaxxare är ofta inte det utan verkar drivas av sina känslor.

Vad var då slutsatsen i den sydkoreanska studien? Jo:
In conclusion, COVID-19 vaccination could be associated
with an increased risk of six specific cancer types,
including thyroid, gastric, colorectal, lung, breast, and
prostate cancers.
Notably, this COVID-19 vaccination associated
cancer risk was likely more elevated among
individuals aged ≤ 65 years except in individuals with
prostate cancer. Given the observed associations between
COVID-19 vaccination and cancer incidence by age, sex,
and vaccine type, further research is needed
to determine
whether specific vaccination strategies may be optimal
for populations in need of COVID-19 vaccination.
Vi hade likaså nån artikel i Oncotarget tidigare och den nya Oncotarget-studien tas också upp i European Medical Journal:
The article describes a 38-year-old woman with no significant prior medical history who developed B-lymphoblastic leukemia/lymphoma after receiving a second dose of an mRNA COVID-19 vaccine. According to the report, symptoms began the following day and included neck and jaw locking, tinnitus, nausea, diffuse pain, low grade fever, headache, and sweating. Over the following months, laboratory abnormalities progressed,

(...) Beyond the individual case, the authors identified 30 studies, 28 of which focused on hemato-lymphoproliferative disorders following COVID-19 vaccination. These reports included B-cell, T-cell, and myeloid line malignancies, with symptom onset often described as occurring within days of inoculation. The paper notes that most published evidence consisted of case reports, and it frames these observations as signals requiring further investigation rather than definitive proof of causation. The review also highlights that specific molecular studies detailing how modified mRNA products interact with the immune system or bone marrow are still lacking. https://www.emjreviews.com/oncology/news/mrna-covid-19-vaccination-and-cancer-link-explored/
Oncotarget skriver själva i artikeln:
A comprehensive case report and review, titled “Exploring the potential link between mRNA COVID-19 vaccinations and cancer: A case report with a review of haematopoietic malignancies with insights into pathogenic mechanisms” published in Oncotarget by an international team of researchers investigates a consequential scientific question: whether there could be a link between mRNA COVID-19 vaccines and the development of haematopoietic cancers.

Led by first author Patrizia Gentilini, along with corresponding author Panagis Polykretis of the “Allineare Sanità e Salute” Foundation and Independent Medical Scientific Commission (CMSi), Milano, the paper presents a detailed case study alongside a systematic review of existing literature. It does not claim to have proven a causal link, but instead argues that the convergence of clinical observations and proposed biological mechanisms warrants deeper, more urgent investigation. https://www.oncotarget.org/2026/02/27/mrna-covid-19-vaccination-and-cancer-risk-a-case-based-review/
Och här är själva artikeln, som de också länkar till, om även innehåller en lista på möjliga orsaker till cancer efter dessa vaccin, vilken följer efter detta citat i artikeln:

Potential carcinogenic mechanisms induced by COVID-19 modRNA vaccines
Several mechanisms have been proposed by which the current modRNA COVID-19 vaccines may exert a carcinogenic effect, inducing both de novo tumour formation and the recurrence of neoplastic diseases in remission. It is important to note that, as genetic therapeutic products (GTPs), modRNA vaccines, have been associated with a potential risk of inducing cancer and haematological disorders [6, 77]. The main alterations induced by modRNA COVID-19 vaccines reported in literature, that may have an oncogenic outcome, are listed below:

https://www.oncotarget.com/article/28827/text/

Fortfarande är ju ingen koppling mellan cancertillväxt och vaccinet visad. Men precis på samma sätt är heller ingen koppling mellan cancers försvagning och vaccinet visad, vilket inte hindrar medier att skriva om det:
Amerikanska forskare har kommit fram till att covidvaccin kan leda till ett längre liv för vissa cancerpatienter. Vaccinet förbättrar både hudcancer och lungcancer.

Forskare har upptäckt att ett mRNA-baserat covidvaccin, den typ som används i Sverige, kan göra att cancerpatienter lever längre.

(...) Att ett mRNA-baserat covidvaccin kan leda till ett bättre liv för cancerpatienter är dock ett stort genomslag inom forskningen. https://www.dagensps.se/halsa/covidvaccin-leder-till-langre-liv-for-cancerpatienter/
Och samtidigt finns oro för att oron för vaccin ska leda till att mRNA-forskningen kommer av sig. Det har redan sådana nästan-cancellerade forskare som Buckhaults varnat för, och även andra. Däremot verkar det aldrig vara någon som oroar sig över om till exempel läkemedelsföretags opioider som lett till enorma antal dödsfall i USA ska påverka synen på läkemedel negativt. Det verkar alltid vara de "dumma" kunderna man oroar sig över, inte läkemedelsföretagen. Jag tänker alltså på detta:
The opioid epidemic has claimed more than 300,000 lives in the United States since 20001 and could claim another half million over the next decade. Although heroin and illicitly manufactured fentanyl account for an increasing proportion of opioid-involved overdoses, the majority of persons with opioid addiction started with prescribed painkillers. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7479783/
Och ändå vet man att det aldrig har varit en bra idé att stigmatisera en grupp människor. Det slår alltid tillbaka, som vi sett i historien.

