2026-04-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu ägnar du dig åt anekdotisk bevisföring. Vet du om att denna har det absolut lägsta bevisvärdet? Infrysta ägg och IVF utgör absolut inga säkra kort för överåriga kvinnor. I synnerhet äggfrysning är en jävla money-scam.
Det kunde man ju hoppas
Tyvärr talar mycket fakta emot det.

(Åh, du med dina små desperata försök till sparkar på fittan.)
Citera
2026-04-15, 20:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nu var det inte barnlöshet vi talade om, utan födslodefekter. Så nu blandar du äpplen och päron friskt. Nej, män har inte samma typ av biologiska klocka som kvinnor, och det finns dessutom hormonbehandlingar och antioxidanter som kan förbättra kvaliteten på riktigt gamla mäns sperma. Ny sperma produceras kontinuerligt, och det gäller som bekant inte för kvinnors ägg.

Det är skillnad ja. Kvinnors ägg är sårbara pga ålder för celldelning och det är med denna som kromosomfel uppstår. Däremot har de ett visst skydd mot små nymutationer.

Äldre mäns sädesceller är mer sårbara för nymutationer, dvs skador i själva DNA. Detta JUST på grund av att de skapas hela tiden, och en åldrad människa skapar sämre.

Detta leder till olika typer av ohälsa hos barnet.

Från kvinnan kommer trisomier som downs. Från mannen kommer dvärgväxt, ökad risk för schizofreni och aperts syndrom.

Vilken vi redan gått igenom i tråden. Jag tänkte om du läst den.
Citera
2026-04-15, 20:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det kunde man ju hoppas
Tyvärr talar mycket fakta emot det.

(Åh, du med dina små desperata försök till sparkar på fittan.)

Angående äggfrysning:
Citat:
Fler och fler kvinnor väljer tack vare ny teknik att frysa ner obefruktade ägg för att senarelägga sin graviditet. Men det finns inga garantier för att det ska lyckas.---Kostnaden för att frysa ner ägg ligger runt 40 000 kr. Enligt Anna-Lena Wennberg har studier visat att det är lika stor möjlighet att bli gravid med nedfrysta ägg som vid en provrörsbefruktning med färska ägg. Men det finns inga garantier för att det ska lyckas.---
– Även om man har många ägg i frysen finns ingen garanti för att det ska bli ett barn, men ju yngre man är desto större blir chansen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tio-ar-sedan-det-blev-mojligt-att-frysa-ner-sina-agg-privat

Pop-quiz: hur många kvinnor fryser in sina ägg innan 30 år?
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-15 kl. 20:36.
Citera
2026-04-15, 20:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men stackarn då

Förstår att det måste kännas jobbigt att det finns människor med andra åsikter och perspektiv än vad du har.

Du kanske ska prova Nordkorea? Där tycker alla lika och andra åsikter är förbjudna. Låter som något för dig

Alltså får du yttra dig som du vill så hör det till att du får tåla att få svar med. Eller blev du sårad och ledsen för att du inte fick sitta ensam i din bubbla?

Det är konstigt att när kvinnorna här säger att för dem var det så här, kommer någon incelgrabb och skriker att nej så här funkar det inte. Eller som @WordWarrior som hittar på att någon som säger samma sak som han inte har sagt det, för gud förbjude att en kvinna sagt något som han också sagt.

Patetiska mansbebisar.
Citera
2026-04-15, 20:39
Medlem
Citat:
Angående äggfrysning:
Återigen;
Du kan alltså verkligen inte läsa och processa det andra resonerar om. Förstå vad de menar.

Så ledsen, man utgår ju från att folk som skriver på ett diskussionsforum kan det. Ska ta hänsyn till det hädanefter.

