Citat:
Ursprungligen postat av
exbit
Man kanske kände till att Tor och grannarna inte hade bra relationer och även att inget av Tors barn bodde i närheten?
Gerd skulle inte ha varit där denna dagen, man kanske kände till det också?
Sedan stod väl endast Tors bil på gården.
Om det inte varit för dna så skulle detta ha varit det perfekta brottet.
Hur ofta har egentligen en gm en sådan här tur i 21 års tid?
Dna får jag också uppfattningen om att det var oturligt av mgm att lämna efter sig? Att man trots allt har varit mycket försiktig med att lämna spår efter sig på brottsplatsen och är det så så har man planerat att döda.
Men hur kan man missa ett så synligt blodavtryck efter en sko?
Var Gerd det sista man gjorde innan man stack därifrån i all hast så man såg inte avtrycket man lämnade och därför så kletade man aldrig ut det?
Men varför då ändå kasta en jacka över hennes huvud?
Ena skon och glasögonen sparkades väl undan på väg bort från fastigheten och sedan står man bland träden där inne och går igenom en tygpåse?
Man har alltså inte så bråttom?
Om nu någon eller några redan haft kontakt med Tor i något avseende och kunnat reka en del i hans privatliv, borde då inte Tor ha sagt något till sin dotter Barbro?
De verkar ju ha stått varandra mycket nära. Eller så hade han väl lite privatliv vid sidan om där han inte berättade allt.
Städningen utomhus tror jag också är för att det vid första anblicken inte ska se ut som att något konstigt hänt.
Gm bodde kvar i staden i tre år efteråt, så samtidigt kan man undra över det logiska i att verka vilja vinna tid med att snygga till och att täcka Tor så överdrivet.
Eller så dröjde mgm tre år för att inte dra misstankar till sig.
En grej till jag tänker på är tidpunkten när morden antas ha utförts, det är på en mycket aktiv tid mitt på dagen när många är i farten.
Varför utför man inte det man utförde på kvällen i stället?
Tidpunkten visar ju tydligt att det troligtvis inte var planerat, det är som du säger. hade man planerat att mörda Tor hade man väntar på mörkrets skydd.
Kan ju va så enkelt att Gärningsmännen har väntat i skogen tills Tor kör iväg med bilen. smyger in i huset medans Tor är iväg och letar efter värdesaker eller dokument. Helt plötsligt dyker Gerd upp och GM gömmer sig i nån vrå i huset. Tor kommer hem och börjar hugga ved, Gerd städar och putsar fönster. samtidigt som GM ligger och trycker i huset
Gerd upptäcker GM och springer ut mot Tor i vedboden med blir nerslagen innan hon är framme