Numera är det likaså ganska vedertaget att det finns post-covid-19-vaccin-syndrom (PCVS). Det är bara det att inga svenska tidningar skriver om det. Ännu. https://www.nature.com/articles/s41598-026-43949-z

Däremot var det ett seminarium i riksdagen i mars, om postcovid, ett tillstånd som numera är bevisat men som också först sågs som psykisk inbillning inom svensk läkarvård. Nu har i alla fall detta tillstånd erkänts och fint att unga som har det fick vittna i riksdagen. https://covidforeningen.se/seminarium-om-postcovid-i-riksdagen-starka-berattelser-fran-unga-drabbade/
Citera
2026-04-18, 20:08
Medlem
Citat:
Både du och Dick-Jerker kanske såg att BBC igår berättade om "the fourth report from the official inquiry into the pandemic" i UK, och en av de saker de kom fram till är att de som tvingade folk att vaccinera sig troligen bidrog till att skapa människors vaccinskepsis. De påtalar att undersökningen "also raises interesting questions over the government's attempts to force some people to get the jab":
In June 2021, the government announced care workers in England had to be vaccinated if they were to work in care homes.

Within months ministers said they would extend that to all health and care staff. But they scrapped that policy before it was introduced and revoked the mandate on care homes staff amid mounting evidence the jab's ability to stop infections and therefore curtail spread of the virus was limited – instead its major benefit was protecting those vaccinated against serious illness.

Vaccine mandates are likely to have contributed to alienation and increased hesitancy, the inquiry suggests.https://www.bbc.com/news/articles/ce3dp52l70zo
Även i Sverige förekom ju detta: https://arbetet.se/2021/08/26/handels-anstallda-blir-av-med-jobbet-om-de-inte-tar-vaccin/

Antagligen är det även en del mer ovetenskapliga vaccinhetsare här på Fb som har bidragit till människors vaccinskepsis. Kanske kan man säga att många vaxxare indirekt genom sin obalanserade ettrighet kan ha spridit covidvaccin-misinformation som kan ha bidragit starkt till minskad vaccinationsvilja.

Jag vet inte om det finns siffror kring hur många som kan ha vägrat ta sin vaccindos på grund av att vaxxarna gav ett så opålitligt och smygfascistiskt intryck?
Jag kan ju inte veta orsaken till den minskade vaccinationsviljan men jag tror inte det var smygfascismen du skriver om. Vad jag kunde se så rycktes de allra flesta med i hetsen och blev lite fascistiska till mans... många förespråkade t.o.m. ännu hårdare åtgärder. Ovaccinerade var öppet villebråd... https://x.com/MJTruthUltra/status/2044080541209633140

Nä, jag tror vaxxen talar för sig själva... alla märker att de inte fungerar när de trots x antal sprutor ändå åker på covid-19. Dessutom fick många allvarliga biverkningar. Nu efteråt känner folk sig "våldtagna" typ.

Läs gärna den här artikeln från tidigare idag...

Government urges millions to book new Covid jabs warning that immunity against the virus 'can wane over time'
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15744259/Government-urges-millions-book-new-Covid-jabs.html

Eller snarare... läs kommentarsfältet istället som består av hundratals kommentarer.
Många vaxxade som är skitförbannade... och de kan man ju knappast kalla för antivaxxers. Jag scrollade lite bland kommentarerna och kunde inte hitta några provaxxers överhuvudtaget... BOOM!! 💣💥
Citera
2026-04-18, 20:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jag tror jag citerar den här Guardian-artikeln om den brittiska blodskandalen igen. Här hade vi blodplasma som importerades från USA och gavs til blödarsjuka på 60-, 70- och 80-talen fast man visste om att en del av den var smittad med hepatit och HIV men brittiska läkare och myndigheter mörkade detta eftersom man ansåg att det var bättre att riskera för helheten, den stora bilden:
‘Plasma was called liquid gold’: the true story of the UK infected blood scandal

Det här är ju en tendens som verkar florera ganska brett inom det medicinska fältet, att man anser att en del "offer" är nödvändiga för den stora helheten. Eller för "the greater good" som man kanske skulle säga på engelska. I fallet med blodskandalen så verkar det mest som en olycklig kombination av snålhet och gudskomplex.

Men när det gäller vaccin så är det nog faktiskt så att om man vill upprätthålla 98% procent barnvaccinering, så KAN man inte öppet erkänna att något vaccin medför risk för betydande skadeverkningar, tex att dom leder till kroniska autoimmuna sjukdomar. Om man skulle göra det, så skulle andelen föräldrar som var beredda att vaccinera sina barn halveras över en natt. Och om det då skulle visa sig, över tid, att den kohorten av barn klarade sig lika bra som sina vaccinerade jämnåriga, så skulle hela läkemedelsbranschen plötsligt vara hotad.

