2026-03-03, 00:34
Medlem
Som jag sagt. Trakasserierna fortsätter. Nu skall alla lowers lämnas in. Skrivet på ett sätt som ingen begriper. (Inkompetens) Polisen har gjort en "bedömning". Notera att försvarets AK5 inte har serienummer på underbeslaget. Detta blir en härlig cirkus i domstolarna. Ännu en "fjärilseffekt". Som sagt - narcissister slutar aldrig. Byråkratin rusar fram. Arab-Gängen har lekland när polisen är upptagna med att kriminalisera tusentals laglydiga medborgare.

https://x.com/i/status/2028492838128791826
Citera
2026-03-04, 16:05
Medlem
HRTs avatar
En grej som kan va av intresse om en kompis uppfattade rätt.
Är att den som på fyllan riktade ett gevär mot en raggarbil, dömdes till 10 månaders fängelse och skulle haft halvautomater av AR 15 typ, såg så ut med en bild från hans vapenskåp..
För mig obegripligt att en licensinnahavare beter sig så oansvarigt
Citera
Igår, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Som jag sagt. Trakasserierna fortsätter. Nu skall alla lowers lämnas in. Skrivet på ett sätt som ingen begriper. (Inkompetens) Polisen har gjort en "bedömning". Notera att försvarets AK5 inte har serienummer på underbeslaget. Detta blir en härlig cirkus i domstolarna. Ännu en "fjärilseffekt". Som sagt - narcissister slutar aldrig. Byråkratin rusar fram. Arab-Gängen har lekland när polisen är upptagna med att kriminalisera tusentals laglydiga medborgare.

https://x.com/i/status/2028492838128791826

Försvarsmaktens vapen omfattas inte av vapenlagen. Dessutom är det inte, enligt Polisens nya påhitt, licenskrav för en lower som ingår i ett vapen som någon har licens för. Dvs har du licens för en AR15 så får du inneha hela geväret inkl. lower. Men man ska nu behöva få licens för om du vill köpa en annan lower till samma vapen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in