2026-04-17, 18:12
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Nick Alinia fyller med råge kraven för att kunna kallas journalist.

Nej, babbe-Nick uppfyller inte med råge kraven för att kunna kallas för journalist.
Citera
2026-04-17, 18:13
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Haha tramsiga de båda är.
Ger inget för någon av dem.
Två små borgarpojkar som rapar upp trams de sett på youtube.
Ingen av dem är värda att ta på allvar.
De kunde i princip bytas ut mot vem som helst som har tillgång till youtube.

Har lyssnat en stund nu. De låter ju som småbarn.
Är det på allvar sådana här personer som svensken lyssnar på?
Är det här liksom vår intellektuella elit?
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-04-17 kl. 18:32.
Citera
2026-04-17, 18:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Om någon inte visste det tidigare så vet de nu vad Chang Frick är för en, en som endast bör hålla sig hemma med en fru som inte släpper ut honom. Tippar på att han aldrig blir inbjuden till någon seriös debatt, möjligen Riks, men de är knappast seriösa.
Citera
2026-04-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej, babbe-Nick uppfyller inte med råge kraven för att kunna kallas för journalist.

Jo, babbe-Nick (helvete, jag menar Nick Alinia) uppfyller med råge kraven för att kunna kallas journalist.

Han gör gräv. Han söker upp och ställer individer mot väggen. Han gör reportage. Han gör intervjuer, i kortformat på gatan eller i långform i studio. Han nätverkar, han håller sig uppdaterad, han har skapat ett följe som ser eller läser hans grejer.

Vad mer vill du ha exakt? Seriöst alltså, vad är din definition av journalist?
För om din definition är typ "nån som jobbar på nyhetsredaktion på större dagstidning eller Public Service" föreslår jag att du kommer ut ur Platos grotta och ser dig om en stund. Världen är större än så. Gammelmedia är ett skrå, inte en profession.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-04-17 kl. 19:49.
Citera
2026-04-17, 21:32
Medlem
karlgunnars avatar
Alinia är väl lika mycket journalist som Lamotte, det är heller ingen skyddad titel så sluta kasta bajs på varandra i sandlådan kiddos, ni är inte bättre än den mest inavlade blatten.
Citera
2026-04-17, 22:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Chang är ju jude så ingen skräll att han är two face. Vad är nytt egentligen?
På gruppnivå är judar inte ökända för att vara homofober, snarare tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Är inte Frick sambo med en FSB officer?
Men nåja, att Frick kör med aggressivt dominansbeteende borde inte förvåna någon. Ett ganska typiskt inslag hos de som går KREMLs ärenden.

Är inte det hets mot folkgrupp, att använda ett sådant epitet för att försöka baktala någon?
Nu när du säger det... att kalla någon för bög och säga åt någon att suga kuk är väl ganska vanliga förolämpningar i den ryska kulturen. Frick kanske har blivit påverkad av någon rysk svåger eller sin fru?

Jag tror inte att detta hamnar under HMF, men det är ju en väldigt töjbar lag som bänds lite efter trenderna.

Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Så, är nazistdvärgen även bögnazist eller?
Nej det är han inte, åtminstone inte vad vi vet. Eftersom Alinia hade en (tidigare) icke offentlig romantisk relation till Stegrud så tyder inget på att han skulle vara bög heller. Skulle han ändå mot alla odds vara det så är det inget han ska behöva bli hånad för.

Jag tror möjligen att Frick är avundsjuk för att Alinia kan se lite "bögig" ut iom. att han är lite feminin och väldigt söt medan Frick själv går omkring med skitiga kläder och ovårdat hår. Om de två gick in på bögstället Patricia så är det ju ingen högoddsare vem som skulle bli bjuden på flest drinkar (nu bortser vi från att Frick knappast är välkommen efter detta).
Citera
2026-04-17, 22:39
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
När Nick sedan under kommande år snabbt växte i ”kändisskap” samtidigt som CF:s karriär stagnerat eftersom folk tröttnat på hans endimensionella ”analyser” och påklistrade Ronny och Ragge-stuk, så växte Changs förakt mot Alinia. Droppen kom när CF fick reda på Alinias relation med Jessica Stegrud, en kvinna som han själv såg upp till och trånade efter.
Vad har du för belägg för det?

Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Rix?
Riks, en kanal på Youtube som står SD nära.

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Nicke Alinia gör ingenting bra, han är en jävla pajas och den enda lojalitet den där lilla råttan har är den mot Israel.
Han har inga lojalieter mot Israel bara för att han dokumenterar alla dagdrivare som beter sig illa på palestinaprotester. Alinia har aldrig uttryckligen sagt sig vara för Israel eller mot Palestina vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Från att ha sett Chang som en positiv frisk fläkt till att inte lita på honom alls – förtroendet är borta.
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Men nu när jag tänker efter undrar jag inte om Chang Frick framstod som den vettiga parten? Jag håller definitivt med honom om att man ska kunna umgås med folk som inte delar ens politiska värderingar utan att få kritik. En åsikt han upprepade flera gånger om.
Allt detta överskuggas av en oprovocerad och homofobisk kommentar som dessutom var helt opåkallad.
Citera
2026-04-17, 22:50
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Att Chang är drägg är ju inget nytt.
Att han är homofob är nytt för mig i alla fall.

Citat:
Vad svamlar du om? Chang Frick är ingen företagsledare och babbe-Nick är ingen journalist.
Frick är i högsta grad involverad i ett bolag som heter Svensk kärnkraft AB (länk).
Citat:
– I min första tweet med videoklipp skriver jag rakt ut att "man kan tro att det här är ett jävla skämt". Vilket det alltså är. Vi lade även in andra ledtrådar för den uppmärksamme. Bland annat stämmer inte saldot med insättningen om man kontrollräknar. Utöver det lade vi även till en betalning från OnlyFans, säger Chang Frick som är grundare av kärnkraft.se
Citera
2026-04-17, 22:52
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
...

Frick är i högsta grad involverad i ett bolag som heter Svensk kärnkraft AB (länk).

Jag kan registrera ett bolag som heter jagkommerattblisnuskigtrikpanolltid.se.
Det innebär inte att jag är företagare.

Förstår du skillnaden?
Citera
2026-04-17, 22:56
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:

Förstår du skillnaden?
Det beror på vad ditt bolag gör. Är det bara ett tomt skalbolag utan verksamhet så kanske det är tveksamt om du kan titulera dig företagare, däremot om du faktiskt gör saker och blir rik på företaget - då är du defnitivt företagare. Svensk kärnkraft är ett elbolag som finns på marknaden.
Citera
2026-04-18, 00:00
Medlem
Citat:

Babbe eller inte så verkar han ju ha mer vett än dom flesta svenskar har. Om lite fler invandrare var som honom istället för som förortsborna och det kriminella packet så kunde vi vara lite gladare
Citera
2026-04-18, 00:47
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:

Förstår du skillnaden?

Du är ju dum på riktigt eller så har du noll jävla koll på Chang, oavsett vad har du inget i tråden att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in