2026-04-14, 13:26
  #80833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyWarhol
Han är för tidigt född - prematura barn får ofta problem med växten, blir korta och klent byggda. Och är mer disponerade för IF och NPF, bland annat. Googla fetalt alkoholsyndrom, så får du upp fler förtjusande syndrom som A tycks ha.
Grymt elakt att Anna och Roberto verkar ha lurat i honom att man kan bli frisk från sin intellektuella funktionsnedsättning. För den har han växt ifrån nu, enligt live:n.
Slår mig för pannan...
Ja, inget av barnen har ju vunnit högsta vinsten i utseendelotteriet.Men Antonio ser faktiskt väldigt udda ut, med tanke på att han en gång var ett gulligt barn.Hsn ser ut som en liten farbror...Från Turkiet. Men jag vet inte vad barnen fått för stöttning, typ "Var nöjd med utseendet, det är insidan som räknas och att man håller sig hel och ren. Nu ska mamma lägga ut bilder på fiiiinaste er, men först lägger vi på filter....". Att jag vet inte varför Antonio är så fixerad vid att raka av sig håret, ibland så att det blöder. Han borde testa behålla håret på huvudet och raka ansiktet istället. Men han kanske är rädd att bli tagen för att vara ett barn om han inte har ansiktsbehåring?

Ja, FAS kunde faktiskt matcha både på utseende och bristen på impulskontroll. Men Anna dricker ju "aldrig" alkohol(är bara plakat t.ex. i "Annas drinkskola" på youtube och har ofta setts dricka rödvin även om hon sen hävdat att det var saft.
Citera
2026-04-14, 14:25
  #80834
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
https://www.marsta.nu/startsidan/anna-book-planerar-att-salja-i-odensala/
Citera
2026-04-14, 14:44
  #80835
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, inget av barnen har ju vunnit högsta vinsten i utseendelotteriet.Men Antonio ser faktiskt väldigt udda ut, med tanke på att han en gång var ett gulligt barn.Hsn ser ut som en liten farbror...Från Turkiet. Men jag vet inte vad barnen fått för stöttning, typ "Var nöjd med utseendet, det är insidan som räknas och att man håller sig hel och ren. Nu ska mamma lägga ut bilder på fiiiinaste er, men först lägger vi på filter....". Att jag vet inte varför Antonio är så fixerad vid att raka av sig håret, ibland så att det blöder. Han borde testa behålla håret på huvudet och raka ansiktet istället. Men han kanske är rädd att bli tagen för att vara ett barn om han inte har ansiktsbehåring?

Ja, FAS kunde faktiskt matcha både på utseende och bristen på impulskontroll. Men Anna dricker ju "aldrig" alkohol(är bara plakat t.ex. i "Annas drinkskola" på youtube och har ofta setts dricka rödvin även om hon sen hävdat att det var saft.

Jag tror att han rakar skallen för att se cool ut, en tuffing
Citera
2026-04-14, 15:07
  #80836
Medlem
Anna har ju lagt ner stora summor på sina gaddar flera ggr, borde kanske prioriterat tandkirurgi på dottern istället.
Citera
2026-04-14, 15:19
  #80837
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
https://www.marsta.nu/startsidan/anna-book-planerar-att-salja-i-odensala/
"Samtidigt befinner sig Anna Book utomlands under en längre period."
Om Roberta är med Anna i Spanien får man anta att han har fått sparken. I och för sig ett nytt år nu, men han är ju med Anna överallt. Får han ledigt när han vill eller är det ofrivillg semester?
__________________
Senast redigerad av Magictrix 2026-04-14 kl. 15:24.
Citera
2026-04-14, 15:54
  #80838
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
"Samtidigt befinner sig Anna Book utomlands under en längre period."
Om Roberta är med Anna i Spanien får man anta att han har fått sparken. I och för sig ett nytt år nu, men han är ju med Anna överallt. Får han ledigt när han vill eller är det ofrivillg semester?
Jag tror inte Roberto är med hela månaden Anna semestrar i Spanien.
Högst en vecka. Sen åker han hem till tystnaden och lugnet

