2026-04-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Min reflektion: Av alla konstigheter i fallet är det mest obegripliga att dottern valde att bosätta sig på platsen där hon hittat sin far och hans sambo brutalt yxmördade.

Hon kanske ville äga situationen. Inte låta mördaren ta ännu mer ifrån henne än far och styvmor. Alla är vi olika.
Citera
2026-04-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overtid
Hittades det bara på ett ben?
låter i så fall väldigt bökigt.

du måste antingen spela dum eller vara riktigt dum? så du menar att man kan inte dra en person genom att hålla ett ben med en hand och det andra benet med den andra handen? gode gud

Det är väll fullt möjligt att man råkat avsätta dna enbart på det ena benet ?

Men jag vet faktiskt inte om man hittat dna på båda benen,
Citera
2026-04-16, 01:29
Medlem
Spela dum? tänk efter lite själv
Jag menar att det vore jättekonstigt om han inte lämnat dna på båda benen om han dragit personen själv. Uppfattar det som att de hade dna på ena ankeln.
Alternativt så var de två personer och ena hade handskar. eller han hade en handske på sig bara, ja det finns säkert många senarion.

men att inte lämnar ett direkt dna när man greppar hårt och drar ett ben känns osannolikt om man inte har något på händerna.

det spelar roll om det är en eller två personer på platsen.

Så funderingen var om det var känt om det bara var dna spår på ena benet.

Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
du måste antingen spela dum eller vara riktigt dum? så du menar att man kan inte dra en person genom att hålla ett ben med en hand och det andra benet med den andra handen? gode gud

Det är väll fullt möjligt att man råkat avsätta dna enbart på det ena benet ?

Men jag vet faktiskt inte om man hittat dna på båda benen,
Citera
2026-04-16, 01:35
Medlem
Citat:
Spela dum? tänk efter lite själv
Jag menar att det vore jättekonstigt om han inte lämnat dna på båda benen om han dragit personen själv. Uppfattar det som att de hade dna på ena ankeln.
Alternativt så var de två personer och ena hade handskar. eller han hade en handske på sig bara, ja det finns säkert många senarion.

men att inte lämnar ett direkt dna när man greppar hårt och drar ett ben känns osannolikt om man inte har något på händerna.

det spelar roll om det är en eller två personer på platsen.

Så funderingen var om det var känt om det bara var dna spår på ena benet.

Ber om ursäkt för mittt språk, det jag menar är att man kan ju faktiskt haft handskar på sig när man släpat henne men saliv från munnen eller ett hårstrå kan ju ha hamnat på byxbenet . men efter att ha googlat runt lite så verkar det som att DNA provet kommer från ett "handavtryck" på byxbenet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/svt-forklarar-nycklarna-till-losningen-av-dubbelmordet-om-inte-dna-sparet-avgor

"I en SVT-intervju tidigare i våras berättade han vad dna-fyndet består av: Handavtryck på Gerd Wiklunds byxben, som troligen avsattes när någon släpat in henne i ladugården när hon låg på rygg."
Citera
2026-04-16, 01:39
Medlem
Framkom det vad "folk på gården" är?
Är det männen som dök upp på övervakningskamera tiden (typ dagar) efter mordet?
Satte polisen upp kameran eller satt den där även vid morden?
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag tittade lite mer på mina bilder
https://imgur.com/a/samlade-bilder-fr-n-bratt-s-2x0CwPo

Men jag menar, hur springa ifatt och fälla Gerd, lägga henne på mage och hugga skallen i småbitar.
Det kräver en viss fysik.

När jag tittar på bilderna så rinner det mindre blod efter några decimeter längre fram.
Han blev dragen i benen för det syns inga släpspår efter en kropp som har geggat till det.

Hon ser att blivit släpad ganska snabbt efter slaget i huvudet med tanke på att mindre blod längre fram..

Jag själv tror nog inte att jag själv hade kunnat ha den kraften att spräcka ett huvud på detta brutala sättet. Kan JJ ha den kraften att göra detta?

Det känns som hat eller dölja min egna tillkortakommande.

Ett hugg med yxans baksida. Varför inte använda huggsidan?

Märkligt beteende.

Usch...
Senast redigerad av hitler-gg 2026-04-16 kl. 01:44.
Citera
2026-04-16, 01:43
Medlem
Någon som vet när Barbro flyttade dit?
Lite skillnad på att flytta dit veckan efter mordet vs längre tid

Dessutom får man ingen bra betalt för fastigheter kopplade till vidriga brott
"Hur tusan kunde de köpa det huset?"
Citera
2026-04-16, 01:50
Medlem
Byxben är både singular och plural

Om han inte var själv, borde någon från orten veta vem han umgicks med/pratade med.
Familjen bodde långt borta och någon tycker man han bör ha pratat med, klasskamrater.

Hade någon i familjen någon de kände här uppe, fd kollega kanske, som skulle hålla koll på grabben.

Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Ber om ursäkt för mittt språk, det jag menar är att man kan ju faktiskt haft handskar på sig när man släpat henne men saliv från munnen eller ett hårstrå kan ju ha hamnat på byxbenet . men efter att ha googlat runt lite så verkar det som att DNA provet kommer från ett "handavtryck" på byxbenet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/svt-forklarar-nycklarna-till-losningen-av-dubbelmordet-om-inte-dna-sparet-avgor

"I en SVT-intervju tidigare i våras berättade han vad dna-fyndet består av: Handavtryck på Gerd Wiklunds byxben, som troligen avsattes när någon släpat in henne i ladugården när hon låg på rygg."
Citera
2026-04-16, 01:53
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg

Annars kunde man ju, som husletare, cyniskt tänka: att det drar ner priset vilket passar mig.

Själv hade jag inte haft problem att bo i hus där hemska saker ägt rum.
Citera
2026-04-16, 01:54
Medlem
Grå eller ljusblå äldre mercedes
Rikslarm från 2005
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rxzja5/hastighets-kamera-kan-losa-morden
Citera
2026-04-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Annars kunde man ju, som husletare, cyniskt tänka: att det drar ner priset vilket passar mig.

Själv hade jag inte haft problem att bo i hus där hemska saker ägt rum.
Jag menar att det därför bättre att behålla det som säljare
Ja som köpare blir det ett kap
Även om micheal jacksons hus var svårsålt...
Citera
2026-04-16, 01:57
Medlem
Citat:
Byxben är både singular och plural

Om han inte var själv, borde någon från orten veta vem han umgicks med/pratade med.
Familjen bodde långt borta och någon tycker man han bör ha pratat med, klasskamrater.

Hade någon i familjen någon de kände här uppe, fd kollega kanske, som skulle hålla koll på grabben.

Jag är övertygad att han inte var själv. Kan tänka mig att han enbart släpat in kroppen och varit inne i huset och letat dokument, tror det blir svårt att döma han för mord om man endast har handavtryck på Gerd, det visar att han hanterade kroppen, inte att han mördat någon.

Ska bli oerhört intressant att se FUP om han döms.
Citera
2026-04-16, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg

Barbro är skriven på adressen sedan 2013!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in