2026-04-16, 11:34
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Attefallshuset är inrett och klart, inte halvfärdigt som det skrivits i tråden. Under jul- eller nyårshelgen 2023 halkade Felicia på väg hem till sitt krypin och bröt handleden. Anna var där och bäddade rent åt henne under konvalescensen.

Inlägg i tråden 30/12 -23
"Det var hemma, Anna och ett "gäng" satt inne vid brasan och hörde ett skrik utanför. Jag tippar att det är Felicia som gick omkull i fyllan på väg från uthuset."
Att hon halakade där bevisar ju inte att hon bodde där. Hon kanske gömde sig för att mamma var arg. Som Emil i snickarboa? För att dra vatten och avlopp dit måste ju halva tometen rivas upp och det har aldrig hänt. Däremot kan jag tänka mig att de har fuldragit en förlängningskabel med el dit, och ställt in ett litet värmelement från Jula. Så Flisan kanske har sovit där när hon inte orkat med morsan? Halkade när hon skulle pissa runt knuten?
Citera
2026-04-16, 11:54
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Att hon halakade där bevisar ju inte att hon bodde där. Hon kanske gömde sig för att mamma var arg. Som Emil i snickarboa? För att dra vatten och avlopp dit måste ju halva tometen rivas upp och det har aldrig hänt. Däremot kan jag tänka mig att de har fuldragit en förlängningskabel med el dit, och ställt in ett litet värmelement från Jula. Så Flisan kanske har sovit där när hon inte orkat med morsan? Halkade när hon skulle pissa runt knuten?
Det finns klipp från när F bodde där, kan inte hitta det nu. När Anna hade rundtur där sa hon att när allt var klart med el och vatten skulle det byggas altan/uteplats.
Citera
2026-04-16, 14:08
Medlem
osnutens avatar
Roberto verkar ha tagit tjuren vid hornen, och tagit med Anna på pedikyr.
För att det inte ska missuppfattas, beställde han en behandling till sig själv också.

Tycker faktiskt Annas fot ser betydligt bättre ut efter en "fransk" pedikyr
Vad kallas pedikyren hon brukar göra?

https://postimg.cc/7CPc6rK7
Citera
2026-04-16, 14:28
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
För att det inte ska missuppfattas, beställde han en behandling till sig själv också.

Långt tillbaka sa hon att hon alltid att hon gjorde manikyr på fötterna.
Förhoppningsvis kommer hon i fortsättningen stava Benalmádena korrekt, men osäkert när det gäller henne.

#omelette #duette #pause #dem #the_hole_of_you
Citera
2026-04-16, 14:38
Medlem
GodSosses avatar
Citat:

Klövrensning?
Citera
2026-04-16, 14:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det finns klipp från när F bodde där, kan inte hitta det nu. När Anna hade rundtur där sa hon att när allt var klart med el och vatten skulle det byggas altan/uteplats.
Det sista klipp jag såg från lekstugan var bland annat en bild från badrummet och då fattades det vatten och avlopp. Det fanns armatur men ingen el. Det skulle bli av snart, sa hon då. Och sedan verkade det som att Flisan faktiskt sov där... ibland. Men för att få avlopp och vatten till ett Attefalshus måste man lägga rör till och från det befintliga systemet. Och beroende på var de rören ligger, kan man behöva gräva upp en bra bit av tomten. Och det kostar väl beroende på hur långt det är, men ett par trehundra tusen minst. Dra el är inte lika dyrt, men ändå. Jag har inte sett någon bild där tomten varit uppgrävd eller visat spår av detta. Dels tror jag inte de haft råd att slutföra det hela. Dels har väl ryktet gått att de inte betalar för sig.
Citera
2026-04-16, 14:59
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det sista klipp jag såg från lekstugan var bland annat en bild från badrummet och då fattades det vatten och avlopp. Det fanns armatur men ingen el. Det skulle bli av snart, sa hon då. Och sedan verkade det som att Flisan faktiskt sov där... ibland. Men för att få avlopp och vatten till ett Attefalshus måste man lägga rör till och från det befintliga systemet. Och beroende på var de rören ligger, kan man behöva gräva upp en bra bit av tomten. Och det kostar väl beroende på hur långt det är, men ett par trehundra tusen minst. Dra el är inte lika dyrt, men ändå. Jag har inte sett någon bild där tomten varit uppgrävd eller visat spår av detta. Dels tror jag inte de haft råd att slutföra det hela. Dels har väl ryktet gått att de inte betalar för sig.
Lekstugan stod ju oinredd i ett antal år.
Anna ville "känna in sig" innan de fortsatte bygget.
När svärfars arv kom in på Robertos konto gick det ganska snabbt att slutföra
Citera
2026-04-16, 17:19
Medlem
Citat:
Lekstugan stod ju oinredd i ett antal år.
Anna ville "känna in sig" innan de fortsatte bygget.
När svärfars arv kom in på Robertos konto gick det ganska snabbt att slutföra

Ja så var det! Farfar Vicente vill inte bidra till "gökungens"
bostad. Men blev indirekt tvungen när han dog.
Citera
2026-04-16, 18:36
Medlem
osnutens avatar
Vem vill inte att ens mamma följer en till jobbet?

Trodde att Felicia kanske jobbade i nån svettig bar.

https://postimg.cc/gallery/XvwLcrL
Citera
2026-04-16, 18:42
Medlem
vad är det för konstigt filter på bilden med vanessa

https://postimg.cc/gallery/sVJ8G2n
Citera
2026-04-16, 20:43
Medlem
Antonio sa i en ny live att båda systrarna bor i Spanien. Så då vet vi det.
Citera
2026-04-16, 20:45
Medlem
Citat:

Hovkratsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här