2026-04-18, 20:58
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Jag ser inte problemet förutom att sonen ska få stanna olovligt, vilket jag hoppas korrigeras så snart som möjligt. Människorna är i Sverige utan grund. Dessutom från ett land som helt och hållet existerar under kontroll av tredjepart utövandes invasionskrig i detta nu. Väldigt hög risk för spionage. Ser inte vad du tycker är fel. Eller är du rasist som reagerar för att det är Dimitri istället för Ali eller Mohamad?
Som TS skriver så har paret låtits föda upp en son i landet vilket kostat mer än man bidragit med,nu är det payback så blir paret utvisat.
Citera
2026-04-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Fri invandring tycker jag absolut inte vi ska ha. Jag tycker bara det känns så ologiskt att vi utvisar skötsamma personer medan vi ofta låter folk dömda för grova brott stanna. Hör du inte själv hur fel just det låter?

Jag tycker att det är fel sätt att resonera.

Att komma till Sverige utan giltigt skäl bör vara ett grovt brott i sig då det givetvis är det moraliskt, inför gärna dödsstraff för om man har passerat gränsen.

Det är givetvis värre om man kommer hit och våldtar men PTSD och stroke och liknande som de här har är sammanlagt en större börda för samhället.

Om någon tråkig personer är skötsamma så kan de väl vara det i Uzbekistan, lämna oss andra ifred. 2 fel gör inte ett rätt.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-04-18 kl. 21:06.
Citera
2026-04-18, 22:06
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/trots-stodet-fran-tusentals-sundsvallsbor-dmitriy-och-elena-ska-utvisas-efter-22-ar

Ett välintegrerat gift par som bott här i 22 år ska ut, men deras son får stanna.
Självklart ska detta par få vara kvar här och fortsätta bidra till samhället.

Så här blir det när högernationalisterna har makten.
Hur många fler sådana här utvisningar kommer vi att få se om Åkesson får makten efter valet?
Jag håller med dig om att det är hål i huvudet att utvisa välintegrerade människor som bott här i mer än 20 år och bidrar till samhället.
Visa ut kriminella om det är möjligt, i det fallet bör ingen nåd visas men visa för f-n inte ut folk som gör allt de kan för att bidra.
Citera
2026-04-18, 22:13
Medlem
Fredrik Burvall som varit deras advokat i 20!! år gråter nog- hans livstidsförsörjning borta
Citera
2026-04-18, 22:25
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/trots-stodet-fran-tusentals-sundsvallsbor-dmitriy-och-elena-ska-utvisas-efter-22-ar

Ett välintegrerat gift par som bott här i 22 år ska ut, men deras son får stanna.

Hur många fler sådana här utvisningar kommer vi att få se om Åkesson får makten efter valet?
Det är inte ett exempel på regeringens tokiga utvisningspolitik. Det är ett exempel på resultatet av den föregående regeringens tokiga invandringspolitik.
Citera
2026-04-18, 22:39
Medlem
SYSTEMexes avatar
De borde nekats vid gränsen när de kom. Bättre sent än aldrig.
Citera
2026-04-18, 23:20
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Fri invandring tycker jag absolut inte vi ska ha. Jag tycker bara det känns så ologiskt att vi utvisar skötsamma personer medan vi ofta låter folk dömda för grova brott stanna. Hör du inte själv hur fel just det låter?

Jo, men svenska invandringspolitiken är mycket mer komplicerad än så. Du skulle bara veta...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_invandringspolitik
Citera
2026-04-18, 23:51
Medlem
Citat:

Självklart ska de ut hela familjen helst för flera år sedan!
Citera
2026-04-19, 02:30
Medlem
Citat:

Jag kan tycka att de bör få stanna, systemet borde ändras. Som jag fattar det får inte Migverket
göra någon recension över hur integrerade eller hur mycket de bidrar till samhället.
Och nu står Sverige med en integrerad familj som bott här i över 20 år.
Väldigt omänskligt
Senast redigerad av mangne 2026-04-19 kl. 02:33.
Citera
2026-04-19, 05:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det handlar ju enligt artikeln själv om en personer med stroke och svår PTSD.

D.v.s. personer om är djupt kostsamma och skadliga för samhället.

Sen så ska ju inte en enda person från Uzbekistan så klart vara i Sverige.

De här personerna har väl alltid utvisats, inget nytt direkt.

Så klart ska sonen också utvisas dock.

Men varför skall då personer som tex Kent Ekeroth, som är från Kazakstan, vara i Sverige?
Citera
2026-04-19, 07:15
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:

En svensk som ägnat 22 år åt jordbruk och djurskötsel har enligt svensk lag ingen rätt att stanna och bidra till samhället,

om djuren som sköts är renar som befinner sig i Sverige.

Varför ska invandrare ha mer rättigheter att stanna än sveriges urbefolkning svenskar i sitt eget land?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/rennaringslag-1971437_sfs-1971-437/
Citera
2026-04-19, 07:18
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men varför skall då personer som tex Kent Ekeroth, som är från Kazakstan, vara i Sverige?
Är han från Kazakstan ska han hanske inte få vara i Sverige.

Tillerkänner han sig dessutom till en dödskult med målsättningen att mörda alla svenskar borde han slängas ut direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in