2026-04-16, 11:17
Medlem
Slaskmedias avatar
Chang började hata Nick, när Chang var inbjuden gäst i Nicks podd för några år sedan. Detta var när Alinia var relativt okänd och CF stod på toppen av sin ”karriär” som riksgycklare.

Alinia ifrågasatte uppgifter som CF slängt sig med när han startade ett drev mot en riksdagsledamot. CF slingrade sig som en mask på kroken men Alinia fortsatte göra situationen obekväm i podden. Att bli ifrågasatt och avklädd på det viset offentligt kändes förnedrande för Chang, som annars brukar komma undan med att bröla, svinga och fortsätta ljuga och skarva.

När Nick sedan under kommande år snabbt växte i ”kändisskap” samtidigt som CF:s karriär stagnerat eftersom folk tröttnat på hans endimensionella ”analyser” och påklistrade Ronny och Ragge-stuk, så växte Changs förakt mot Alinia. Droppen kom när CF fick reda på Alinias relation med Jessica Stegrud, en kvinna som han själv såg upp till och trånade efter.

Chang - som har en historik av att skvallra om folks privata relationer offentligt - såg sin chans att återfå lite av sin tidigare fame and glory, som den som outade detta. Han fortsatte även att fabricera saker om Alinia, sprida dynga och försöka så split mellan olika högeraktörer. Till sin hjälp har han förstås sina allierade nyttiga idioter i podden Sista Måltiden, där främst den genomfalske Mustafa Panshiri backar Chang.

Chang Frick är van att alla backar eftersom han varit untouchable som l’enfant terrible, Alinia gjorde aldrig det. Han har istället konfronterat CF med fakta gång på gång, synat lögnerna, och när kejsaren är naken så är han naken. Därav de hätska utspelen från CF, gentemot Alinia som idag är en större aktör på högersidan än CF nånsin varit.

CF är bitter och avundsjuk, och det är jobbigt för en så narcissistisk personlighet att behöva känna så. Bra av Alinia att exponera honom som den bluff han är.
Citera
2026-04-16, 11:24
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Ja precis. Du vet, extrema högeråsikter och propaganda, som Rix.

Rix?
Citera
2026-04-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Chang började hata Nick, när Chang var inbjuden gäst i Nicks podd för några år sedan. Detta var när Alinia var relativt okänd och CF stod på toppen av sin ”karriär” som riksgycklare.

Alinia ifrågasatte uppgifter som CF slängt sig med när han startade ett drev mot en riksdagsledamot. CF slingrade sig som en mask på kroken men Alinia fortsatte göra situationen obekväm i podden. Att bli ifrågasatt och avklädd på det viset offentligt kändes förnedrande för Chang, som annars brukar komma undan med att bröla, svinga och fortsätta ljuga och skarva.

När Nick sedan under kommande år snabbt växte i ”kändisskap” samtidigt som CF:s karriär stagnerat eftersom folk tröttnat på hans endimensionella ”analyser” och påklistrade Ronny och Ragge-stuk, så växte Changs förakt mot Alinia. Droppen kom när CF fick reda på Alinias relation med Jessica Stegrud, en kvinna som han själv såg upp till och trånade efter.

Chang - som har en historik av att skvallra om folks privata relationer offentligt - såg sin chans att återfå lite av sin tidigare fame and glory, som den som outade detta. Han fortsatte även att fabricera saker om Alinia, sprida dynga och försöka så split mellan olika högeraktörer. Till sin hjälp har han förstås sina allierade nyttiga idioter i podden Sista Måltiden, där främst den genomfalske Mustafa Panshiri backar Chang.

Chang Frick är van att alla backar eftersom han varit untouchable som l’enfant terrible, Alinia gjorde aldrig det. Han har istället konfronterat CF med fakta gång på gång, synat lögnerna, och när kejsaren är naken så är han naken. Därav de hätska utspelen från CF, gentemot Alinia som idag är en större aktör på högersidan än CF nånsin varit.

CF är bitter och avundsjuk, och det är jobbigt för en så narcissistisk personlighet att behöva känna så. Bra av Alinia att exponera honom som den bluff han är.
Håller med. Hoppas bara att någon snart också avslöjar bluffen Nick A. Hur fan kan folk sitta och swisha alla dessa "journalister"?
Citera
2026-04-16, 12:12
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Håller med. Hoppas bara att någon snart också avslöjar bluffen Nick A. Hur fan kan folk sitta och swisha alla dessa "journalister"?

