2026-04-12, 15:26
Medlem
mensverkets avatar
4:e vågens feminism. Kvinnor är priset. All makt åt matriarket! Kanske därför man får lite över 7000kr om man donerar spermier idag?
Citera
2026-04-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
saudiarabien är extremt uppdelat. De har en enorm andel inflyttade arbetare från östasien bland annat. Dessutom en hel del arbetare från väst. Dessa drar nog ner snittet rätt kraftigt. Tittar man på araberna i området ser man nog helt andra siffror.

Födelsetal Iran: 1.7 barn per kvinna 2025. Detta i ett teokratiskt land styrt av stenhårda islamister och könsapartheid.

I vart fall köper inte jag att vi behöver mer konservatism och då ökar barnafödandet. Det är någonting i själva moderniteten och urbant liv som skapar den här situationen. Jag kan då inte skylla på kvinnor då jag inte själv har några barn och är över 40.
Citera
2026-04-12, 15:30
Medlem
Med tanke på hur männen förvandlats till pojkar som prioriterar tv-spel/TV/skruva bilar eller blir besatta av gym eller annat fåfängt, och kanske det viktigaste av allt - inte hjälper till hemma så är det inte så konstigt att kvinnors livmödrar torkar ut som russin.

Utav frugans alla väninnor så skulle jag kunna befrukta 100% av dom, singlar som gifta, heterosexuella som gay för att dom vill ha en man och inte en pojke.
Citera
2026-04-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Min fru och mina barn har samma politiska åsikter som jag har. Kvinnor som min fru finns inte längre i den yngre generationen. Jag tror att du överskattar kvinnors sexuella makt över män. På bordeller får kvinnor gå runt och förnedra sig i timtal innan de drar in en tusenlapp. Efterfrågan på fitta är inte så stor som du inbillar dig. Män värdesättter sina hobbies och vänner högre än random kvinna alla dagar i veckan. Sverige är idag ett väldigt trasigt land, bland annat på grund av de härjningar och den dekadens som landets kvinnor ägnat sig åt. Män kan finna bättre kvinnor utomlands, och på sikt kommer prostitution och cannabis att legaliseras. Bättre att zooma ut och bli mindre produktiv än att bidra till den skit som förtrycker oss. Manosfären och konservativa tankegods ökar lavinartat bland i synnerhet unga män. Det finns anledningar till det vet du. Män kommer inte att tåla vara diskriminerade och sedan tvingas finansiera sina egna bojor.
Kvinnor borde göra ett studiebesök på bordell.
Det blir ofta huggsexa om kunderna. Man kan finansiera ett ligg på ett barn timmars jobb.
Citera
2026-04-12, 15:34
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
I vart fall har det nog ingenting med svenska kvinnor att göra. Minskat barnafödande är ett globalt fenomen. Asien har väldigt låga födelsetal. 0.6 barn per kvinna i Sydkorea. Thailand där någon säger allt är så annorlunda: 1.2 barn per kvinna år 2025. I Sverige 1.4 barn per kvinna 2024.

Förklara det då…
I Östasien så är barn en förlängning av föräldrarna och inte egna personer. De så kallade ”tigermammorna” pressar barnen att ha toppbetyg. Väldigt höga självmordstal bland tonåringar som misslyckats i skolan i Sydkorea, Taiwan och Japan. Sen press från släkten att göra karriär. Finns ingen ork att bilda familj. Eller så ger man upp helt och blir en eremit (japanska: hikikomori, kinesiska: tang ping) som bara ägnar sig åt dataspel och knappt lämnar bostaden.
Citera
2026-04-12, 15:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det är en generationsgrej tror jag. Du är säkert i mina föräldrars ålder. Jag kan inte tänka mig att nån annan än en nörd vill ha barn som man.
Det är det som är problemet, du utgår från dig och dina närmaste. Det ger knappast en generaliserbarhet.

SOM-institutets färska undersökning visar just att unga som är politiskt till höger vill skaffa fler barn än de till vänster.

Liknande insamlad data under lång tid finns även från andra länder som visar samma sak, att konservativa bibehåller stabila födelsetal medan de till vänster föder färre.
Citera
2026-04-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
I Östasien så är barn en förlängning av föräldrarna och inte egna personer. De så kallade ”tigermammorna” pressar barnen att ha toppbetyg. Väldigt höga självmordstal bland tonåringar som misslyckats i skolan i Sydkorea, Taiwan och Japan. Sen press från släkten att göra karriär. Finns ingen ork att bilda familj. Eller så ger man upp helt och blir en eremit (japanska: hikikomori, kinesiska: tang ping) som bara ägnar sig åt dataspel och knappt lämnar bostaden.

