Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Vad är det för spruta inom äldrevården, och av vilken anledning skulle en läkare ordinera det, och av vilken anledning skulle en sjuksköterska spruta in något sådant? Vem av dessa skulle tjäna på det?
Möjligen skulle kommunen tjäna på att folk dog snabbt, så en ny plats på äldreboendet blev ledig, men ingen där vet ens att Selma eller Olle ligger inför döden. Och ingen där skulle kunna ordinera någon "trygghetsspruta".
Däremot ges ofta lugnande, smärtstillande och slemlösande till palliativa, helt enkelt för att lindra under livets sista timmar. Ingen vill se någon lida.
Sedan kan det såklart hända att det feldoseras, men det är en annan sak.
Skulle du vilja ha fruktansvärda smärtor, känna dödsångest och ha svårt att andas för att saliven bara gurklar i din hals, dina sista timmar i livet? I så fall rekommenderar jag dig att redan nu skriva ett tydligt dokument där du avsäger dig all form av medicinsk behandling den dagen du kan tänkas hamna i den situationen.
Avsäg dig även vak och tillsyner, så att inget stackars vårdbiträde ska behöva se när du dör av plågor.
De som tjänar på det är vårdbolaget. Det sparar in personal. Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna. Du vet, de som har anhöriga får bättre vård, vilket är vetenskapligt belagt. Om du ligger själv på ett svenskt vårdboende kan du få maskar, varsågod:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W02q8Q/maskar-i-sar-pa-vardagas-aldreboende-silverpark-i-taby
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gwGv1q/aldre-hade-larver-i-sar-nu-far-vardagas-boende-silverpark-i-taby-miljoner-i-bonus
Ska jag ta ett tjog artiklar till? Var har du varit de senaste åren?
Du får fluglarver. Sedan får du det man kallar för en "trygghetsspruta". Välkommen till Svärje. Tag en svärjespruta!
Det är stora personalkostnader att tjäna på det i Sverige. Det är som i den svenska lokaltrafiken och SJ: det flesta är hederliga så SJ liksom lokaltrafik räknar numera med att släppa igenom ohederliga. Det är billigare serru.
Om några åker olagligt så skulle det ändå kosta mer att anställa tågvärdar. Man tjänar på friåkare i Svärje. Man tjänar på dödsfall. Du måste väl förstå att mycket av det som sker i samhället sker av ekonomiska orsaker? Det är ju inte så att Svärje är ett av Europas mest korrupta länder med sämst skola och sämre sjukvård för att man är dum, nej det är för att man tjänar på det. Det är kalkylerat. Här kan du läsa mer om den svenska trygghetssprutan som du har missat i din filterbubbla.
Följ länkarna, fundera över varför ingen är intresserad av att räkna på hur många ensamma som fått en "trygghetsspruta":
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citat:
Ursprungligen postat av
Dick-Jerker
Hehe… jag kikade på den där studien som lite komiskt kom den första april... och den är ju nästan ett aprilskämt faktiskt. 😁😁😁
Studien justerar för allt möjligt... (ålder, socioekonomi, rökning, alkohol, hypertoni, diabetes, depression, ångest osv.) men man lyckas undvika den stora elefanten i rummet... nämligen VACCINATIONSSTATUS!!
April 01, 2026 Open access
Long COVID and risk of incident cardiovascular disease: a prospective cohort study using the Multimorbidity Integrated Registry Across Care Levels in Stockholm (MIRACLE-S) cohort
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(26)00093-3/fulltext
Sen skriver de ju lite själva om hönan eller ägget-problemet... de menar att hjärtproblem
KAN ha lett till långcovid och inte tvärtom.
Som sagt... himla synd att de inte redovisar vaccinationssatus hos de drabbade... nästan som att de vill undvika att ta reda på om det är en faktor.
