2026-04-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Liite konstigt om publicistklubben och Bo-Göran Bodin bjuder in näthatare som Medvikt och Skilleras som bland mycket annat trycker fuckoff Joakim Lundell t-shirts, och blir stämda för det, till sitt årsmöte. Jag tror att SVT helst tar avstånd från den typen av hat-aktivister och vill ha så lite med såna människor att göra som möjligt. Om Bo-Göran Bodin inte tar avstånd från sånt där, så balanserar han långt ute på väldigt tunn is.
Har dom blivit inbjudna eller ska dom åka dit ev egen vilja?
Citera
2026-04-15, 12:44
Medlem
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Det var väl fritt fram för vem som helst att dyka upp? De var inte inbjudna personligen tror jag....

Inte vem som helst, medlem i publicistklubben eller presslegitimation krävs. De har ID-kontroll.
Tror inte publicistklubben eller SVT/Bo-Göran Bodin bjuder in näthatare och såna som trycker fuck-off Joakim Lundell tröjor faktiskt vid sidan av, men vad vet jag.
Citera
2026-04-15, 14:17
Medlem
Jockeboi och hans zooflickvän flodhästen har satt sig i en riktig potta nu...
Han startade nått han inte kommer komma ur.
Citera
2026-04-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Ang Pressklubben så är "alla" välkomna, då är "alla" som i "journalister med press-leg" fast inte aktivt medlemmar i publicistklubben. Vanligt folk är INTE inbjudna.
Nej Skilletjock och OnlyFansvikt kommer inte få komma in.

Dom och flertalet andra var på plats när de var i Göteborg så du har helt fel
Citera
2026-04-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westside68
Jockeboi och hans zooflickvän flodhästen har satt sig i en riktig potta nu...
Han startade nått han inte kommer komma ur.

Blir inte roligt när all information dom besitter blir offentliga handlingar då dom kommer vägra förlikning

En hel del inside info jockiboi INTE vill ska komma ut från ställen han minst anar.
Citera
2026-04-15, 14:52
Medlem
Citat:
Nej, jag villkorade det jag skrev genom att inleda med ".. om .. bjuder in ..":

Det är så man normalt sätt skriver om ett möjligt alternativ vid flera alternativ.
Skitsamma, du får gå nån svenskalektion eller nåt, jag bryr mig inte.

Skuldis har gått igenom stämningen, med artikeln i Expressen ifråga som utgångsläge:
https://www.youtube.com/watch?v=gE_ZNqCKeg8
*Normalt sett menar du? Det är svårt det där med svenskan.

Du verkar bry dig väldigt mycket om att försvara Joakim Lundells lögner.

Länkar till det här avsnittet av Fibropodden också, som ju är bakgrunden till stämningen:
https://youtu.be/kERbabpaVnM
Citera
2026-04-15, 15:49
Medlem
Oj, det här ser ju verkligen inte bra ut.

1. Joakim säger i en vlogg den 27 februari att TV4 har gett honom lov att göra programmet, så länge han inte använder namnet "Förrädarna".

TV4 äger dock inte normalt själva formatet, utan har en licens att producera och sända den svenska versionen. Rättigheterna till formatet ligger i regel hos formatägaren, IDTV, som är en del av All3Media Group. Därför kan en kanal normalt inte ge vidare rättigheter att kommersiellt kopiera ett licensierat format till tredje part.

2. Om Joakim saknar licens eller rättigheter till format som i praktiken bygger på ett skyddat TV-koncept, kan det potentiellt röra sig om upphovsrättslig eller formatmässigt intrång beroende på hur nära helhetskonceptet ligger originalet. Utifrån det som visats upp hittills kan det uppfattas som att flera centrala delar ligger relativt nära originalformatet, vilket i så fall skulle göra licensfrågan mer relevant om programmet ska sändas kommersiellt.

3. Om Joakim och Jonna har marknadsfört ett betalt medlemsskap där de sagt att "Mördarna" skulle släppas den 1 april men det inte har levererats, kan det potentiellt vara vilseledande marknadsföring enligt marknadsföringslagen, beroende på hur tydligt detta har utlovats och vad konsumenterna rimligen kan förväntat sig.

Det går att konstatera utifrån det som visats av Joakim att "Mördarna" innehåller flera inslag som liknar det ursprungliga formatet i upplägg och miljö. Om det i sin helhet är tillräckligt likt ett skyddat format är dock en juridisk bedömning som i slutändan får göras av rättighetsinnehavaren, exempelvis IDTV/All3Media Group.

