2026-04-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag hittar då inget som backar upp det du skriver utan bara saker som beskriver att den sjunkande nativiteten inte beror på att fler än tidigare är barnlösa, utan på att de som skaffar barn, skaffar färre. Och man kan såklart spekulera i om det beror på att kvinnorna blir mammor senare eller om det är av fri vilja, jag tror på det senare.

Det är taget från dokumentären Birthgap:
https://m.youtube.com/watch?v=m2GeVG0XYTc
Citera
2026-04-13, 10:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Den där manosphere-skiten ska du inte tro på. Den håller enbart tillbaka män istället för att stärka dem.

Tinders egen statistik bekräftar ju den regeln, det vill säga att de flesta kvinnor går efter ett fåtal män, eftersom kraven blivit så pass orimliga. Om Tinder vore ett land, och matchningar vore pengar, så vore dating i princip världens mest ojämställda ekonomi till mäns nackdel. Sedan ska kvinnor snacka om jämställdhet... Dags för kvinnor att sluta hyckla och att inse att de flesta av dem är mediokra om ens det. Lägger man till beteendefaktorer och värderingar så är de flesta kvinnor långt under medel. Sådant här påverkar definitivt barnafödandet då 80 % kvinnor knappast kan bilda familj med 20 % av männen. De 20 % männnen i topp vill heller inte bilda relation med de kvinnor de ligger med. De männen kan välja och vraka.

Citat:
This study was conducted to quantify the Tinder socio-economic prospects for males based on the percentage of females that will “like” them. Female Tinder usage data was collected and statistically analyzed to determine the inequality in the Tinder economy. It was determined that the bottom 80% of men (in terms of attractiveness) are competing for the bottom 22% of women and the top 78% of women are competing for the top 20% of men. The Gini coefficient for the Tinder economy based on “like” percentages was calculated to be 0.58. This means that the Tinder economy has more inequality than 95.1% of all the world’s national economies. In addition, it was determined that a man of average attractiveness would be “liked” by approximately 0.87% (1 in 115) of women on Tinder. Also, a formula was derived to estimate a man’s attractiveness level based on the percentage of “likes” he receives on Tinder:

https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2d df370a6e9a
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-13 kl. 10:39.
Citera
2026-04-13, 10:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om det beteendet ökat är det möjligen en bieffekt av den ökade individualiseringen i samhället men inte orsaken till att det föds färre barn. Det är utbildning, karriär och jobb som orsakar det i mycket högre utsträckning än kvinnors självförverkligande genom sex.

"Självförverkligande genom sex".

Att ligga runt fungerar inte för kvinnligt psyke och kvinnlig biologi. Läs på om Parental Investment inom evolutionär psykologi. Det är därför som kvinnor i väst blir alltmer psykiskt sjuka. Detta och p-pillren. Jo, det minskar barnafödandet, eftersom det försenar parbildningen, och i många fall slutar med inga barn alls, eftersom tiden går och kvinnans psykologiska förmåga att parbilda blir förstörd.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-13 kl. 10:56.
Citera
2026-04-13, 11:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tinders egen statistik bekräftar ju den regeln, det vill säga att de flesta kvinnor går efter ett fåtal män, eftersom kraven blivit så pass orimliga. Om Tinder vore ett land, och matchningar vore pengar, så vore dating i princip världens mest ojämställda ekonomi till mäns nackdel. Sedan ska kvinnor snacka om jämställdhet... Dags för kvinnor att sluta hyckla och att inse att de flesta av dem är mediokra om ens det. Lägger man till beteendefaktorer och värderingar så är de flesta kvinnor långt under medel. Sådant här påverkar definitivt barnafödandet då 80 % kvinnor knappast kan bilda familj med 20 % av männen. De 20 % männnen i topp vill heller inte bilda relation med de kvinnor de ligger med. De männen kan välja och vraka.

Nu är inte Tinder ett land. Det är dags för människor att komma ut i verkligheten och återgå till att träffas som vi gjorde innan den skiten fick fäste.
Citera
2026-04-13, 11:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu är inte Tinder ett land. Det är dags för människor att komma ut i verkligheten och återgå till att träffas som vi gjorde innan den skiten fick fäste.

Dags att förbjuda datingapparna menar du? Kvinnorna kommer inte att avsluta sitt missbruk frivilligt. Uppmärksamhet är en helvetes drog för dem.
Citera
2026-04-13, 11:33
Medlem
Jag tror att det är dags att inför avelsprogram av något slag. Varje vuxen fertil kvinna är viktigt för mänsklighetens överlevnad. Uppenbarligen kan man inte förvalta det ansvaret på egen hand. Istället bör vi demokratisera barnafödandet genom majoritetsbeslut om kvoter och födslomål. Som vilka klimatmål som helst alltså. Varje kvinna ska producera en viss mängd barn beroende på IQ, utseende, sjukdomshistorik, genetisk screening etc. Det här är förstås kontroversiellt men det ser ut att behöva sluta såhär.

