2026-04-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
För det var allt jag skrev?

Om man inte stöttar kvinnor i processen att föda barn kan man dra, men sen skrev jag också en hel radda med andra saker som du medveten klippte bort som är helt möjligt för män att ta över.

Se det som ett privilegium istället att bara ni kvinnor kan bli gravida och föda barn, om det hade varit ombytta roller hade ni förmodligen varit avundsjuka på män.
Citera
2026-04-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Undersökningar visar att kvinnor åkt kukkarusellen upp till 30+ är mer eller mindre omöjliga att bonda med, damaged goods!
Stämmer helt. Har upplevt det själv och sett vänner råka ut för samma sak.

De har dessutom kukradarn påslagen och apparna i full gång, även när de redan dejtar, ifall en ny, mer intressant hane dyker upp.

Förhållanden är inga förhållanden för dem. Bara en vibe som kan bytas ut lika snabbt som trosorna.
Senast redigerad av Chillgren 2026-04-12 kl. 20:18.
Citera
2026-04-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Kvinnor ser sig själva som tonåringar tills de är 37 år gamla, men då är det för sent för många av dem att försöka hitta en stabil partner och om de gör det är deras ägg allt för få och döda.

Det är snarare så att många kvinnir redan i tidig 20 årsålder söker efter en stabil partner att bilda familj med. Men att unga jämnåriga män "inte är redo". Och männen blir mer redo, med högre ålder. Men då är även kvinnorna äldre. Och har väntat på att deras män ska "bli redo". Eller väntat på att överhuvudtaget hitta en familje-villig jämnårig man.
Citera
2026-04-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Stämmer helt. Har upplevt det själv och sett vänner råka ut för samma sak.

De har dessutom kukradarn påslagen och apparna i full gång, även när de redan dejtar, ifall en ny, mer intressant hane dyker upp.

Förhållanden är inga förhållanden för dem. Bara en vibe som kan bytas ut lika snabbt som trosorna.

Vad tragiskt att ni unga män och unga kvinnor lever i appar på era telefoner, istället för i verkligheten.
Citera
2026-04-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Subsahariska Afrika är enda undantaget ja. Hela Sydamerika har befolkningstal under ersättningsnivån. I USA går det 30 sökande på varje barn rörande utlandsadoptioner. Efterfrågan överstiger vida tillgången så att säga. Även i de subsahariska länderna i Afrika minskar barnafödandet med ca 1 barn/kvinna varje decennium.
Preventivmedel fungerar - både i Saudiarabien och Iran är de tydligen tillåtna, det visste jag inte förut. Iran har haft en hel del familjeplanering, även om de politiska vindarna har vänt igen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Family_planning_in_Iran
Citera
2026-04-12, 20:24
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du, lämna de obskyra incelsidor du uppenbarligen är inne och tror på dyngan där. Och gå ut i verkligheten.
Beta?
Citera
2026-04-12, 20:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hennes beta får tävla mot hennes tidigare ligg: tvålfager som Pelle, 190 cm som Eric, muskler som Johan, kuk som Sebastian. Humor som Staffan och charm som Peter. Hon söker allt i samma kille. Hela hennes belöningssystem är out-of-whack, och ingen levande man kan uppfylla hennes hypergami på steroider (eller ska jag säga östrogen)? Skaffar hon barn med betan så kommer han att bli lurad och förnedrad och sedan dumpad. Aldrig dejta eller skaffa barn med kvinnor som legat runt.

Jag tror allt det där är överdrivet. Även om kvinnan du gifter dig med är oskuld så kommer hon ha en impuls att jämföra dig med en, i det här fallet fiktiv, idealman.

Om hon är någorlunda känslomässigt mogen så släpper hon det. Tyvärr fastnar många kvinnor emotionellt i yngre tonåren och blir aldrig helt nöjda med sin partner.
Citera
2026-04-12, 20:26
Medlem
Citat:
Bästa åldern för graviditet och förlossning är mellan 20-30.

Nja skulle nog snarare säga 20-25
Senast redigerad av Medborgarbidrag 2026-04-12 kl. 20:29.
Citera
2026-04-12, 20:28
Medlem
Citat:
Vad tragiskt att ni unga män och unga kvinnor lever i appar på era telefoner, istället för i verkligheten.
Nu är jag 42 och Flashback är min enda sociala media, vilket också är rätt tragiskt, med tanke på att sidan är totalt översvämmad av besserwissrar.
Senast redigerad av Chillgren 2026-04-12 kl. 20:31.
Citera
2026-04-12, 20:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att kalla män med normal sexualitet för "pedofiler" är kränkta feministkärringars nya taktik. "Gubbsjuk" räcker inte längre för att skambelägga männen så därför tar de nu till det tyngre artilleriet i hopp om att det ska få män att dansa efter kärringarnas pipa.

Desperationen är stor nu. Rätt underhållande att skåda.

Fånigt att hålla på och prata om "alla män". Vad tänker ni om de som påstår att de inte gillar tonåringar? Att de ljuger?

Och varför skulle en kränkt kärring vilja vara mot att äldre män sexutnyttjar ungdomar? De kanske har empati och bryr sig? De kanske själva var utsatta som unga.

Tycker det är skrämmande att ni tror ni talar för alla män. Ni kan inte ha utvecklat någon theory of mind alls.
Citera
2026-04-12, 20:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Det kan jag göra och jag kommer med stor sannolikhet tycka att jobbet är superenkelt min bror jobbade med sånt han somnade nästan varje pass

Problemet är ni har vant er att jobba soft, soft är ert normala när det väl byter till normal takt så kommer ni tycka att normalt är svårt

Jag kommer från industrin och vi har det mycket mer tyngre än vad ni har det.

Nu när jag utbildat mig vidare och jobbar mer i kontors miljö så ser jag exakt folk som du som klagar på att det är svårt, jag kollar på dom och tänker: vad fan pratar de om? det här är skit enkelt och folk får betalt för sånt här?!

Vad tänker du om dem som jobbat både i industrin och hemtjänsten och inte säger att hemtjänsten är soft?
Citera
2026-04-12, 20:39
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det är visst problem att göra en 40 åring på smällen, och deras ungar blir mongo om de mot förmodan blir gravida.

Inte alls. Du är uppenbarligen en incel med 0 erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in