All3Media Group: https://www.all3mediainternational.com/contact/formats-licensing
IDTV: https://idtv.nl/en/
Konsumentverket: https://www.konsumentverket.se/

OT. Kommer 'Skuldrådgivaren' prata om detta? Jag är också nyfiken på om 'Skuldis' har fått tillstånd av Fabian Falana att använda hans bild i sina thumbnails. Om inte kan det ju röra sig om upphovsrättsintrång. Var det inte 'Skuldis' som läste juridik...?
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Hur går det med deras jätte satsning "Mördarna" (eller vad det nu skulle kallas istället för förrädarna). De hade ju fått okey från tv4?
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tv4 får inte säga ja till inspelningen av mördarna.
Det är ett bolag i Nederländerna som äger konceptet och det är de man köper rättigheterna av.
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Jaha så när han sa att han fått okey av tv4 men måste byta namn. Så stämde inte det, bara nått han sa.
Jag var inte och kollade på hans kanal om det var uppladdat. Skulle varit i början i april och först för medlemmar om jag förstått det rätt enligt kommentaren från hans fans på senaste uppladdad video. Var nån som skrev att de betalat medlemskap för att kunna se.
Lite surt om man betalar för nått man blivit utlovat och så kommer inget. Men de är hans fans så de tycker det säkert är jätte bra.
Jag hade anmält och krävt återbetalning, om det var nått jag skulle vilja ha sett.
Citera
2026-04-15, 16:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Dom och flertalet andra var på plats när de var i Göteborg så du har helt fel

Vänligen tolka vad som står på sidan här nedan då. (Vad det haft för villkor för inträde på andra debatter, vet jag inte, men det KANSKE kan varit annat?)
Eftersom jag och en del uppenbarligen inte förstår, kan du väl förtydliga:

https://www.publicistklubben.se/debatter/pk-ostras-arsmote-23-4-bo-goran-bodin-efter-hatet/

Vore ju jättecharmigt om BGB skulle bjuda in folk som sprider hat konstant online mot Joakim Lundell, där BGB ska prata om "efter Hatet". OM han nu skulle ha bjudit in nån öht.
Iofs vore det ju väldigt intressant att höra vad han tycker om eftermälet och vad han och SVT dragit igång i sociala medier.....
Hur stolt han är över sina nya följare och fans osv.
Citera
2026-04-15, 16:11
Medlem
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Vänligen tolka vad som står på sidan här nedan då. (Vad det haft för villkor för inträde på andra debatter, vet jag inte, men det KANSKE kan varit annat?)
Eftersom jag och en del uppenbarligen inte förstår, kan du väl förtydliga:

https://www.publicistklubben.se/debatter/pk-ostras-arsmote-23-4-bo-goran-bodin-efter-hatet/

Vore ju jättecharmigt om BGB skulle bjuda in folk som sprider hat konstant online mot Joakim Lundell, där BGB ska prata om "efter Hatet". OM han nu skulle ha bjudit in nån öht.
Iofs vore det ju väldigt intressant att höra vad han tycker om eftermälet och vad han och SVT dragit igång i sociala medier.....
Hur stolt han är över sina nya följare och fans osv.

BGB vågar nog inte bjuda in varken Joakim Lundell eller Anjo.
Inte för att jag tror att Joakim Lundell eller Anjo skulle vara intresserad av att sitta där som fån och försöka få en syl i vädret medan BGB skulle ignorera dem, men BGB vågar inte riskera att det blir en shitshow.
Citera
2026-04-15, 16:23
Medlem
Citat:
Inte för att jag tror att Joakim Lundell eller Anjo skulle vara intresserad av att sitta där som fån och försöka få en syl i vädret medan BGB skulle ignorera dem, men BGB vågar inte riskera att det blir en shitshow.
Det är väl en onödig grej att debattera.
"Finns det bevis i dina papper" - "Ja", följdfråga; "Var"? Snipp snapp slut.
Citera
2026-04-15, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
När ska Jocke anlita en advokat?

Stefan Hallgren kommer inte kunna lösa den här stämningen åt Jocke.

Stefan är bara ombud fattar du Väll
D.sV Jocke kommer inte vara där
Du får helt enkelt vänta och se.
Citera
2026-04-15, 18:24
Avslutad
Citat:

Nej de vågar han inte
Men vet att några kommer att ställa lite tuffa frågor till BG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in