2026-04-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Begränsat hur? Jag provade att kommentera och det var inte något problem….idiot

Vi pratar inte om att kunna kommentera på hans fåniga försök till att slicka röv på Olli angående hans restaurang. Fatta det är inte stories kommentarer ditt pucko
Citera
2026-04-14, 22:40
Medlem
Om de separerar tycker jag att det är precis lika mycket Pernillas fel som CBs.
Citera
2026-04-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Om de separerar tycker jag att det är precis lika mycket Pernillas fel som CBs.

Varför då ? Skulle du vilja bli tillrättavisad hela tiden o ha en narcissist i röven hela tiden
Citera
2026-04-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Varför då ? Skulle du vilja bli tillrättavisad hela tiden o ha en narcissist i röven hela tiden
Hon kan skärpa till sig och inte vara så slarvig och lat och han är ingen narcissist.
Citera
2026-04-15, 01:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om de separerar tycker jag att det är precis lika mycket P*rnillas fel som CBs.

CB är dock mer kommunikativ än vad hon är så här kan man nog kanske säga att hon får ta på sig lite mer?

Hon lär nog dessutom få svårt att hitta en ny man med tanke på hennes långa singelperiod utan någon husbonde ☺️

Det som kan locka en ny man är väl först och främst hennes goda ekonomi?
Citera
2026-04-15, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen

Han är ingen narcissist i jämförelse med vissa andra i den där familjen , han har också rätt att uttrycka sina åsikter och tillrättavisa sin hustru om han upplever att hon gör fel eller uppträder opassande.

Kvinnor måste lära sig att tåla kritik.
Citera
2026-04-15, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tone1
En gissning bara….Tror inte att det är på upphällningen…då skulle han inte kommentera sin text med ett hjärta.

Jag gissar att det CB skriver i PW: s kommentarsfält ”Snart får du nog tid till annat i din kalender”
Är att hon återigen kommer att bjuda honom på en resa. (och innan allt med Allsång på Skansen börjar)
Och då blir ”tyckasyndomsigsjälvgubben” nöjd. Och får då le och stirra in i kameran på nya kärleksbilder.
Tror tyvärr att PW lyssnar för mycket på Bianca…eftersom hon verkar gilla honom.

Jag tror inte heller att det är finito. Än.

Något är det. Ansträngt iaf. PW flänger fram och tillbaka utan att uppmärksamma CB. Nu gillar hon ju inte "trams mellan gifta par på sociala medier" men med tanke på att de knappt verkar ses, så...

Senaste klippet från WV var ju också talande:

* Surgubben vill att hon ska "skärpa sig".
* Bianca säger rätt ut att hon behöver en assistent.
* Tidigare har CB setts som hennes butler.

...så blir han uppenbart skitsur när det blir en "Lasse" som assistent. 😂

Jag hoppas PW står på sig.
Citera
2026-04-15, 08:13
Medlem
Ananys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tone1
En gissning bara….Tror inte att det är på upphällningen…då skulle han inte kommentera sin text med ett hjärta.

Jag gissar att det CB skriver i PW: s kommentarsfält ”Snart får du nog tid till annat i din kalender”
Är att hon återigen kommer att bjuda honom på en resa. (och innan allt med Allsång på Skansen börjar)
Och då blir ”tyckasyndomsigsjälvgubben” nöjd. Och får då le och stirra in i kameran på nya kärleksbilder.
Tror tyvärr att PW lyssnar för mycket på Bianca…eftersom hon verkar gilla honom.

Tror inte jag heller. (Skulle heller inte förvåna mig om de medvetet låter folk spekulera, vad nu det skulle vara bra för? Mer pr behöver de väl knappast.)

Pernilla hintade om en hemlig resa efter Rom vilket brukar innebära en överrasknings-trip för och med Bauer. De där resorna är konstgjord andning mellan slitningarna och vardagen där de ofta inte ses alls eller har olika uppfattning om det mesta.
Tillslut är det stor risk att inte ens det funkar och det blir bråk istället för skoj och romantik på resorna.