Ingen jag känner till. Där försökte jag lite möta dig i din begränsade livserfarenhet. Sorry. Lite kul måste man ha.
Citera
2026-04-15, 20:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Äldre mäns sädesceller är mer sårbara för nymutationer, dvs skador i själva DNA. Detta JUST på grund av att de skapas hela tiden, och en åldrad människa skapar sämre.
Mycket av detta beror på brist på nutrienter och hormonella faktorer, och det kan till stor del åtgärdas med kosttillskott och hormonbehandling. Om kroppen är malnutrierad så produceras sämre spermier. Många äldre har nutritionsproblem (vitamin och mineralbrist främst).
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-15 kl. 20:42.
Citera
2026-04-15, 20:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Återigen;
Du kan alltså verkligen inte läsa och processa det andra resonerar om. Förstå vad de menar.

Så ledsen, man utgår ju från att folk som skriver på ett diskussionsforum kan det. Ska ta hänsyn till det hädanefter.

Det är definitvt inget fel på vare sig min läs- eller skrivförmåga efter två långa universitetsutbildningar. Upplys mig gärna...
Citera
2026-04-15, 20:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Feminism har ingenting med jämlikhet mellan könen att göra.

För mig är detta grunden i feminism.
Citera
2026-04-15, 20:44
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis. Svenskarna är uppenbarligen ett livsodugligt folk som vill gå under. Ska det födas fler barn så ska det vara inom ramen för stabila och välutbildade kärnfamiljer inom medelklass och övre medelklass. Den enklaste lösningen är ett kraftigt minskat skattetryck och kvinnors åtminstone delvisa återinträde i köket och barnkammaren.
Men det här är exakt vad kvinnor vill. De vill att män ska försörja dem och de ska dricka kaffe hela dagarna. Jag tycker inte att de förtjänar det!

Män borde ta betalt för att befrukta kvinnor och sen lämna dem till sitt öde. De kan leva i kollektiv med varandra och vara feminister där i ett matriarkat. Eftersom kvinnor verkar ha svårt med det här med förfallodatum, som du påpekade i ett tidigare inlägg angående deras egna fertilitet, så kan män också ta betalt för att vara deras gode män och se till att räkningarna betalas i tid. Hushållet och barnpassning kan de sköta själva. Numer kan de även förvärvsarbeta och jag tycker inte de ska slippa undan. Det gäller bara att män gaddar ihop sig och håller på säden så kommer den öka i värde.
Citera
2026-04-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Men det här är exakt vad kvinnor vill. De vill att män ska försörja dem och de ska dricka kaffe hela dagarna. Jag tycker inte att de förtjänar det!

Män borde ta betalt för att befrukta kvinnor och sen lämna dem till sitt öde. De kan leva i kollektiv med varandra och vara feminister där i ett matriarkat. Eftersom kvinnor verkar ha svårt med det här med förfallodatum, som du påpekade i ett tidigare inlägg angående deras egna fertilitet, så kan män också ta betalt för att vara deras gode män och se till att räkningarna betalas i tid. Hushållet och barnpassning kan de sköta själva. Numer kan de även förvärvsarbeta och jag tycker inte de ska slippa undan. Det gäller bara att män gaddar ihop sig och håller på säden så kommer den öka i värde.

Du kan ju donera spermier som man, det är ganska bra betalt.
Citera
2026-04-15, 20:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost

Ja, jag har tidigare skrivit att kvinnor måste fråntas vissa rättigheter, exempelvis deras rösträtt. Annars kan vi aldrig komma åt roten till landets och den västerländska civilisationens djupgående och allvarliga problem. Den låga nativiteten är bara ett av dessa problem.
Citera
2026-04-15, 20:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Mycket av detta beror på brist på nutrienter och hormonella faktorer, och det kan till stor del åtgärdas med kosttillskott och hormonbehandling. Om kroppen är malnutrierad så produceras sämre spermier. Många äldre har nutritionsproblem (vitamin och mineralbrist främst).

Ahjuste du är antivaxxer och tror inte på virus och sånt med... Och tror att man kan äta sig till att en avhuggen arm växer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in