2026-04-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja och då skulle man ju kunna tro att det var ett gyllene tillfälle för alla män som man påstår törstar efter barn och familj.

Jo men män vill inte ha 30 plus kvinnor eller kvinnor som redan har barn. De letar efter 20-25 åringar som har hög fertilitet. Äldre kvinnor faller snabbt bort
Citera
2026-04-15, 20:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag sa ju exakt att fertiliteten hos kvinnor är begränsad till en viss tid. Du läser verkligen aldrig vad andra skriver.

Det enda som är fascinerande med dig är din totala oförmåga att ta till dig fakta du inte gillar. Dina gamla gubbspermier är inte värda ett skit för någon kvinna. Och inte dina yngre söners heller, men där är troligtvis inte åldern problemet.

Att folk inte skaffar barn beror på mängder med faktorer du har ställts inför massvis med gånger i form av svar på dina infantila, högst subjektiva trådstarter/påståenden. Men du begriper uppenbarligen inte det eftersom du i princip startar exakt samma tråd om och om igen, år efter år.

Du påstod att kvinnor i allmänhet känner till att deras fertilitet är begränsad över tid. Jag visade på experter som talar om den direkta motsatsen. Kvinnor har inte en aning om sin egen biologi. Återigen: var har jag fel? Vilka fakta är det jag inte har koll på? Kom med fakta och källor, allt ad hominem och OT kommer att anmälas i fortsättningen. Du kan också välja att hålla käften om du inte har något av relevans att tillföra.
Citera
2026-04-15, 20:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Jo men män vill inte ha 30 plus kvinnor eller kvinnor som redan har barn. De letar efter 20-25 åringar som har hög fertilitet. Äldre kvinnor faller snabbt bort

Det är väldigt konstigt då att det finns blandade familjer med en kvinna med ett barn från en annan man, nu i relation med en ny man och ett barn med honom med. Känns nästan som en norm i lägre samhällsklasser.
Citera
2026-04-15, 20:15
Medlem
Det skulle också kunna vara så att vi idag är mer ekonomiskt oberoende, vi är självständiga och försörjer oss själva.
Färre kvinnor står ut med mäns dåliga beteenden för vi behöver inte göra det i samma utsträckning som förr.
Och det tackar vi för!
Citera
2026-04-15, 20:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
1. Du kan ta det exemplet hundra gånger på olika sätt men att ge rabatt på en trea är inte vad som driver folk att skaffa barn. Barnet behöver definitivt inget eget rum de första åren dessutom är det ingen stor grej att flytta från en tvåa till en trea. Det kan kosta lika mycket eller mindre beroende på standard och område. Vill man så löser man det. Speciellt i Sverige man kan ju inte misslyckas och svälta ihjäl där.

2. Det är ingen mänsklig rättighet att skaffa barn detsamma gäller för män antingen så löser du det själv eller så får du vara utan.
Helt befängt att vi ska betala folk för att de inte vill knulla med varandra.

3. Varför kunde inte dina polare använda sina hjärnor då och träffa yngre kvinnor om det var så viktigt? De kanske blev dumma av käääärleken man måste ta det lugnt med de där grejerna.

Jaha, så treor är billigare än tvåor. Nyhet för mig.

Spotta du på kärlek, synd att du aldrig upplevt den.
Citera
2026-04-15, 20:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är väldigt konstigt då att det finns blandade familjer med en kvinna med ett barn från en annan man, nu i relation med en ny man och ett barn med honom med. Känns nästan som en norm i lägre samhällsklasser.

Dessa tatuerade WT borde inte ens blanda sig i genpoolen, och då skulle barnafödandet minska ytterligare. Kvalitet trumfar ofta kvantitet. Kvantitet kan ju invandrade grupper stå för ändå om det behövs lågbetalda arbetsmyror. Kanske inte behövs heller efter AI-utvecklingen?
Citera
2026-04-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du påstod att kvinnor i allmänhet känner till att deras fertilitet är begränsad över tid. Jag visade på experter som talar om den direkta motsatsen. Kvinnor har inte en aning om sin egen biologi. Återigen: var har jag fel? Vilka fakta är det jag inte har koll på? Kom med fakta och källor, allt ad hominem och OT kommer att anmälas i fortsättningen. Du kan också välja att hålla käften om du inte har något av relevans att tillföra.
Jag tänker inte ödsla någon tid på att googla åt dig. Det räcker med de mängder med kvinnor jag pratat med alla decennier för att veta att kvinnor är väl medvetna om detta. Läste du ingen biologi alls under din skoltid? Det ingår i baskunskap man som kvinna fångar upp i livet dessutom. Såvida man inte är fullständigt svagbegåvad eller gått anpassad skola. Men det kanske är din bakgrund, vad vet jag?