Möjligen kan man öppna upp för lite tillrättalagt kritik i efterhand, för att lätta lite på trycket så att säga. Okej misstag begicks, kanske eventuellt... Men vaccinet räddade ju så många miljontals liv naturligtvis, enligt analys av nån datamodell. Så varför gnälla?

Det är allt eller inget som gäller, när det gäller vaccin. Alla kommer dö om dom inte vaccineras. Biverkningar är så ytterst sällsynta att man inte behöver oroa sig alls. Det är därför man inte kan tillåta någon öppen debatt där alla får komma till tals. För något annat FÅR helt enkelt inte vara sant. Konsekvenserna skulle vara för stora.

Citat:
Men visst är det intressant att se hur debatten var. En annars vettig skribent i Ab ondgjorde sig i april 2021 över hur en del personer vägrade vaccinera sig med AstraZenecas Covidvaccin. De borde vaccineras sist av alla ansåg han argt:

Lustigt. Varför skulle dom bry sig om dom hamnade sist i kön, om dom ändå inte vill ha sprutan? I så fall borde man väl hota med att dom hamnar först i kön istället. Att polisen kommer med skåpbil och tvångsomhändertar vederbörande, så att den kan få sin spruta.
Citera
2026-04-20, 12:45
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Lustigt. Varför skulle dom bry sig om dom hamnade sist i kön, om dom ändå inte vill ha sprutan? I så fall borde man väl hota med att dom hamnar först i kön istället. Att polisen kommer med skåpbil och tvångsomhändertar vederbörande, så att den kan få sin spruta.

Det var väl frågan om de personer som faktiskt frivilligt ställde upp som försökspersoner men bara om det var genom önskat läkemedelsbolag. Fick uppfattningen att de ville ha t.ex. Pfizer istället för AZ men inte tilläts välja och därför skulle "straffas" med att hamna sist i kön om de trots allt insisterade på att faktiskt få välja det (möjligtvis) mindre hälsovådliga sprutalternativet.
Citera
2026-04-23, 12:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Antivaxxare kan få fortsätta vara anti.

Darwins lag gäller för dem med!

Ibland bra om jorden avfolkas från de mer korkade!
Citera
2026-04-23, 12:32
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Antivaxxare kan få fortsätta vara anti.

Darwins lag gäller för dem med!

Ibland bra om jorden avfolkas från de mer korkade!

Jaså du menar att du önskar att jorden bör avfolkas från dessa korkade antivaxxare som envisas med att inte gå i big pharmas ledband och lyda blint, trevligt. Tråkigt då bara att den gruppen generellt ser ut att ha mycket bättre hälsa än sina hårt besprutade kroniskt sjuka medmänniskor, Darwins lag gäller för alla
Citera
2026-04-23, 12:36
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Jaså du menar att du önskar att jorden bör avfolkas från dessa korkade antivaxxare som envisas med att inte gå i big pharmas ledband och lyda blint, trevligt. Tråkigt då bara att den gruppen generellt ser ut att ha mycket bättre hälsa än sina hårt besprutade kroniskt sjuka medmänniskor, Darwins lag gäller för alla

Stämmer ju inte bara något korkat son antivaxxarna måste intala sig själva!

Har pratat en del med antivaxxare och det är samma typ av människor som också tror de får cancer av mobilmasterna!!
Citera
2026-04-23, 12:51
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Stämmer ju inte bara något korkat son antivaxxarna måste intala sig själva!

Har pratat en del med antivaxxare och det är samma typ av människor som också tror de får cancer av mobilmasterna!!

Ja om du säger det så! visst är det skönt att slippa använda sin egen hjärna och bara lita blint på SVT och resten av rövargänget i alla frågor. Fast är huvudet dumt får kroppen lida rätt ofta så skrattar bäst som skrattar sist

Men för att försöka vara lite seriös, jag har också avfärdat alla möjliga av dessa "foliehattsteorier" utan att ha satt mig in i frågan eftersom jag trodde på vad officiella myndigheter påstår, men lägger man bara lite tid på att läsa på utanför den betalda och vinklade s.k vetenskapen så brukar en lite mer nyanserad bild visa sig...

Säger inte att de "oliktänkande" (som brukar påklistras alla möjliga fåniga epitet) alltid har rätt men oftast har de varit betydligt mer rätt ute i många frågor än MSM. Bryr man sig om sin och andras hälsa kan det vara klokt att inte lyssna enbart på de som har stora ekonomiska incitament i att övertyga allmänheten om hur "ofarligt" diverse saker är.

Fast tror man att det är helt ofarligt att injicera sig med alla "rekommenderade" vaccin och bo 10 meter från en basstation så kan man ju intala sig det också förstås om det känns bättre, minskar åtminstone stress om man verkligen tror på det och det är ju alltid något men detta är ett ämne för en annan tråd så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in