Väktarjobbet är nog en ganska skön ventil om man bor ihop med Anna

Tänker de flytta till Spanien tror jag definitivt han tänker söka jobb där.
Inte ens han kan nog leva pensionärsliv, och vistas med Anna 24/7
Citera
2026-04-14, 16:37
  #80839
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag tror inte Roberto är med hela månaden Anna semestrar i Spanien.
Högst en vecka. Sen åker han hem till tystnaden och lugnet

Väktarjobbet är nog en ganska skön ventil om man bor ihop med Anna

Tänker de flytta till Spanien tror jag definitivt han tänker söka jobb där.
Inte ens han kan nog leva pensionärsliv, och vistas med Anna 24/7
Ja, just det. Tänkte inte på det. En sak att vara gift med kärringen, men en helt annan sak att verkligen måste umgås med henne dygnet runt. Det klarar ju ingen frisk människa av.

Så om jag förstått det hela rätt. Lillflickan jobbar som telefonsäljare och har nu gjort det i ett par år. Med tanke på vilka som sysslar med att ringa till svenskar från Spanien så är det knappast ett hedervärt yrke. Tjuv och rackarspel. Någon som vet vad hon kränger? Uppslagsverk, kalsonger eller medlem i en bokklubb? Men hon bor alltså i egen lägenhet i en annan stad? Möjligen har hon en kille nu också, för Anna la indiskret ut ett par bilder när hon flickorna fikade och en okänd man fick vara med och hon skrev något om kärlek. Mannen såg ut som en äldre spanjor.

Antonio är efterbliven och bor för tillfället kvar i Märsta. Han är arbetslös och försöker med alla medel att få den våldtäkt han utsatte en minderårig flicka för att bli ogjord. Mamma stöttar.

Flisan är inte heller som hon ska och bor för tillfället kvar i Märsta. har tidigare arbetat på en pizzeria i Sigtuna, där hon blev involverad romantiskt med självaste pizzabagaren. En äldre... kurd? Det sket sig för något år sedan och hon varken jobbar eller har kille längre. Stöttar sin bror hårt.

Roberta leker polis. På hans sida på linkedin kan man läsa att han är både privatdetektiv och arbetar med säkerhet. Det är ungefär som att skriva att man är läkare när man arbetar på tvätten på sjukhus. Men vad vet man? Han kanske har svart bälte i karate och har gått kurser i säkerhet hos FBI? Trots allt är det ju han som är spanjoren i familjen, så det vore kanske rimligast att det är han som vill flytta hem? Å andra sidan är ju farsan död nu och jag vet inte om han har fler släktingar i Sverige. Vad har han som lockar i Spanien annars? Vädret möjligen?

Det verkar dock osannolikt att paret skulle vara på väg att skiljas. Sedan kan man undra varför Antonio inte ville följa med till Spanien? Vad har han som lockar hemma? Mer troligt är det väl att han helt enkelt inte har någon lust att umgås med familjen. Och om Anna och Roberta väljer att flytta till Spanien, hur ska Antonio och Flizan klara sig själva? De har ingen bostad, inget jobb samt har domar på sig. Eller så är det exakt den här moroten de behöver för att ta tag i sina liv och upptäcka att morsan kvävt dom med navelsträngen i alla år?
Citera
2026-04-14, 16:45
  #80840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ja, just det. Tänkte inte på det. En sak att vara gift med kärringen, men en helt annan sak att verkligen måste umgås med henne dygnet runt. Det klarar ju ingen frisk människa av.

Så om jag förstått det hela rätt. Lillflickan jobbar som telefonsäljare och har nu gjort det i ett par år. Med tanke på vilka som sysslar med att ringa till svenskar från Spanien så är det knappast ett hedervärt yrke. Tjuv och rackarspel. Någon som vet vad hon kränger? Uppslagsverk, kalsonger eller medlem i en bokklubb? Men hon bor alltså i egen lägenhet i en annan stad? Möjligen har hon en kille nu också, för Anna la indiskret ut ett par bilder när hon flickorna fikade och en okänd man fick vara med och hon skrev något om kärlek. Mannen såg ut som en äldre spanjor.

