2026-04-13, 19:34
  #80821
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyWarhol
Vanessa har, mig veterligen, skött skolan, lärt sig spanska och ordnat sig ett jobb på solkusten. Och hållit sig borta från kriminalitet.
Hon fuskade med folkbokföringen. Osäker på om ens Roberta är felfri. Minns nåt om obesiktad bil eller dubbdäck under fel säsong. Inga glorior som skaver i den familjen.
Citera
2026-04-13, 19:34
  #80822
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyWarhol
Vanessa har, mig veterligen, skött skolan, lärt sig spanska och ordnat sig ett jobb på solkusten. Och hållit sig borta från kriminalitet.
Hoppas Vanessa har det bra!

Jag valde att inte dra in henne i mitt resonemang, för jag vet inte vad och till vem hon säljer.
Min erfarenhet av telefonförsäljare är enbart negativ.
Kanske funkar det bättre i Spanien?
Citera
2026-04-13, 19:56
  #80823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Då jag fann youtube-klippet, så fortsatte jag att glo på Antonio Book och fick för mig att han är absolut psykiskt sjuk, missbrukare etc. Men If? Där blev jag tveksam. Men han kanske manipulerade mig...

(Jag funderar på om föräldrarna ordnat med en IF-diagnos för att han skall gå under LSS, istället för psykiatrin. Då chansen att få hjälp är större inom LSS än hos psykiatrin...)


Han är för tidigt född - prematura barn får ofta problem med växten, blir korta och klent byggda. Och är mer disponerade för IF och NPF, bland annat. Googla fetalt alkoholsyndrom, så får du upp fler förtjusande syndrom som A tycks ha.
Grymt elakt att Anna och Roberto verkar ha lurat i honom att man kan bli frisk från sin intellektuella funktionsnedsättning. För den har han växt ifrån nu, enligt live:n.
Slår mig för pannan...
Citera
2026-04-13, 23:04
  #80824
Medlem
flugornass avatar
Är det till 100 % säkert att snopp viftaren är ensam hemma och huset är till försäljning?
Är han i så fall medveten om det?
Trots allt så är det föräldrarnas fel att han blev som han blev.
Oaktat om han är för tidigt född eller inte.
Nu är det väl bara en tidsfråga innan han förstår varför han inte är med till Spanien och det blir kaos i huset.
Kan fortfarande inte undgå att tycka lite synd om honom, hur många andra barn har fötts för tidigt och fått fungerande liv men inte fötts in den familjen.
Citera
2026-04-14, 00:40
  #80825
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Är det till 100 % säkert att snopp viftaren är ensam hemma och huset är till försäljning?
Är han i så fall medveten om det?
Trots allt så är det föräldrarnas fel att han blev som han blev.
Oaktat om han är för tidigt född eller inte.
Nu är det väl bara en tidsfråga innan han förstår varför han inte är med till Spanien och det blir kaos i huset.
Kan fortfaran men pojken håller väl garden uppe de inte undgå att tycka lite synd om honom, hur många andra barn har fötts för tidigt och fått fungerande liv men inte fötts in den familjen.

Vilket röjar party som kan förvandla la casa till el caputto, men grabben håller väl garden uppe.. Åh andra sidan vem vill åka till Märsta för att parta...
Citera
2026-04-14, 08:11
  #80826
Medlem
nytt o intressand på insta, foto på ärtor???

https://postimg.cc/gallery/yzd4fMq
Citera
2026-04-14, 08:48
  #80827
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Är det till 100 % säkert att snopp viftaren är ensam hemma och huset är till försäljning?
Är han i så fall medveten om det?
Trots allt så är det föräldrarnas fel att han blev som han blev.
Oaktat om han är för tidigt född eller inte.
Nu är det väl bara en tidsfråga innan han förstår varför han inte är med till Spanien och det blir kaos i huset.
Kan fortfarande inte undgå att tycka lite synd om honom, hur många andra barn har fötts för tidigt och fått fungerande liv men inte fötts in den familjen.

Om våldtäktsmannen är hemma utan mamma och pappa verkar vara oklart.

Att huset är till salu är iallafall sant:

https://www.booli.se/bostad/2223678
Citera
2026-04-14, 13:00
  #80828
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppsan
Samma mellannamn är det väl ändå inte? Felicia har så vitt jag vet inga mellannamn. Den här tjejen i Svennljunga vet jag dessutom vem hon är.
Ingen hemlig dotter till Anna då? Har för mig att "våran" Flisan också heter Angelica, men är inte hundra.
Citera
2026-04-14, 13:06
  #80829
Avstängd
Magictrixs avatar
Noterar att filmen om Antonio har fått betyget 1,7 på IMDB. Det är det sämsta betyg jag någonsin har sett hos IMDB. Riktiga kalkoner brukar i regel ligga runt 3. Det här skulle kunna innebära något slags rekord i uselhet, och därmed trovärdighet.
Citera
2026-04-14, 13:11
  #80830
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna har lärt sina nu vuxna barn hur man sköter ett hem. När man tar ut lakanen ur tvättmaskinen så lägger man ut dom på golvet för att kunna vika till passande format för att hänga in i torkskåpet.

Råkar man hälla ut mjölk på köksgolvet låter man det ligga, säkert nån som så småningom tar rätt på det. För att kunna bära med sig pastatallrik, mjölkglas OCH mobil ställer man glaset i pastan och framme vid målet ställer man det nu kladdiga glaset på fönsterbrädan. Hur fräscht som helst.
Tur att Anna vilar upp sig hemma i Spanien så hon orkar ta itu med flyttstädningen när hon kommer till Sverige på besök.

Såg nyligen i en live (vems?) att det satt en lapp på tvättmaskinen (?) "Trasig igen". Allt sjunger på sista versen lagom till försäljning. Andra köper ny tvätt- eller diskmaskin. Anna och Roberta köper nytt boende.
Faktum är att Anna köpte nya tvättmaskiner för några år sedan. Det var en stor storm kring detta då hon slutligen valde två maskiner för storbruk. Det kan ha varit en tvätt och en tumlare också? Hursomhelst så borde de knappast ha gått sönder redan. I synnerhet inte som de var gjorda för att tåla hårda tag och inga vanliga maskiner från Elgiganten. Gissar att Anna tvättat sönder dem på något sätt. Eller att Antonio kört sin knivsamling i maskinen för att slippa polera?
Citera
2026-04-14, 13:14
  #80831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Hoppas Vanessa har det bra!

Jag valde att inte dra in henne i mitt resonemang, för jag vet inte vad och till vem hon säljer.
Min erfarenhet av telefonförsäljare är enbart negativ.
Kanske funkar det bättre i Spanien?
Jag undrar lite...Att stack hon inte till Spanien för att komma ifrån familjen, tro? Sen skickades Felicia dit och nu kanske även Anna och Robert kommer. Jag hoppas att de sköter sig, så Vanessa slipper skämmas. Bor Felicia och Vanessa i föräldrarnas lägenhet eller har Vanessa egen lägenhet?
Citera
2026-04-14, 13:16
  #80832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon fuskade med folkbokföringen. Osäker på om ens Roberta är felfri. Minns nåt om obesiktad bil eller dubbdäck under fel säsong. Inga glorior som skaver i den familjen.

Det finns väll inte någon som aldrig brutit mot lagen! Kan villigt erkänna att jag åkt dit för fortkörning två gånger, missat att besikta bilen i tid och även blivit tagen för snatteri av en chokladkaka när jag var 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in