2026-04-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har fortfarande inte besvarat min fråga.
Okej, vilken fråga är du ute efter?

Försök nu hålla dig lite saklig och konkret utan att krydda med katter och annat du så lätt drar in i diskussionen så fort ingen är helt enig med dig.
Citera
2026-04-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ja, jag har tidigare skrivit att kvinnor måste fråntas vissa rättigheter, exempelvis deras rösträtt. Annars kan vi aldrig komma åt roten till landets och den västerländska civilisationens djupgående och allvarliga problem. Den låga nativiteten är bara ett av dessa problem.

Du tänker att kvinnor kommer föda fler barn, om de inte har någon rösträtt? Hur tänker du ens där?
Citera
2026-04-15, 21:06
Medlem
Citat:
Nu var det inte barnlöshet vi talade om, utan födslodefekter. Så nu blandar du äpplen och päron friskt. Nej, män har inte samma typ av biologiska klocka som kvinnor, och det finns dessutom hormonbehandlingar och antioxidanter som kan förbättra kvaliteten på riktigt gamla mäns sperma. Ny sperma produceras kontinuerligt, och det gäller som bekant inte för kvinnors ägg.

Jodå, det finns en biologisk klocka även för män. Läs länkarna.

Och det är viktig information att känna till. Bra om unga män också känner viss press att skaffa barn i tid, så de blir mer glada när de unga kvinnorna föreslår barn. Så blir det fler barn gjorda när paren är mellan 20-30.
Citera
2026-04-15, 21:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Okej, vilken fråga är du ute efter?

Försök nu hålla dig lite saklig och konkret utan att krydda med katter och annat du så lätt drar in i diskussionen så fort ingen är helt enig med dig.

Du får gå tilbaka och läsa mina senaste inlägg, så får vi se om du är läskunnig.
Citera
2026-04-15, 21:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tänker att kvinnor kommer föda fler barn, om de inte har någon rösträtt? Hur tänker du ens där?

Ja, kvinnor kommer att föda fler barn om män och manlighet uppvärderas.
Citera
2026-04-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Aldrig att den i lika stor utsträckning leder till ofrivillig barnlöshet, en man över 40 kan enkelt och med lägre risk få friska barn, till skillnad från en kvinna.

Att det finns risker även för män år såklart ingenting vi ska mörklägga.

Ofrivillig barnlöshet hos par beror till 1/3 på männen. Till 1/3 på kvinnorna. Och 1/3 på olika orsaker.
Citera
2026-04-15, 21:09
Medlem
Citat:
Du får gå tilbaka och läsa mina senaste inlägg, så får vi se om du är läskunnig.
Om du tror jag självmant tänker läsa igenom den dyngan som är genomsyrad av hat mot halva svenska folket igen bedrar du dig. Såvitt jag ser på det har jag besvarat allt du skrivit. Tycker du annorlunda så är det du som behöver förtydliga dig.
Citera
2026-04-15, 21:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jodå, det finns en biologisk klocka även för män. Läs länkarna.

Och det är viktig information att känna till. Bra om unga män också känner viss press att skaffa barn i tid, så de blir mer glada när de unga kvinnorna föreslår barn. Så blir det fler barn gjorda när paren är mellan 20-30.

Du har alltså inte läst vad jag skrivit? Den reproduktiva biologin är överhuvudtaget inte jämförbar avseende män och kvinnor. Som jag skrev finns det dessutom insatser som avsevärt kan förbättra spermiekvaliteten hos äldre män.
Citera
2026-04-15, 21:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Om du tror jag självmant tänker läsa igenom den dyngan som är genomsyrad av hat mot halva svenska folket igen bedrar du dig. Såvitt jag ser på det har jag besvarat allt du skrivit. Tycker du annorlunda så är det du som behöver förtydliga dig.

Du hade alltså inget att komma med som vanligt? Bra, då vet jag det. Jag hatar i princip HELA det svenska folket, så fel av dig igen...
Citera
2026-04-15, 21:12
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis. Svenskarna är uppenbarligen ett livsodugligt folk som vill gå under. Ska det födas fler barn så ska det vara inom ramen för stabila och välutbildade kärnfamiljer inom medelklass och övre medelklass. Den enklaste lösningen är ett kraftigt minskat skattetryck och kvinnors åtminstone delvisa återinträde i köket och barnkammaren.

Så undersköterskan Stina 25 år och lagerarbetaren Johan 27 år, (arbetarklass) ska inte skaffa barn enligt dig? Trots att de är gifta och verkligen vill ha barn med varandra?
Citera
2026-04-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ja, kvinnor kommer att föda fler barn om män och manlighet uppvärderas.

Du vill ta bort rösträtten för kvinnor och tror att "män och manlighet" då kommer "uppvärderas"? Hur då?
Citera
2026-04-15, 21:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så undersköterskan Stina 25 år och lagerarbetaren Johan 27 år, (arbetarklass) ska inte skaffa barn enligt dig? Trots att de är gifta och verkligen vill ha barn med varandra?

Dina anekdoter har inget med verkligeten att göra. Stina ligger runt och hoppas kunna fånga en Chad. Johan är en lågstatuskille och därmed chanslös på partnermarknaden, om han nu inte ser ut som Henry Cavill och sitter på ett 50 Mkr arv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in