2026-04-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att göra män till ledare för både land och kärnfamilj är givetvis en uppvärdering av män och manlighet. Hur kunde du missa det?

Nja... Det leder ju mer till den hypergami då pratar så illa om. Där kvinnor kommer vilja ha de rikaste männen för att klara sig själva och avkomma som bäst.

Kan kvinnor försörja sig själva, har rösträtt etc. Så kan undersköterskan Stina 21 välja kärleken Petter 27 som jobbar på lager. Men får hon varken rösta eller jobba, så kommer hon (eller henne föräldrar) välja 31 åriga VD:n. Inte av kärlek, utan av att det är "ett gott parti". Petter 27 får eventuellt inte ens någon fru. Trots att han var den Stina helst ville ha.

Med Petter hade Stina gärna fått 3-4 barn. Med den 31 åriga VD:n skaffar hon plikttroget 2 barn och håller sedan igen benen. För hon vill ju egentligen inte ha honom. Och nej, hon beundrar honom inte för att han har rättigheter hon själv inte har.
Citera
2026-04-15, 21:33
Medlem
Citat:
Dina anekdoter har inget med verkligeten att göra. Stina ligger runt och hoppas kunna fånga en Chad. Johan är en lågstatuskille och därmed chanslös på partnermarknaden, om han nu inte ser ut som Henry Cavill och sitter på ett 50 Mkr arv...

Nja, finns gott om undersköterskor som är ihop med tex., lagerarbetare.
Citera
2026-04-15, 21:34
Medlem
Citat:
Jo, ni hade svultit och frusit ihjäl, Ni är gravt civilisations- och fredskadade som inte begriper det. En fernissa av civilisatorisk förnekelse har marinerat era hjärnor. Du ser inte sambandet mellan värderingen av mansrollen och barnafödande? Då är du blind. Den vänsterliberala tyranni som idag styr västvärlden devalverar och förlöjligar manlighet. Kvinnor attraheras inte av detta. Det krävs en stor samhällskris för att återupprätta manligheten och därmed öka kvinnors underdånighet och attraktion, vilket i sin tur leder till fler födda barn.
Det krävs bara att män slutar vara cucks. Istället för att vända sig emot kvinnor måste man mobba cucksen och få dem att veta hut.

Tex varje gång TomatKungen börjar älta om kärlek och annat bögigt så sätter vi han på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Det krävs en enda spermie för att befrukta ett ägg. En utlösning innehåller hundratals miljoner spermier.

Om något påverkar spermaantalet hos samtliga män och vi inte vet orsaken. Så vet vi ju inte heller vart det kan ta vägen framöver.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Har män levererat sin del av det sociala kontraktet då? Och hur ser det ut?

Svenska män bröt kontraktet för längesen. Deras del gjorde gällande att de skulle försörja och skydda kvinnorna och familjen.

1. De har inte krigat på över 200 år. De flesta sitter tryggt hemma i sofforna och behöver på sin höjd bära ut en spindel då och då

2. Ungefär lika många kvinnor som män jobbar och innan barnen tjänar kvinnor och män ungefär lika mycket
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-15 kl. 21:37.
Citera
2026-04-15, 21:35
Medlem
Citat:
Jo, ni hade svultit och frusit ihjäl, Ni är gravt civilisations- och fredskadade som inte begriper det. En fernissa av civilisatorisk förnekelse har marinerat era hjärnor. Du ser inte sambandet mellan värderingen av mansrollen och barnafödande? Då är du blind. Den vänsterliberala tyranni som idag styr västvärlden devalverar och förlöjligar manlighet. Kvinnor attraheras inte av detta. Det krävs en stor samhällskris för att återupprätta manligheten och därmed öka kvinnors underdånighet och attraktion, vilket i sin tur leder till fler födda barn.