Rent konkret gör de ju en del bra saker.
Rent konkret verkar de vara rätt udda typer också (framför allt Chang Frick, som jag inte inte skulle lita på längre än jag kan slänga en fet, ovårdad knalle med zigenarblod i sig).
Citera
2026-04-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Rent konkret verkar de vara rätt udda typer också (framför allt Chang Frick, som jag inte inte skulle lita på längre än jag kan slänga en fet, ovårdad knalle med zigenarblod i sig).
Rent konkret, vad gör de som är bra? Jag har ju inte koll på alla dessa swishjournalister, poddare och vad de nu är men för mig verkar de mest pumpa ut samma sak dag ut och dag in. När såg/lästa man något från någon av dessa herrar senast som fick en att haja till och tänka "å fan"? Mest filmer på idioter som viftar med flaggor och i vissa fall hotar/okvädar den som filmar. De senaste grejerns com fått mig att hajja till och som är relaterat till dessa gubbar är ju dels då detta skruvade bråk och så när det kom fram att nazzepysslingen hade en "flickvän".
Citera
2026-04-16, 12:35
Medlem
Citat:
Rent konkret, vad gör de som är bra? Jag har ju inte koll på alla dessa swishjournalister, poddare och vad de nu är men för mig verkar de mest pumpa ut samma sak dag ut och dag in. När såg/lästa man något från någon av dessa herrar senast som fick en att haja till och tänka "å fan"? Mest filmer på idioter som viftar med flaggor och i vissa fall hotar/okvädar den som filmar. De senaste grejerns com fått mig att hajja till och som är relaterat till dessa gubbar är ju dels då detta skruvade bråk och så när det kom fram att nazzepysslingen hade en "flickvän".

Nick Alinia har gjort en del skjutjärnsreportage (eller skjutjärnskonfrontationer, eller vad man nu ska kalla dem) senaste åren. Intervjuat palestina-demonstranter osv. Jag kommer bara inte ihåg detaljerna riktigt, och han verkar satsa mer på influencer-spåret idag (där de enda han frotterar sig med är andra influencers i social media-baljan).

Chang Frick drev tidning och har jobbat som journalist i flera år, så han har gjort mängder av bra gräv. Riktiga grejer alltså, som blivit riksnyheter.
Han slänger fortfarande ur sig en och annan pärla (som videon där han argumenterar för nödvärnsrätt och demonstrerar hur en genomsnittlig svensk rent praktiskt ska kunna gå till väga för att skjuta ihjäl gängkriminella), även om han nästan uteslutande tramsar på X numer.

Jag håller nog med alla som säger att båda har passerat bäst före-datum en smula. Blir lätt så när konstruktiv journalistik helt enkelt inte lönar sig lika mycket som internet-drama. Numer ägnar man sig bara åt det förra för att skaffa sig credd, och så fort man har det går man vidare till det senare.
Citera
2026-04-16, 12:48
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Jag tycker Nick är bra för att han gör exakt samma saker mot vänstern med samma metoder som vänstern gjort själva mot högern outmanade i trettio år. Generellt så dokumenterar han ju mest vad olika typer av extremister gör i olika sammanhang, och ger dem rep att hänga sig själva.

Dessutom är han vältalig och hetsar inte upp sig, håller generellt kylan, och håller en rak principiell hållning i sina åsikter. Sen kan man förstås tycka vad man vill om åsikterna, men man vet vad man får och det är generellt fritt från hyckleri. Största scoopet var för övrigt riktat högerut, när han exposade ”Hell Seger”-Rebecka.

Chang Frick är helt utan principer, saknar analysförmåga, hycklar, ljuger och är allmänt korkad.
Citera
2026-04-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varje gång han är med på Riks så funderar jag på varför? Han framstår ju bara som ett mongo.

Vem skulle de ta in istället? Alexander Bard? Kent Ekeroth? Högerextremisterna har inget annat att bjuda på än klappmongon, kioskmongon och chipsmongon.
Citera
2026-04-16, 13:03
Medlem
Gridiots avatar
Chang uppfattar Nick som woke-höger. Chang ogillar woke.
Citera
2026-04-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Chang uppfattar Nick som woke-höger. Chang ogillar woke.

Chang Frick ogillar allt som har ideologisk stringens. Man ska befinna sig i mitten, så man kan göra content (läs: profitera) av alla sidor i all evighet. "Woke-höger" är bara en ny (löst definierad) faktion som dykt upp på senare år. Så Chang Frick måste omedelbart distansera sig från den, så han kan fortsätta befinna sig i mitten. Och fortsätta profitera. De flesta inom politisk media tillhör denna parasitklass. Det enda parasitklassen verkligen inte tolererar, är människor som kritiserar parasitklassen.
Citera
2026-04-16, 13:10
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Nicke Alinia gör ingenting bra, han är en jävla pajas och den enda lojalitet den där lilla råttan har är den mot Israel. Att han sedan lyckas lura idioter genom att köra någon slags lågbegåvad version av min fiendes fiende enligt Aron Flams (nästa lågpanna med 95 IQ) recept är en annan sak, nästan vem som helst kan lyckas med det.

Skönt att Frick säger som det är.
Citera
2026-04-16, 13:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Vem skulle de ta in istället? Alexander Bard? Kent Ekeroth? Högerextremisterna har inget annat att bjuda på än klappmongon, kioskmongon och chipsmongon.

Faktum är att de flesta från högersidan framstår som ganska seriösa och vältaliga. Respektfulla i debatter etc.

När vi talar om vänstersnusket så finns det en anledning till varför de i folkmun kallas för vänsterblivna. Fundera på det en stund innan du klämmer ur dig mer trams.

De ska givetvis välja någon av alla andra som framstår som seriösa. Vem beror givetvis på frågan. Fanskapet Frick bör varje seriös media utesluta omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in