2026-04-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag kan registrera ett bolag som heter jagkommerattblisnuskigtrikpanolltid.se.
Det innebär inte att jag är företagare.

Förstår du skillnaden?

Allabolag.se är din vän.

https://www.allabolag.se/foretag/svensk-k%C3%A4rnkraft-ab/landskrona/energihandel/2KHFB8UI63IFV

2 anställda. Omsatte 23 miljoner kronor 2024. Låter inte jättemycket, och fattar jag terminologin rätt* så var vinst före skatt bara typ 136 tusen kr. Men företagsekonomi är inte min grej.

*Hint: jag gör förmodligen inte det.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-04-18 kl. 01:03.
Citera
2026-04-18, 06:33
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Allt detta överskuggas av en oprovocerad och homofobisk kommentar som dessutom var helt opåkallad.

Jag håller med om att Chang Fricks kommentar var barnslig och onödig, däremot har jag svårt att tro att Frick skulle vara en större homofob än Nick Alinia och övriga ”journalister” och ”opinionsbildare” på den yttersta högerkanten.

Jag har trots allt följt Nick Alinia ett tag nu och han verkar definitivt inte vara så förtjust i Priderörelsen eller HBTQ-personer överlag.

Skillnaden är att Nick Alinia inte är lika burdus och vulgär som Chang Frick.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-04-18 kl. 06:41.
Citera
2026-04-18, 08:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
I ett debattprogram där Chang Frick och Nick Alinia gjorde upp om ett tjafs från Twitter så tröttnade Chang Frick på debatten. I stället för att bemöta vad Alinia sade, så svarade Frick enbart med att Alinia var en bögjävel och skulle suga kuk (Inblick med Nick, tidsstämpel på ca 01:00:00).

Är det värdigt en företagsledare (med bakgrund inom media) att säga så här till en journalist?
Påverkar det här förtroendet för Svensk kärnkraft (dvs. Frick bolag)?
Har Frick hängt ut sig själv som någon slags homofob?

Förutom påståenden om att Alinia skulle vara homofil, så mobbade Frick även Alinia om att han var kortväxt.

Att Chang Frick uttalar sig burdust är inget nytt, men det här får ändå sägas vara en ny bottennivå tycker jag.
Zigenar-Chang gillar inte att bli avslöjad som den rödingkramare och råtta han är. Rätt uppenbart på twitter att han inte är den sköna luffare han låtsas vara utan en gris som jobbar med att smeta skit på den han fått order att försöka att sätta åt.
Citera
2026-04-18, 16:01
Medlem
Hörde korta klipp telsamtal mellan Alina och Chang.

Chang var jävligt otrevlig. Skulle slå ut alla tänder på Alina och hade märkliga konspirationsteorier. Vet inte om han var full. Jag har varit full med men ringer inte runt o skriker för det.

Chang har förlorat en hel del poäng i min värld. Han är inte cool. Tvärtom. - Beteer sig som en avundsjuk tattare som likt Bonniers vill gasa all konkurrens.
Citera
2026-04-18, 20:09
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag har trots allt följt Nick Alinia ett tag nu och han verkar definitivt inte vara så förtjust i Priderörelsen eller HBTQ-personer överlag.

Skillnaden är att Nick Alinia inte är lika burdus och vulgär som Chang Frick.
Alinia är kritisk till pride för att de är vänster/woke. Jag tror inte att han har något emot t.ex. Maurits Rannevid som är en högerbög (aktiv i Medborgerlig samling).
Citat:
Män anklagas kollektivt för att vara män, trots att de allra flesta är hederliga. Små barn får höra att de kanske är födda i fel kropp och borde förändra sig för att bli "sig själva". Detta är en kultur av offerskap som kväver individens potential.
Rannevid är uppenbart kritisk till könskirurgi på småbarn vilket rimligen sätter honom närmare Nick Alinia än priderörelsen.
Citera
2026-04-18, 20:14
Medlem
Nick blev klart påverkad av samtalet. Det hör man på rösten. Väldigt grått samtal dock. Ångrade att jag lyssnade.
Citera
2026-04-18, 22:17
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nick blev klart påverkad av samtalet. Det hör man på rösten. Väldigt grått samtal dock. Ångrade att jag lyssnade.
Jo, samtalet i sin helhet var tråkigt och ganska ointressant för utomstående. Det var Chang Frick som lyckades göra bort sig med homofoba påhopp och hot om att slå ut tänder etc. Nick Alinia framstod som något lättkränkt, men han höll sig inom ramarna för ett acceptablet beteende.
Citera
Igår, 12:36
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Högermedia bortom SVD, Corren m.fl. blir snabbt osaklig, pubertal, impulsiv och vulgär. Lägg till Changs journalism hämtad från tvättstugan och vi berikas med diskussioner på apnivå.
Följarna verkar inte vara det klientel som kräver mer, då får det bli så.
Citera
Igår, 13:00
Medlem
ProfessorZooms avatar
Citat:
Alinia är kritisk till pride för att de är vänster/woke. Jag tror inte att han har något emot t.ex. Maurits Rannevid som är en högerbög (aktiv i Medborgerlig samling).

Rannevid är uppenbart kritisk till könskirurgi på småbarn vilket rimligen sätter honom närmare Nick Alinia än priderörelsen.

Mycket bra och nödvändigt korrigerat av dig. Som högerliberal är jag för Pride men mycket kritisk till könskirurgi på småbarn. (Förmodar att du menar puberty blockers för någon klinisk kirurgi förekommer väl ändå inte på småbarn?)

Chang Frick är ju uppenbart en ren homofob som agerar nyttig idiot åt vänstern. Vedervärdig individ på alla sätt och vis. Nick Alinia tycks vara mer av sympatisk gentleman.
Citera
Igår, 13:03
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Mycket bra och nödvändigt korrigerat av dig. Som högerliberal är jag för Pride men mycket kritisk till könskirurgi på småbarn. (Förmodar att du menar puberty blockers för någon klinisk kirurgi förekommer väl ändå inte på småbarn?)
I USA har det förekommit, men i Sverige slutade man väl med den typen av ingrepp på barn långt tillbaka, typ 1960-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in