Eftersom vi lever i en form av diktatur där man inte får uttrycka kritik av vaccinet är det mycket viktigt att jag först igen berättar för andra, inte för dig som vet det, att jag har vaccinerat mig. Annars dyker det upp nån yrvaken svänsk och anklagar mig för att vara en sån där "antivaxxare". Sen när jag säger att jag vill se siffror på hur Svärje räknar med att ersätta de som drabbats av vaccinskador, ja, då blir vaxxarna tysta som möss. Då kan man höra en knappnål falla.
Det är aldrig så tyst som när en vaxxare presenteras för forskning. Jag har hört att buddhister numera mediterar utifrån det. Tidigare sa man "Vad är ljudet av en hand som klappar", numera ber hela Tibet utifrån frågan: "Vad är ljudet av en vaxxare som presenteras för vetenskapliga fakta?" Då är det tyst som i graven och det enda som hörs är fluglarverna.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Medicin har utvecklats till en slags hednisk religion i vårt sekulära samhälle. Vaccination är offerkulten.
Alla känner till dom gamla aztekernas spektakulära människooffer, där prästerna skar ut det bultande hjärtat från krigsfångar.
Men en lika viktig del av offerkulten var när vanligt folk under religiösa ritualer kollektivt skar sig och offrade sitt eget blod för att blidka gudarna. I extrema fall kunde man genomborra sin egen tunga eller könsorgan till solgudens ära.
Jag utgår ifrån att inte heller aztekerna gärna ville ta reda på om detta religiöst betingade självskadebeteende var en riskfaktor för allsköns infektioner och andra hälsoproblem. "Nej nej, tvärtom" fick man väl höra, om man frågade en aztek-präst. Att blidka gudarna är ju nåt man gör för hälsa och välstånd. Om man blir sjuk så är det antagligen för att man inte offrat tillräckligt mycket blod -Klart att din blodförgiftning inte hänger samman med att du spetsade ollonet med en sjöborre igår. Korrelation är inte samma sak som kausalitet!
Vaccin har många fördelar, det är en sanning, en annan sanning är att vaxxare inte förmår se de negativa sidor som finns. Den blindheten är självklart psykologisk. Det var på samma sätt många tyskar som inte heller såg koncentrationslägren och många sydstatare som missade att svarta lynchades, det är lätt hänt om man har en personlighet för vilken det viktiga är samhällets "fortskridande" till vilket pris som helst, då är det okej att knäcka några ägg för den stora bilden.
Akiko Iwasaki, professor vid ett universitet som inte är så känt i Svärje som heter Yale, har senast för några dagar sedan uttrycket strikt förbjudna saker på sin X. Hade hon uttryckt detta i Svärje hade hon cancellerats, inte minst av MSB och andra som har spenderat de senaste åren med att leta incels, vilka de i pandemins början såg som det största hotet mot Sverige (googla).
Jag lovar, kolla FOI i mars 2020 när pandemin hade utbrutit:
Kvinnohat och våldshyllningar i digitala incelmiljöer
Flera länders säkerhetstjänster har varnat för det växande hot som kommer från incel-miljön, en internetbaserad kultur av män som odlar kvinnohat och hämndlystnad till följd av oförmåga att inleda relationer. https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2020-03-04-kvinnohat-och-valdshyllningar-i-digitala-incelmiljoer.html
Pandemin hade alltså brutit ut och svensk medelklass i Försvarsdepartementet varnar för... incels.
Men ingen svensk myndighet flaggar för människor som drabbats av vaccinskador. Så ligger prioteringarna. Tag en trygghetsspruta! Akiko Iwasaki, Yale University:
Vaccines save millions of lives.
Unfortunately, a small fraction of people develop debilitating diseases after vaccination. https://x.com/VirusesImmunity/status/2034624128427167751
Vad anser ni i tråden som menar att kritik av vaccinen inte får uttryckas att man bör göra med personer som uttrycker vetenskapliga fakta, som Iwasaki? Cancellering som i Nordkorea eller Ryzzland? Vilken skada har ni och ert pack orsakat mänskligheten?