Hur som helst så har all den vet- och kunskapen ställts på ända nu med infrysta ägg, ivf och allt som tycks vara gängse tillvägagångssätt idag. Jag skiter i sånt eftersom jag har förnuft att förstå att mänskligheten är allt annat än utrotningshotad. Tyvärr.

Det är ett helvete att vara behäftad med konsekvenstänk.
Citera
2026-04-15, 20:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Kärlek mellan man och kvinna kan vara bland det bästa. Feminismen dödade den.
Citera
2026-04-15, 20:20
Medlem
Citat:
Tänkte lägga till en liten formulering: varför ska skattebetalarna finansiera kvinnors dåliga omdöme att knulla med fel män? Kvinnor är jävligt pigga att påpeka för män att "sex är ingen rättighet". Samma sak gäller kvinnor och barnafödande.

Vill du att det ska födas fler barn i Sverige eller inte? Cirka 1800 barn per år kommer till via insemination av ensamstående kvinnor. Detta är givetvis kvinnor med resurser, annars hade de ju inte inseminerat sig.

Du har ju ojat dig över att det föds färre barn per kvinna i Sverige. Men plötsligt vill du inte att dessa 1800 barn/år ska få födas. Dra ner barnantalet/kvinna ännu mer, vill du plötsligt.

Så. Hur ska du ha det?
1. Vill du att det ska födas fler barn/kvinna i Sverige?
2. Eller vill du inte att det ska födas fler barn/kvinna i Sverige?
Citera
2026-04-15, 20:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag tänker inte ödsla någon tid på att googla åt dig. Det räcker med de mängder med kvinnor jag pratat med alla decennier för att veta att kvinnor är väl medvetna om detta. Läste du ingen biologi alls under din skoltid? Det ingår i baskunskap man som kvinna fångar upp i livet dessutom. Såvida man inte är fullständigt svagbegåvad eller gått anpassad skola. Men det kanske är din bakgrund, vad vet jag?

Hur som helst så har all den vet- och kunskapen ställts på ända nu med infrysta ägg, ivf och allt som tycks vara gängse tillvägagångssätt idag. Jag skiter i sånt eftersom jag har förnuft att förstå att mänskligheten är allt annat än utrotningshotad. Tyvärr.

Det är ett helvete att vara behäftad med konsekvenstänk.

Nu ägnar du dig åt anekdotisk bevisföring. Vet du om att denna har det absolut lägsta bevisvärdet? Infrysta ägg och IVF utgör absolut inga säkra kort för överåriga kvinnor. I synnerhet äggfrysning är en jävla money-scam.
Citera
2026-04-15, 20:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

1. Vill du att det ska födas fler barn/kvinna i Sverige?

Inte nödvändigtvis. Svenskarna är uppenbarligen ett livsodugligt folk som vill gå under. Ska det födas fler barn så ska det vara inom ramen för stabila och välutbildade kärnfamiljer inom medelklass och övre medelklass. Den enklaste lösningen är ett kraftigt minskat skattetryck och kvinnors åtminstone delvisa återinträde i köket och barnkammaren.
Citera
2026-04-15, 20:27
Medlem
Citat:
Tänkte lägga till en liten formulering: varför ska skattebetalarna finansiera kvinnors dåliga omdöme att knulla med fel män? Kvinnor är jävligt pigga att påpeka för män att "sex är ingen rättighet". Samma sak gäller kvinnor och barnafödande.
Män borde inte ens arbeta än mindre betala skatt det är min åsikt. Då kan de klara sig bäst de vill.

Citat:
Jaha, så treor är billigare än tvåor. Nyhet för mig.

Är en trea i Tensta billigare än en tvåa på Östermalm?

Skäms ni inte över att ni som vuxna män pratar om kärlek? Det är ungefär som att jag skulle börja prata om jultomten på julafton det är ingen som hade tagit mig på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in