2026-04-16, 14:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I ett debattprogram där Chang Frick och Nick Alinia gjorde upp om ett tjafs från Twitter så tröttnade Chang Frick på debatten. I stället för att bemöta vad Alinia sade, så svarade Frick enbart med att Alinia var en bögjävel och skulle suga kuk (Inblick med Nick, tidsstämpel på ca 01:00:00).

Är det värdigt en företagsledare (med bakgrund inom media) att säga så här till en journalist?
Påverkar det här förtroendet för Svensk kärnkraft (dvs. Frick bolag)?
Har Frick hängt ut sig själv som någon slags homofob?

Förutom påståenden om att Alinia skulle vara homofil, så mobbade Frick även Alinia om att han var kortväxt.

Att Chang Frick uttalar sig burdust är inget nytt, men det här får ändå sägas vara en ny bottennivå tycker jag.

Vad svamlar du om? Vem bryr dig om en smutsig halvjude och loser som Frick?
Citera
2026-04-16, 14:52
Medlem
Hrass avatar
Chang är den pinsamma här, men hela premissen att ha något slags zoommöte för att reda ut det är patetiskt. Någon tjock redditbög som ropar högt "JAG KAN VARA DOMARE!" men blir totalignorerad.
Citera
2026-04-16, 15:13
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Chang är den pinsamma här, men hela premissen att ha något slags zoommöte för att reda ut det är patetiskt. Någon tjock redditbög som ropar högt "JAG KAN VARA DOMARE!" men blir totalignorerad.

Nu sympatiserar jag inte med någon av dessa herrar men till och med jag som neutral åhörare tyckte att det var en patetisk tillställning.

Nick Alinia lät mest som en kränkt tonåring medan Chang Frick försökte försvara sig på ett ganska burdust sätt.

Men nu när jag tänker efter undrar jag inte om Chang Frick framstod som den vettiga parten? Jag håller definitivt med honom om att man ska kunna umgås med folk som inte delar ens politiska värderingar utan att få kritik. En åsikt han upprepade flera gånger om.

Nåja, underhållningsvärdet var åtminstone högt.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-04-16 kl. 15:22.
Citera
2026-04-16, 15:28
Medlem
Från att ha sett Chang som en positiv frisk fläkt till att inte lita på honom alls – förtroendet är borta.
Citera
2026-04-16, 15:51
Medlem
glockenreins avatar
Låter som två tonårsbrudar som försöker reda ut sitt tjejbråk.
Citera
2026-04-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Han är helt öppen med när han är partisk, låtsas inte vara neutral.

Om du inte vet vilka metoder vänstern använt under trettio år oemotsagda, så är du troligen vänster själv.
Kom igen nu, kör inte det där jävla fåneriet. Säg vad du menar istället. Det finns en mängd saker som man menar att Nick A och company gör och att detta är ett slags "det var de som började". Problemet är bara att det inte alltid stämmer.

Så har du sagt A och hyllat den lille pysslingen, får du gärna säga B.

Och jo, jag är vänster men man kan kanske diskutera ändå. Har någon en bra poäng så brukar jag inte bry mig om vad de har för politiska åsikter.
Citera
2026-04-16, 16:31
Medlem
Badassmfokas avatar
Chang gjorde bort sig totalt, visade vem han är som många andra inom SD eliten gjort genom åren när man ställs inför de som är bättre som man verkar uppfatta som hot. AFS T. ex.

Citat:
Chang Frick är jude vilket gör honom rotlös och han har sagt att man kanske bara ska acceptera det som en del av evolutionen om svenskar blir utbytta mot invandrare.

Han verkar också vara polare med Mathias Wåg som varit med i AFA och researchgruppen och som fortfarande hänger ut folk och fortfarande jobbar för att motarbeta "högerextremismen" i Sverige.

Nick Alinia ifrågasätter varför Chang Frick hänger med fienden, med de som gör allt för att förstöra Sverige och försöker motarbeta de som försöker rädda Sverige.

Chang blir arg eftersom detta får en stor del av högern i Sverige att hålla med Nick, Nick synliggör fenomenet att lätthögern hellre verkar vilja mysa med vänstern än de som är mer höger än dem själva. Chang blir inte längre den "baserade" utan en del av klägget som förstör Sverige. Detta leder till Changs dampanfall.
Exakt.
Senast redigerad av Badassmfoka 2026-04-16 kl. 16:36.
Citera
2026-04-16, 16:55
Medlem
Bob-Dylans avatar
Vilka töntar. Tjing Chang leker maffia, när vi ses på stan.
Tööönt
Citera
2026-04-16, 17:40
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
I ett debattprogram där Chang Frick och Nick Alinia gjorde upp om ett tjafs från Twitter så tröttnade Chang Frick på debatten. I stället för att bemöta vad Alinia sade, så svarade Frick enbart med att Alinia var en bögjävel och skulle suga kuk (Inblick med Nick, tidsstämpel på ca 01:00:00).

Är det värdigt en företagsledare (med bakgrund inom media) att säga så här till en journalist?

Förutom påståenden om att Alinia skulle vara homofil, så mobbade Frick även Alinia om att han var kortväxt.

Att Chang Frick uttalar sig burdust är inget nytt, men det här får ändå sägas vara en ny bottennivå tycker jag.

Dessa grabbar ser ut att vara över 30... Vilket fåneri
Citera
2026-04-16, 17:48
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Att Chang är drägg är ju inget nytt.
Citera
2026-04-16, 18:12
Medlem
Citat:

Chang Frick uttalar sig alltid väldigt osvenkt. Han har säkert påbrå från något suspekt land ute i världen.
Citera
2026-04-16, 18:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Stromberg
Chang Frick uttalar sig alltid väldigt osvenkt. Han har säkert påbrå från något suspekt land ute i världen.

Frick är väl en klassisk s k tattare??? Skit samma, han må ha rätt ibland men är likväl en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in