När har du varit i strid för landet Sverige? När har du någonsin beskyddat våra svaga? Sitt du bakom ditt skrivbord och fantisera om vad svenska kvinnor attraheras av, mer än så blir det inte för dig.
Citera
2026-04-15, 21:37
Medlem
Citat:
Sådana "kvinnor" som du dyker upp i mina trådar för att ni försöker försvara era orättfärdigt förvärvade privilegier. Det är snart slut på sötebrödsdagarna. Sveriges kvinnor har inte levererat sin del av det sociala kontraktet. Barnafödande. Därmed rivs kontraktet och privilegierna upphör.

Kvinnor föder dock barn. Absoluta flertalet kvinnor gör det. Så vad svamlar du ens om.
Citera
2026-04-15, 21:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det krävs bara att män slutar vara cucks. Istället för att vända sig emot kvinnor måste man mobba cucksen och få dem att veta hut.

Tex varje gång TomatKungen börjar älta om kärlek och annat bögigt så sätter vi han på plats.

Cucks och simps ska stigmatiseras, men det utesluter inte att det krävs en större händelse för att rubba det falska equilibrium där mäns skattemedel arbetar mot våra intressen. Det krävs stora strukturella förändringar och en omdefiniering av det kulturella narrativet. "Politics is downstream from culture", som bekant...
Citera
2026-04-15, 21:45
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Sådana "kvinnor" som du dyker upp i mina trådar för att ni försöker försvara era orättfärdigt förvärvade privilegier. Det är snart slut på sötebrödsdagarna. Sveriges kvinnor har inte levererat sin del av det sociala kontraktet. Barnafödande. Därmed rivs kontraktet och privilegierna upphör.

Det här "samhällskontraktet" som nämns i div olika sammanhang (inte sällan av politiker som använder det ytterst otydligt och godtyckligt) som tycks skilja sig avsevärt från LAGEN. Var hittar jag det - samt - kan jag signera det med BankID om jag får för mig att skriva under det?
Citera
2026-04-15, 21:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
När har du varit i strid för landet Sverige? När har du någonsin beskyddat våra svaga? Sitt du bakom ditt skrivbord och fantisera om vad svenska kvinnor attraheras av, mer än så blir det inte för dig.
Jag har gjort min värnplikt - har du?
Citera
2026-04-15, 21:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det här "samhällskontraktet" som nämns i div olika sammanhang (inte sällan av politiker som använder det ytterst otydligt och godtyckligt) som tycks skilja sig avsevärt från LAGEN. Var hittar jag det - samt - kan jag signera det med BankID om jag får för mig att skriva under det?

För att ett samhälle och en nation ska fungera så krävs det en likande verklighetsuppfattning. Likså finns en tyst överesnkommelse om vad som ska gälla. Det är söndertrasat helt och hållet, och därför har vi inte någon gemensam grund att bygga på. Detta visar sig även i barnafödande och familjebildning. Män och kvinnor har helt olika politiska uppfattningar exempelvis.
Citera
2026-04-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är skillnad ja. Kvinnors ägg är sårbara pga ålder för celldelning och det är med denna som kromosomfel uppstår. Däremot har de ett visst skydd mot små nymutationer.

Äldre mäns sädesceller är mer sårbara för nymutationer, dvs skador i själva DNA. Detta JUST på grund av att de skapas hela tiden, och en åldrad människa skapar sämre.

Detta leder till olika typer av ohälsa hos barnet.

Från kvinnan kommer trisomier som downs. Från mannen kommer dvärgväxt, ökad risk för schizofreni och aperts syndrom.

Vilken vi redan gått igenom i tråden. Jag tänkte om du läst den.
Ja det där har jag observerat i verkliga livet flertalet gånger. Tror inte folk varit medvetna om så länge kanske?

Eller ja, vissa tycks fortfarande helt omedvetna...

Alltid tyckt så synd om både barnet och föräldrarna.
Måste vara fruktansvärt att leva med att nu veta att man kan vara orsak till. Fruktansvärt lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in