Citat:
Ursprungligen postat av
osnuten
Jag tror inte Roberto är med hela månaden Anna semestrar i Spanien.
Högst en vecka. Sen åker han hem till tystnaden och lugnet
Väktarjobbet är nog en ganska skön ventil om man bor ihop med Anna
Tänker de flytta till Spanien tror jag definitivt han tänker söka jobb där.
Inte ens han kan nog leva pensionärsliv, och vistas med Anna 24/7

Ja, just det. Tänkte inte på det. En sak att vara gift med kärringen, men en helt annan sak att verkligen måste umgås med henne dygnet runt. Det klarar ju ingen frisk människa av.
Så om jag förstått det hela rätt. Lillflickan jobbar som telefonsäljare och har nu gjort det i ett par år. Med tanke på vilka som sysslar med att ringa till svenskar från Spanien så är det knappast ett hedervärt yrke. Tjuv och rackarspel. Någon som vet vad hon kränger? Uppslagsverk, kalsonger eller medlem i en bokklubb? Men hon bor alltså i egen lägenhet i en annan stad? Möjligen har hon en kille nu också, för Anna la indiskret ut ett par bilder när hon flickorna fikade och en okänd man fick vara med och hon skrev något om kärlek. Mannen såg ut som en äldre spanjor.
Antonio är efterbliven och bor för tillfället kvar i Märsta. Han är arbetslös och försöker med alla medel att få den våldtäkt han utsatte en minderårig flicka för att bli ogjord. Mamma stöttar.
Flisan är inte heller som hon ska och bor för tillfället kvar i Märsta. har tidigare arbetat på en pizzeria i Sigtuna, där hon blev involverad romantiskt med självaste pizzabagaren. En äldre... kurd? Det sket sig för något år sedan och hon varken jobbar eller har kille längre. Stöttar sin bror hårt.
Roberta leker polis. På hans sida på linkedin kan man läsa att han är både privatdetektiv och arbetar med säkerhet. Det är ungefär som att skriva att man är läkare när man arbetar på tvätten på sjukhus. Men vad vet man? Han kanske har svart bälte i karate och har gått kurser i säkerhet hos FBI? Trots allt är det ju han som är spanjoren i familjen, så det vore kanske rimligast att det är han som vill flytta hem? Å andra sidan är ju farsan död nu och jag vet inte om han har fler släktingar i Sverige. Vad har han som lockar i Spanien annars? Vädret möjligen?
Det verkar dock osannolikt att paret skulle vara på väg att skiljas. Sedan kan man undra varför Antonio inte ville följa med till Spanien? Vad har han som lockar hemma? Mer troligt är det väl att han helt enkelt inte har någon lust att umgås med familjen. Och om Anna och Roberta väljer att flytta till Spanien, hur ska Antonio och Flizan klara sig själva? De har ingen bostad, inget jobb samt har domar på sig. Eller så är det exakt den här moroten de behöver för att ta tag i sina liv och upptäcka att morsan kvävt dom med navelsträngen i alla år?