Vi rör oss väl i den riktningen här med? Vi ligger bara lite efter i den utvecklingen. Hemmasittare fanns inte då jag var barn, men nu finns de i Sverige också.
Citera
2026-04-12, 15:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Kvinnor borde göra ett studiebesök på bordell.
Det blir ofta huggsexa om kunderna. Man kan finansiera ett ligg på ett barn timmars jobb.

Ja, när man besöker så inser man ju hur tunn kvinnors sexuella makt egentligen är. Det är just därför kvinnor reagerar som primitiva och lögnaktiga ragator när det talas om att avkriminalisera sexhandel. Hela korthuset som tillåter kvinnor att åderlåta män på resurser imploderar direkt.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-12 kl. 15:46.
Citera
2026-04-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ja, när man besöker så inser man ju hur tunn kvinnors sexuella makt egentligen är. Det är just därför kvinnor reagerar som primitiva och lögnaktiga ragator när det taas om att avkriminalisera sexhandel. Hela korthuset som tillåter kvinnor att åderlåta män på resurser imploderar direkt.
Jag tror de flesta kvinnor inser att sexuell makt är nåt man har temporärt. Det är därför det är viktigt att tillskansa sig reell makt.
Citera
2026-04-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det är det som är problemet, du utgår från dig och dina närmaste. Det ger knappast en generaliserbarhet.

SOM-institutets färska undersökning visar just att unga som är politiskt till höger vill skaffa fler barn än de till vänster.

Liknande insamlad data under lång tid finns även från andra länder som visar samma sak, att konservativa bibehåller stabila födelsetal medan de till vänster föder färre.
Men jag tillhör generationen som skaffar barn nu så vad jag säger är relevant för topic. Jag tror inte du kommer skaffa fler barn, eller?

Det är säkert så. Men de är muppar. Det handlar om att lock down the pussy för dessa killar var mobbade i skolan och fick aldrig tjejer. Nu ska de ta igen de med tjockisar som har dålig attityd genom att försörja dem. När de inser vad de gjort kommer de ångra sig.

Generellt så är män i min ålder inte delusional när det kommer till relationer. Vi har en helt annan syn på saken än vad äldre generationen har. Vad får vi ut av det egentligen? Det är dyrt att köpa bostad, arbetsmarknaden suger, kvinnorna är feminister och lata. Vi har också växt upp med porr och TV-spel så vi är vana att underhålla oss själva.
Citera
2026-04-12, 15:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror de flesta kvinnor inser att sexuell makt är nåt man har temporärt. Det är därför det är viktigt att tillskansa sig reell makt.

Kvinnors sexuella makt är inte bara temporär - den är imaginär. Att bli pumpad och dumpad av Chad är ingen sexuell makt. Det kallas att hora runt för uppmärksamhet. Kvinnor med hög body count är dessutom skadat gods som aldrig kommer att kunna knyta an till en man. Skattefinansierade positioner eller av nöd uppfunna låtsasarbeten, och att vara utan make, familj och barn är ingen empowerment. Det är själslig fattigdom och misär. Du borde inte ha misstagit Sex And The City som en manual för ditt liv. När t.om. en feminstisk datingcoach som Jana Hocking insett att hon kastat bort sitt liv på trams, så vet man att det är riktigt illa.
Citera
2026-04-12, 15:53
Medlem
Citat:
Kvinnors sexuella makt är inte bara temporär - den är imaginär. Att bli pumpad och dumpad av Chad är ingen sexuell makt. Det kallas att hora runt för uppmärksamhet. Kvinnor med hög body count är dessutom skadat gods som aldrig kommer att kunna knyta an till en man. Skattefinansierade positioner eller av nöd uppfunna låtsasarbeten, och att vara utan make, familj och barn är ingen empowerment. Det är själslig fattigdom och misär. Du borde inte ha misstagit Sex And The City som en manual för ditt liv. När t.om. en feminstisk datingcoach som Jana Hocking insett att hon kastat bort sitt liv på trams, så vet man att det är riktigt illa.
Det är bara att läsa på flashback för att förstå fittans makt över män. Men jag håller med dig om att den makten inte är mycket att hänga i julgranen. Bättre med reell makt som sagt. Men det ena utesluter ju förvisso inte det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in