Ja, Bianca verkar ha (för) stort inflytande på Pernilla när det gäller vissa områden. Det var väl f ö hon som övertygade Pernilla att fortsätta dejta Bauer trots att Pernillas initiala intresse för honom var svalt?

Bianca har väldigt bestämda åsikter och ger intryck av att hon är övertygad om att hon alltid har rätt och alla andra fel (särskilt mamma) som inte "förstår", "inser" eller bara har fel helt enkelt.
Citera
2026-04-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anany
Tror inte jag heller. (Skulle heller inte förvåna mig om de medvetet låter folk spekulera, vad nu det skulle vara bra för? Mer pr behöver de väl knappast.)

Pernilla hintade om en hemlig resa efter Rom vilket brukar innebära en överrasknings-trip för och med Bauer. De där resorna är konstgjord andning mellan slitningarna och vardagen där de ofta inte ses alls eller har olika uppfattning om det mesta.
Tillslut är det stor risk att inte ens det funkar och det blir bråk istället för skoj och romantik på resorna.

Ja, Bianca verkar ha (för) stort inflytande på Pernilla när det gäller vissa områden. Det var väl f ö hon som övertygade Pernilla att fortsätta dejta Bauer trots att Pernillas initiala intresse för honom var svalt?

Bianca har väldigt bestämda åsikter och ger intryck av att hon är övertygad om att hon alltid har rätt och alla andra fel (särskilt mamma) som inte "förstår", "inser" eller bara har fel helt enkelt.
Hemliga resan var ju en tripp med Ola Forsmed 😂. Åker hellre med kompisar än honom säger ju mycket. CB har väl tagit ledigt för mer triviala saker än en resa om man säger så ,så något är det ju det fattar man ju med arslet .
Citera
2026-04-15, 12:00
Medlem
Resan till Rom var väl en jobbresa. Spelade de inte in en reklamfilm?
Tror att äktenskapet är på upphällning och det tror jag är bra för PW. Hon ska inte låta sig bryta sig ner av en kontrollerande pedant. Han visste vad han gav sig in på när han gifte sig med henne. Att hon är slarvig , är tidsoptimist och vill gärna och ofta umgås med sina barn och sin övriga familj samt att hon jobbar hårt. Men han trodde väl att när de väl var gifta och han fick komma in i strålkastarljuset så skulle han styra upp saker och ting. Han hade säkert en förhoppning om att kunna sluta på ICA och bli Pernillas (väl avlönade) assistent på heltid. Minen han visade när hon skulle ta Lasse som assistent sa det mesta.
Citera
2026-04-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Resan till Rom var väl en jobbresa. Spelade de inte in en reklamfilm?
Tror att äktenskapet är på upphällning och det tror jag är bra för PW. Hon ska inte låta sig bryta sig ner av en kontrollerande pedant. Han visste vad han gav sig in på när han gifte sig med henne. Att hon är slarvig , är tidsoptimist och vill gärna och ofta umgås med sina barn och sin övriga familj samt att hon jobbar hårt. Men han trodde väl att när de väl var gifta och han fick komma in i strålkastarljuset så skulle han styra upp saker och ting. Han hade säkert en förhoppning om att kunna sluta på ICA och bli Pernillas (väl avlönade) assistent på heltid. Minen han visade när hon skulle ta Lasse som assistent sa det mesta.
Haha jobbar hon hårt? Med vad? Utlandsresor?
Citera
2026-04-15, 12:13
Medlem
Citat:
Hon kan skärpa till sig och inte vara så slarvig och lat och han är ingen narcissist.

Men gå och lägg dig. Är det något Pernilla inte är så är det lat. Det finns nog ingen som jobbar så hårt som hon gör och dessutom väldigt omtyckt då hon får nya uppdrag hela tiden. Hon har en klassisk ADHD, hon mår helt enkelt bra av att ha många järn i elden.

Sen passar hon och Bauer helt enkelt inte ihop. Hon är glad och lättsam och vill inte älta problem. Han är tung, grå och grinig. Varför hon gifte sig med honom är en gåta. Hon behöver en självständig man med egen identitet något han saknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in