2026-03-17, 22:43
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Notera hur byråkrater fungerar psykologiskt. De vill inte förenkla någonting eller effektivisera eller minska kostnader. De gör allt för att hålla en process igång. Det är processen som är prio 1 för byråkrater. Inte resultatet. Ingenting får alltså bli färdigutrett . Allt SKA ta lång tid. Det SKA vara obegripligt.

Byråkrater är människor och de slåss medvetet eller omedvetet för ökad byråkrati. Ty effektivitet, resultat och logik hotar deras personliga och kollektiva status och är ett direkt hot mot deras familj. Mer byråkrati och obegripliga regler ökar deras trygghet. Samhället och politikernas vilja och demokratin skiter de I högaktningsfullt.

Politiker måste byta ut cheferna på myndigheter. De obstruerar i hela mandatperioder med NOLL respekt för demokratin.
Politikerna själva har fan noll respekt för demokratiska samhället och Strömmer är fan i mig praktexemplet för det ihop med hon Teresa Carvalo hos S.
Citera
2026-03-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Jag tänker detsamma men C vill ju även öppna våra gränser och jag tycker att det räcker med kulturberikare för längesen.
mmmm Pest eller kolera
Citera
2026-03-29, 18:00
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Jag tänker detsamma men C vill ju även öppna våra gränser och jag tycker att det räcker med kulturberikare för längesen.
Det sket sig med C också, iaf om man jagar eftersom de plockade in satkärringen Birgitta Ohlssons som är riksdagens största motståndare till jakt.
Citera
2026-03-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Det sket sig med C också, iaf om man jagar eftersom de plockade in satkärringen Birgitta Ohlssons som är riksdagens största motståndare till jakt.
Japp.
Citera
2026-04-16, 09:12
Avslutad
Man ska vara en lydig hund och slav i sd.

Citat:
SD straffade Andersson för vapenutspel

Sverigedemokraterna ville förbjuda vissa vapen. Men i delar av Sverigedemokraterna fanns ett stort missnöje med partiledningens linje. Richard Jomshof (SD) lämnade sin roll som ordförande i justitieutskottet i protest, och även Tobias Andersson, ordförande i näringsutskottet tog offentlig strid mot partiledningen.

SD-toppen Tobias Andersson (SD) gick emot partiledningen. Sedan straffades han i tysthet. Han blev också av med en utskottsplats i riksdagen, som ersättare i riksdagsstyrelsen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-straffade-andersson-for-vapenutspel-efter-masskjutningen
Citera
2026-04-16, 11:34
Medlem
Varför in i hela helvetet skulle man godkänna AR som jaktvapen?
Det finns gott om alternativ.
Att vapenfetisher lobbar för det förstår jag.
Citera
2026-04-16, 11:51
Medlem
Jag har inte sett en enda seriös jägare argumentera för att AR-vapen skulle förbättra jakten.
Hur mycket vapenfetishisterns på flash back än tycker det.
Vilken jakt skulle förbättras med AR?
Vildsvin? Älg, Rådjur, Räv, Hare?
AR folket här vill hellre spraya vilt än att ha en bra hund som vi riktigare jägare tycker är ett måste.
Varför skulle ett civilt samhälle godkänna militära vapen?
Citera
2026-04-16, 13:47
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Jag har inte sett en enda seriös jägare argumentera för att AR-vapen skulle förbättra jakten.
AR folket här vill hellre spraya vilt än att ha en bra hund som vi riktigare jägare tycker är ett måste.

Då har du inte läst mycket på ämnet tvärt om finns det mängder med seriösa ideer och behov som ett AR vapen med 5 skottsmagasin erbjuder...så någon sprejning kan du glömma.
Det finns en mängd olika anledningar bl.a. modifieringar som är möjliga , där man lätt kan montera sikten, remmar, ficklampor och diverse annat en eftersöksjägare eller pass skytt kan behöva.
Dessutom är det NOLL rekyl i ett sånt system vilket gör att du behåller siktet i målet (viltet) och därmed snabbt kan skjuta skott två.
Du kan lätt byta ut delar själv, vilket en vanlig studsare kräver en vapensmed att göra.
Det finns mängder med bra anledningar.
Dessutom får man ett modernt vapen som är anpassat för nutiden istället för ett vapensystem som bygger på 150 års utveckling (repeterstudsare)
En AR skjuter inte fortare än en vanlig halvautomat som är laglig, men fördelarna är långt fler som jag bl.a. nämnt ovan. Så att det inte finns seriösa inlägg är ju bara bullshit.
Citera
2026-04-16, 16:56
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Vad är det för fel att vara intresserad av vapen?

Det är inte sportskyttar och jägare som är problemet i det här landet.

Vill Tidöregeringen vinna valet i höst så är det nog bäst för dom att de levererar vad de lovat i vapenfrågan.
Citera
2026-04-17, 07:59
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
...ändå är alla dina vapen i skåpet av militärt ursprung...
Citera
2026-04-17, 09:58
Medlem
Citat:

På vilket sätt påverkar ett vapens yttre utseende av licenfria delar kulans vikt och hastighet? Är du modepolis? Ska vi ha slipstvång i skogen för att du som nu öppet erkänner för alla att du är narcissistisk och vill att hela världen skall anpassa sig efter DINA behov. JAG är en Karen som SER fel saker utomhus. Min verklighet skall bli din vetklighet. MINA känslor skall bli svensk lag.

AR är godkännd i närmast hela EU för jakt. Är vi svenskar psykiskt sjuka på något unikt sätt?

Begriper du att de delar du vill förbjuda är licenfria och kan köpas av 12 åringar på nätet? De delar som kräver licens i en halvautomatisk bössa har sett likadana ut I över 80 år.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-04-17 kl. 10:08.
Citera
2026-04-17, 10:17
Medlem
Citat:
Vilken jakt försämras med AR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in