2026-04-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jösses, är det så illa. Varför är det så tyst om det här?

Kanske inte är så många som skaffar barn med en 50-plussare direkt. Jag ville bara belysa att det inte bara är damernas tid som är begränsande när det gäller att få bästa möjliga genitik. Man brukar ju säga att tjejer bör skaffa barn innan 40 eftersom risker med bland annat down syndrom ökar markant efter det. Det kanske inte är helt åt fanders att tänka sig att bäst före datumet för mannens spermier går där omkring trakterna också.
Citera
2026-04-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fast om par väntar funkar ju inte incellogiken så det FÅR inte vara så. Att kvinnan väntar måste bero på att hon egentligen behöver bli en tuktad sexslav till inceln. Hur ska du annars få in honom i sammanhanget?

Vi har haft sjunkande födslotal sedan 50-talet men inte har någon "oroat" sig då. Kanske för att de som "oroar" sig bara bryr sig om sitt sexliv?

LoL, har ingen aning om det är sant. Men att gamla mäns spermier ger mutationer, det vet vi ju med säkerhet.

Ja, där har dessa stackars feminister gått och utbildat sig och trott att de skulle få kuk vid 35. Men icke!
Citera
2026-04-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Precis. Jag skulle snarare vilja påstå att kvaliteten på de tillgängliga "männen" är för låg. Det är för många som saknar emotionell intelligens eller är dusty på andra sätt. Denna grupp av "män" har helt enkelt blivit för stor och kvinnor väljer bort dessa knogsläpande apor.
Det verkar som att kvinnors kriterier på män har förändrats och utvecklats och den tillgängliga klumpen av "män" inte kan uppfylla dessa kriterier.

Darwin, Survival of the fittest och Natural selection

Absolut. Prova att föreslå för en man på tredje dejten under 30 att ni ska köpa hus och skaffa 4-8 barn…
Citera
2026-04-16, 20:33
Medlem
Problemet är att kvinnor har blivit föööör självständiga och bor hellre ensam med en katt ”för ingen duger åt dom” när dom själva kanske är en 4a , men vill ha en 10a…
Citera
2026-04-16, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Absolut. Prova att föreslå för en man på tredje dejten under 30 att ni ska köpa hus och skaffa 4-8 barn…

Han skulle sprungit därifrån så snabbt att han skulle varit den första människan att komma upp i ljudets hastighet utan hjälpmedel
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-16 kl. 20:39.
Citera
2026-04-16, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Problemet är att kvinnor har blivit föööör självständiga och bor hellre ensam med en katt ”för ingen duger åt dom” när dom själva kanske är en 4a , men vill ha en 10a…

Hur tror du katterna känner sig när du uttrycker det på det viset?
Citera
2026-04-16, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ja, där har dessa stackars feminister gått och utbildat sig och trott att de skulle få kuk vid 35. Men icke!

Twisten är att de får lika mycket kuk vid 35 som vid 25
Citera
2026-04-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Men poängen är att du ska vara utan inkomst under längre tid. Om du är sjuk får du ju sjukpenning, och förväntas arbeta igen. Erkänn att du inte skulle våga testa min teori för du vet att jag har rätt.

Om min partner förlorar sin inkomst så drar jag direkt. Utan att tveka.

Varför ska jag testa något sådant för?

Ja, du vet ju inte vad kärlek är. Det är därför.

Och hade du haft barn med din partner, så hade du knappast lämnat dina barns mamma i sticket.
Citera
2026-04-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Precis. Jag skulle snarare vilja påstå att kvaliteten på de tillgängliga "männen" är för låg. Det är för många som saknar emotionell intelligens eller är dusty på andra sätt. Denna grupp av "män" har helt enkelt blivit för stor och kvinnor väljer bort dessa knogsläpande apor.
Det verkar som att kvinnors kriterier på män har förändrats och utvecklats och den tillgängliga klumpen av "män" inte kan uppfylla dessa kriterier.

Darwin, Survival of the fittest och Natural selection

Tror snarare att kvinnor väntar för länge med att skaffa en bra partner. De hinner bli mindre attraktiva för män både utseendemässigt och i sin personlighet.
Då finns det mestadels män som de inte tänder på.
Inte speciellt konstigt då kvinnor som närmar sig 30 generellt är mindre attraktiva från mäns perspektiv. Kvinnornas kroppar skriker ofta försämrad fertilitet.
Citera
2026-04-16, 20:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Saken är den att åldern spelar totalt olika roll för män och kvinnor. Spermier dör och nyproduceras i väldigt snabb takt, och sätts rätt typ och mängd av nutrienter in, så kan alltså gamla män börja producera bättre sperma väldigt fort. Att kvaliteten blir lika bra som vid 20 års ålder har ingen påstått, men risken för fosterskador är tämligen liten redan i utgångsläget för äldre fäder.

Förutom då att äldre män står för ökningen i antal gravt autistiska barn. Men skit i det.
Citera
2026-04-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337

Varför håller ni på med de där löjliga myterna för?

Flertalet kvinnor har ju haft/har seriösa förhållanden. Men för kvinnor mellan 20-30 kan det ibland vara svårt att hitta en jämnårig man som vill ha barn. Och då skjuts ju barnalstrandet upp. För att mannen är bromsklossen.
Citera
2026-04-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför ska jag testa något sådant för?

Ja, du vet ju inte vad kärlek är. Det är därför.

Och hade du haft barn med din partner, så hade du knappast lämnat dina barns mamma i sticket.
Skulle jag vara den första med barn som lämnar sin partner?

Nån måste verkligen banka kärringen ur dig TomatKungen annars kommer det sluta illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in