Jag ser framför mig årliga läkarbesök likt mammografi, ibland informeras den blivande mamman efter undersökning och ingrepp om att man passade på att inseminera enligt gällande regelverk.
Citera
2026-04-13, 11:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
"Självförverkligande genom sex".

Att ligga runt fungerar inte för kvinnligt psyke och kvinnlig biologi. Läs på om Parental Investment inom evolutionär psykologi. Det är därför som kvinnor i väst blir alltmer psykiskt sjuka. Detta och p-pillren. Jo, det minskar barnafödandet, eftersom det försenar parbildningen, och i många fall slutar med inga barn alls, eftersom tiden går och kvinnans psykologiska förmåga att parbilda blir förstörd.

Jag menar att du har en romantiserad bild av läget där du tillmäter den enskilda kvinnans beteende för stor betydelse. Parbildande och barnafödande har alltid hittills i våra samhällen fungerat främst som ett fördelaktigt ekonomiskt och trygghetsskapande arrangemang där frihet och individualism underordnas andra behov.

När staten tagit hand om mer av social och ekonomisk trygghet och individen definieras av sin ställning gentemot staten och inte mot familjen eller släkten, då ökar friheten för individen, också att göra de val du ogillar.

Som många andra tar du då följden som orsak. Om kvinnors promiskuitet ökat är det en följd av familjs och barnafödandes lägre prioritet, inte orsaken till den.
Citera
2026-04-13, 11:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag tror att det är dags att inför avelsprogram av något slag. Varje vuxen fertil kvinna är viktigt för mänsklighetens överlevnad. Uppenbarligen kan man inte förvalta det ansvaret på egen hand. Istället bör vi demokratisera barnafödandet genom majoritetsbeslut om kvoter och födslomål. Som vilka klimatmål som helst alltså. Varje kvinna ska producera en viss mängd barn beroende på IQ, utseende, sjukdomshistorik, genetisk screening etc. Det här är förstås kontroversiellt men det ser ut att behöva sluta såhär.

Jag ser framför mig årliga läkarbesök likt mammografi, ibland informeras den blivande mamman efter undersökning och ingrepp om att man passade på att inseminera enligt gällande regelverk.

Sexuell värnplikt för alla kvinnor mellan 18-30 år kanske? Jag tror för övrigt att man kan komma en bit med ekonomiska styrmedel. Det ska bli tufft för singelkvinnor utan barn både ekonomiskt och socialt.
Citera
2026-04-13, 11:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag menar att du har en romantiserad bild av läget där du tillmäter den enskilda kvinnans beteende för stor betydelse. Parbildande och barnafödande har alltid hittills i våra samhällen fungerat främst som ett fördelaktigt ekonomiskt och trygghetsskapande arrangemang där frihet och individualism underordnas andra behov.

När staten tagit hand om mer av social och ekonomisk trygghet och individen definieras av sin ställning gentemot staten och inte mot familjen eller släkten, då ökar friheten för individen, också att göra de val du ogillar.

Som många andra tar du då följden som orsak. Om kvinnors promiskuitet ökat är det en följd av familjs och barnafödandes lägre prioritet, inte orsaken till den.

När individualismen gått för lång blir det inte frihet, utan ensamhet och övergivenhet. Människor är evolutionärt präglade att bilda kärnfamiljer, och 70 år av extrem vänsterliberalism betyder inget i sammanhanget. Det är på grund av det här du ser kvasireligiösa klimatsekter och kvinnor som vräker i sig SSRI. Det är snarare du som har en romatiserad syn på överdriven individualism.
Citera
2026-04-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka

Jag ser framför mig ett urval av de mest genetiskt lämpade männen vars sperma dessa kvinnor insemineras med. I övrigt används männen enbart till hårt arbete, lite som arbetsmyror eller dito bin. Män ska hållas åtskilda från kvinnor då kvinnor har högt värde i form av bärare av barn medan män kan vara potentiellt farliga för dessa värdefulla kvinnor och deras barn. Blir bra det.
Citera
2026-04-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Nej, det handlar inte om att de som skaffar barn skaffar färre barn. Familjerna är lika stora som tidigare. Det minskade barnafödandet handlar om att gruppen kvinnor som inte blir mammor ökar markant. Om en kvinna inte fått barn innan 30 är sannolikheten att hon blir barnlös 50%.

Ja exakt. Och det är en riktig "kvinnofälla". Många blir arga på "staten" som inte hjälper till med ivf när de är över 40, lite verklighetsfrånvänt, vore bättre att informera tydligt om biologiska grundförutsättningar i tid.
Citera
2026-04-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ser framför mig ett urval av de mest genetiskt lämpade männen vars sperma dessa kvinnor insemineras med. I övrigt används männen enbart till hårt arbete, lite som arbetsmyror eller dito bin. Män ska hållas åtskilda från kvinnor då kvinnor har högt värde i form av bärare av barn medan män kan vara potentiellt farliga för dessa värdefulla kvinnor och deras barn. Blir bra det.

Vad är din syn på oss klena män som inte duger till hårt arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in