Antonio är efterbliven och bor för tillfället kvar i Märsta. Han är arbetslös och försöker med alla medel att få den våldtäkt han utsatte en minderårig flicka för att bli ogjord. Mamma stöttar.

Flisan är inte heller som hon ska och bor för tillfället kvar i Märsta. har tidigare arbetat på en pizzeria i Sigtuna, där hon blev involverad romantiskt med självaste pizzabagaren. En äldre... kurd? Det sket sig för något år sedan och hon varken jobbar eller har kille längre. Stöttar sin bror hårt.

Roberta leker polis. På hans sida på linkedin kan man läsa att han är både privatdetektiv och arbetar med säkerhet. Det är ungefär som att skriva att man är läkare när man arbetar på tvätten på sjukhus. Men vad vet man? Han kanske har svart bälte i karate och har gått kurser i säkerhet hos FBI? Trots allt är det ju han som är spanjoren i familjen, så det vore kanske rimligast att det är han som vill flytta hem? Å andra sidan är ju farsan död nu och jag vet inte om han har fler släktingar i Sverige. Vad har han som lockar i Spanien annars? Vädret möjligen?

Det verkar dock osannolikt att paret skulle vara på väg att skiljas. Sedan kan man undra varför Antonio inte ville följa med till Spanien? Vad har han som lockar hemma? Mer troligt är det väl att han helt enkelt inte har någon lust att umgås med familjen. Och om Anna och Roberta väljer att flytta till Spanien, hur ska Antonio och Flizan klara sig själva? De har ingen bostad, inget jobb samt har domar på sig. Eller så är det exakt den här moroten de behöver för att ta tag i sina liv och upptäcka att morsan kvävt dom med navelsträngen i alla år?
Hamnade inte Antonio i nåt trubbel med lagen sist han var i Spanien?

Har för mig att jag läste att har man begått brott där behöver man ett särskilt visa för att åka dit igen....?
Citera
2026-04-14, 16:56
  #80841
Medlem
Geburhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Anna har ju lagt ner stora summor på sina gaddar flera ggr, borde kanske prioriterat tandkirurgi på dottern istället.

Har hon inte hållit på med tandblekning och liknande?
Citera
2026-04-14, 17:03
  #80842
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Hamnade inte Antonio i nåt trubbel med lagen sist han var i Spanien?

Har för mig att jag läste att har man begått brott där behöver man ett särskilt visa för att åka dit igen....?
Det är väl inte omöjligt? När var han där senast? Jag försökte googla, men hittade bara att han för flera år sedan hade köpt en joint i Spanien och rökt hemma. Men det är tydligen legalt där? Hemma i Sverige hade han råkat i bråk med en kompis och hans flickvän och blev anmäld. Polisen hittade spår av droger i blodet. På en nivå som inte stod i proportion till att han skulle ha rökt en joint en vecka tidigare. Men det tror jag inte kan påverka.

Dessutom är ju Spanien ett EU-land, så det är ingen som ens kollar ditt pass. Möjligen om du är internationell efterlyst att de har lite span på flygplatser och stationer, men knappast på hans nivå.
Citera
2026-04-14, 17:09
  #80843
Medlem
DoktorNos avatar
Tror inte att Anna och maken flyttar till Spanien utan de kommer nog bara att flytta till något mindre och mer lättskött. Kanske till lägenheten på Gärdet som Robban fick ärva eller till nån hyresrätt nånstans.

Grabben kanske ska in på ett gruppboende av något slag? För han lär väl inte få följa med föräldrarna till nästa ställe om de nu lyckas få Villa Ankeborg sålt.
Citera
2026-04-14, 17:12
  #80844
Medlem
TPLs avatar
Ser fram emot att dom blir "vräkta" igen! Det går inte att ha den familjen i en lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in