2026-04-15, 13:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jämfört med organisationens uppförande skulle jag påstå att jag är en ängel.
Jag kallar inte förbipasserande för fula kärringar, eller ens öht har en åsikt kring deras utseende.
På en live inför 90 pers.

Jag är heller ingen organisation som vill bli tagen på allvar.
Snacka om att flytta målstolpar!
Du skrev: ”Jag har under många år försökt nå ut till dig.”
Citera
2026-04-15, 13:07
Medlem
Igen du är en psykisk misshandlare som letar fel precis som socialtjänsten. Min siffror är korrekta det jag säger är sant.
Citera
2026-04-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Igen du är en psykisk misshandlare som letar fel precis som socialtjänsten. Min siffror är korrekta det jag säger är sant.

Dina siffror är precis som ditt sätt att nå ut till människor, skevt!
Citera
2026-04-15, 13:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Snacka om att flytta målstolpar!
Du skrev: ”Jag har under många år försökt nå ut till dig.”

Japp. Snacka om att du avleder och därmed försvarar dåligt beteende. Något du konsekvent gör för övrigt. Du stödjer organisationen för att dom pratar om rättssäkerhet men du ignorerar alla tveksamheter kring organisationen och framstår som en simpel grindvakt.

Jag har såklart inte alltid varit fientlig mot Fia, det har utvecklats under åren med konstanta personangrepp från fröken själv. Man får sätta gränser för eller senare.
Citera
2026-04-15, 13:39
Medlem
När vi ser att det görs nästan femhundra tusen orosanmälningar varje år och att sju tusen nya barn placeras årligen samtidigt som tolv tusen femhundra nya familjer hamnar i vårdnadstvister så blir den sammanlagda effekten enorm. Eftersom varje enskilt fall påverkar en hel krets av föräldrar och syskon samt mor och farföräldrar och övrig släkt så landar vi på siffror som rör var tredje svensk över tid. Det handlar alltså om miljoner unika individer som under ett decennium får sina privatliv och familjeband föremål för myndigheternas utredningar och dokumentation.

Men alla ni som räknar annorlunda visa hur ni räknar då? Menar ni att det bara är barnen som är tagna som ska räknas. Menar ni att det bara är LVU som ska räknas och inte SoL placeringar. Menar ni att vårdnadstvister inte ska räknas
Citera
2026-04-15, 13:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Att du väljer att ifrågasätta mitt engagemang istället för att bemöta den faktiska kritiken mot FU är talande. Det är en typisk metadebatt för att slippa svara på sakfrågan.

Det gäller även ditt svar till KungTiger.

Anser du också att ~3,5 miljoner Svenskar är drabbade av socialtjänsten? Dvs ungefär var tredje Svensk?
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Japp, du tycker inte själv det är underhållande när hon slänger ut siffror på antal drabbade av lvu till miljoner människor och hur socialtjänsten kostar en tredjedel av Sveriges budget varje år?
Idag var det lite extra kul när hon och sulle vänder sig mot skolbarn som går förbi på andra sidan och varnar för socialtjänsten på deras egna speciella sätt.
Det är såklart ingen ”metadebatt” eftersom det handlar om agerandet kring FU. Vad gäller statistiken så vet vi att ca vart 10:e barn drabbas av orosanmälningar. Hur man sedan väljer att visualisera den kumulativa effekten av ett myndighetstryck över tid har jag inte tagit närmare ställning till.

Det vore därför klädsamt om vi kunde höja blicken från den (passiv-)aggressiva siffergranskningen och istället diskutera det faktum att vi har ett system där hundratusentals unika barn hamnar i rullorna varje år. Att fastna i om det drabbar tre eller fyra miljoner släktingar på tio år är att ägna sig åt att räkna solkurvor medan tåget spårar ur.

Men det är förstås bekvämare att anmärka på någon siffra än att bemöta den brutala verklighet som statistiken faktiskt visar.
Citera
2026-04-15, 13:49
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
När vi ser att det görs nästan femhundra tusen orosanmälningar varje år och att sju tusen nya barn placeras årligen samtidigt som tolv tusen femhundra nya familjer hamnar i vårdnadstvister så blir den sammanlagda effekten enorm. Eftersom varje enskilt fall påverkar en hel krets av föräldrar och syskon samt mor och farföräldrar och övrig släkt så landar vi på siffror som rör var tredje svensk över tid. Det handlar alltså om miljoner unika individer som under ett decennium får sina privatliv och familjeband föremål för myndigheternas utredningar och dokumentation.

Men alla ni som räknar annorlunda visa hur ni räknar då? Menar ni att det bara är barnen som är tagna som ska räknas. Menar ni att det bara är LVU som ska räknas och inte SoL placeringar. Menar ni att vårdnadstvister inte ska räknas

Ponera att siffrorna stämmer. Anser du det verkligen vara speciellt konstigt? Du själv är ju en del av problemet som okynnesanmäler allt och alla. Du har ju tom suttit och skrutit med hur många polisanmälningar du har i kivras inkorg?

Många av anmälningarna är såklart rent strunt som läggs ned direkt. Tyvärr fördröjer det utredningar till barn som verkligen far illa.
Citera
2026-04-15, 13:56
Medlem
Citat:
Det är såklart ingen ”metadebatt” eftersom det handlar om agerandet kring FU. Vad gäller statistiken så vet vi att ca vart 10:e barn drabbas av orosanmälningar. Hur man sedan väljer att visualisera den kumulativa effekten av ett myndighetstryck över tid har jag inte tagit närmare ställning till.

Det vore därför klädsamt om vi kunde höja blicken från den (passiv-)aggressiva siffergranskningen och istället diskutera det faktum att vi har ett system där hundratusentals unika barn hamnar i rullorna varje år. Att fastna i om det drabbar tre eller fyra miljoner släktingar på tio år är att ägna sig åt att räkna solkurvor medan tåget spårar ur.

Men det är förstås bekvämare att anmärka på någon siffra än att bemöta den brutala verklighet som statistiken faktiskt visar.

Du tror inte jag och andra har försökt ha en diskussion med FU om sina siffror i flera år? Deras lösning på debatt är blocka, inte svara och standardsvar om ofredande etc etc
Citera
2026-04-15, 14:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du tror inte jag och andra har försökt ha en diskussion med FU om sina siffror i flera år? Deras lösning på debatt är blocka, inte svara och standardsvar om ofredande etc etc
Den långa historiken i denna tråd visar bara på vettlös mobbing. Så svaret är; nej, det tror jag inte.
Citera
2026-04-15, 14:13
Medlem
Citat:
Den långa historiken i denna tråd visar bara på vettlös mobbing. Så svaret är; nej, det tror jag inte.

Du är välkommen att fråga FU var hennes siffror gällande vad socialtjänsten kostar varje år, varsågod
Citera
2026-04-15, 14:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du är välkommen att fråga FU var hennes siffror gällande vad socialtjänsten kostar varje år, varsågod
Det är ointressant för mig. Det viktigaste är det som jag tar upp i mitt inlägg tidigare idag:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Citera
2026-04-15, 14:24
Medlem
Citat:
Det är ointressant för mig. Det viktigaste är det som jag tar upp i mitt inlägg tidigare idag:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Såfort FU svarat på min fråga så kommer jag gå vidare till nästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in