2026-04-18, 18:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Än en gång! Det är inte Jimmie som jobbar på Migrationsverket och säger vem ska stanna kvar och vilka som ska bli utvisade.
Det är fortfarande massa vänsteraktivister som jobbar kvar där och även invandrare.
Detta är självklart helt i deras linje i att försöka utvisa folk som är integrerade, lärt sig svenska odyl. för att försöka sänka denna regering och sedan flödar det fortfarande massa muslimer och somalier som aldrig kommer lära sig svenska eller bli integrerade som de gladeligen delar ut medborgarskap åt.

jo, det här är förvisso sant. det jobbar stora mängder araber, muslimer och flyktingaktivister på migrationsverket, och det är sannolikt att de riktar in sig särskilt på vita kristna för utvisning och/eller fall med medial potential. myndighetsaktivismen i sverige är ett stort bekymmer. men det är också sant att de här uzbekerna/ryssarna borde utvisas eftersom de befinner sig här illegalt. om de inte vill tillbaks till uzbekistan kan de för övrigt, om jag inte missminner mig, få ryskt medborgarskap genom ett förenklat förfarande.
Citera
2026-04-18, 19:22
Medlem
Det är en del av sionismens finansiering, de vill ha ut folk som inte stöttar de amerikanska och judiska globalisterna. Det finns flera incidenter där man försöker exkludera folk ifrån alla möjliga system. Antingen konstiga utvisningar, Deebanking eller nedmontering av välfärden i områden där vissa typer av människor bor så att barnafödandet kraschar. Att man utvisar folk som är anpassade i Sverige och som bidrar är ett tecken på att detta arbete av olika underrättelsetjänster har tilltagit i fart nu sista åren. Det kommer blir fler konflikter och spänningar framöver inom dessa områden, sanna mina ord.
Citera
2026-04-18, 19:30
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Det är tråkigt att välintegrerade kommer i kläm.

Det här beror på att graden av integration, har aldrig varit i fokus, det är inte något man har velat att mäta.
Istället har vi bara öppnat upp dammluckorna och låtit all skit bara välla in och skapa kaos och misär.

Nu börjar vi rensa upp, och ja, tråkigt att det blir såhär.
Hade dagens invandrare varit lika enkla att civilisera som finnar, greker, italienare etc etc
Så hade det här aldrig varit ett problem.
Citera
2026-04-18, 19:47
Medlem
jtds avatar
Jag ser inte problemet förutom att sonen ska få stanna olovligt, vilket jag hoppas korrigeras så snart som möjligt. Människorna är i Sverige utan grund. Dessutom från ett land som helt och hållet existerar under kontroll av tredjepart utövandes invasionskrig i detta nu. Väldigt hög risk för spionage. Ser inte vad du tycker är fel. Eller är du rasist som reagerar för att det är Dimitri istället för Ali eller Mohamad?
Citera
2026-04-18, 19:48
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
De har tidigare haft TUT genom sin son – nu är han myndig och då kan föräldrarna inte längre få via sonen iom kärnfamiljen upphör när man blir myndig
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Så det är lite mer än via sonen, där fanns en historia innan också.
Citat:
Familjen fick ett tillfälligt uppehållstillstånd när de kom till Sverige från Uzbekistan som sedan inte förlängdes.

I februari 2021 fick Alexander uppehållstillstånd på grund av särskilt ömmande omständigheter då han hade en så stark anknytning till det svenska samhället att det skulle strida mot barnkonventionen att utvisa honom. På grund av anknytningen mellan honom och hans föräldrar och den i Europakonventionen skyddade rätten till familjeliv fick även Elena och Dmitriy tillfälliga uppehållstillstånd.

När tillstånden skulle förlängas runt årsskiftet 2025 visade det sig för Migrationsverket att Alexander var myndig och hade flyttat till egen lägenhet. Nu var familjen inte längre en familj i utlänningslagens mening och de ömmande omständigheter som tidigare hade medfört uppehållstillstånd var inte lika ömmande.
Källa: https://www.st.nu/asikter/stelbent-tillampning-av-lagen-skadar-individer-och-samhalle/
Citera
2026-04-18, 20:06
Avslutad
Det som sticker i ögonen är att man utvisar personer som dessa medan man låter folk dömda för grova brott stanna här. Om man arbetar & betalar skatt och sköter sig så tycker jag man har gjort sig förtjänt av att stanna. Har man däremot t.ex. våldtagit någon, då har man förbrukat rätten att vara här, även om man råkar komma från ett land där man riskerar att råka illa ut om man skickas tillbaks. Lustiga landet Sverige!
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-04-18 kl. 20:18.
Citera
2026-04-18, 20:33
Medlem
"Kvar i Sundsvall lämnas deras 21-åriga son Alexander, kvar ensam.

– Jag kräver att det här beslutet förändras, säger han."

Det här är tillräckligt för att skicka hem hela familjen, komma till vårat land och kräva saker!
Citera
2026-04-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Det som sticker i ögonen är att man utvisar personer som dessa medan man låter folk dömda för grova brott stanna här. Om man arbetar & betalar skatt och sköter sig så tycker jag man har gjort sig förtjänt av att stanna. Har man däremot t.ex. våldtagit någon, då har man förbrukat rätten att vara här, även om man råkar komma från ett land där man riskerar att råka illa ut om man skickas tillbaks. Lustiga landet Sverige!

Det står i artikeln att de har stroke och svår PTSD. Så sannolikt väldigt tärande individer.

De som ertappas med våldtäkt är nog väldigt få, så då kan man ju med ditt synsätt lika bra ha fri invandring så tjänar man in på pappersexercisen.
Citera
2026-04-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Så det är lite mer än via sonen, där fanns en historia innan också.

Källa: https://www.st.nu/asikter/stelbent-tillampning-av-lagen-skadar-individer-och-samhalle/

Det vore ju intressant att veta varför de fick TUT ?

Inte arbetskraftsinvandring, inga asylskäl.

Räckte det med att de hade barn som "ömmande skäl" ?

D.v.s. menar lagstiftarna att majoriteten av världens befolkning ska bo i Sverige ? (människor tenderar att föröka sig).
Citera
2026-04-18, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det står i artikeln att de har stroke och svår PTSD. Så sannolikt väldigt tärande individer.

De som ertappas med våldtäkt är nog väldigt få, så då kan man ju med ditt synsätt lika bra ha fri invandring så tjänar man in på pappersexercisen.
Fri invandring tycker jag absolut inte vi ska ha. Jag tycker bara det känns så ologiskt att vi utvisar skötsamma personer medan vi ofta låter folk dömda för grova brott stanna. Hör du inte själv hur fel just det låter?
Citera
2026-04-18, 20:49
Medlem
Helt rätt att skicka hem dem.
Finns en anledning till att man inte fått PUT eller medborgarskap på 22 år.
Att man endå väljer att stanna kvar har man ingen annan är sig själv att skylla för att man bygt upp orimliga falska förhoppningar.
Citera
2026-04-18, 20:55
Medlem
Som exemplet med bebisen som skulle utvisas, det var ju i praktiken bullshit. Ingen bebis kommer att utvisas.

Det är så billig agendajournalistik.

Dom skulle ha utvisas för 20 år sen med det har inte hänt. Av nån anledning.

Det största problemet är såklart alla kriminella dårar som inte utvisas alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in