2026-04-12, 13:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det är en win att vara single mom?
Nej ingen man vill bli pappa det är därför som de undviker allt ansvar i hemmet. De hatar att göra såna saker.

Det är klart det har fungerat så att om du sätter på någons dotter och gör henne gravid då får du ta konsekvenserna av det.

Det är en större win att vara singelmamma än inte mamma alls.

Och jo, nästan alla män vill bli pappor och ser det som det viktigaste i deras liv. Har du aldrig hört om att vi har en instinkt att vilja sprida våra gener vidare och säkerställa att det görs med kvalitet?

Det må vara "norm" på vissa ställen för män att försörja sin kvinna, men inte en chans att några män blir tvingade till det. Tvärtom så kan jag tänka mig att kvinnorna på dessa platser blir tvingade att slicka röv för sina män för att dom ska fortsätta försörja dom och inte lämna dom på gatan, trots att man inte får lov att arbeta där och få en egen inkomst som kvinna.
Citera
2026-04-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Ni män "kan inte" ta hand om hushåll och barn? Åhjo, lite mer tro får du allt ha på er män! Ni kan också, heja heja!

Varför kan inte ni kvinnor göra det?
Citera
2026-04-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det är en större win att vara singelmamma än inte mamma alls.

Och jo, nästan alla män vill bli pappor och ser det som det viktigaste i deras liv. Har du aldrig hört om att vi har en instinkt att vilja sprida våra gener vidare och säkerställa att det görs med kvalitet?

Det må vara "norm" på vissa ställen för män att försörja sin kvinna, men inte en chans att några män blir tvingade till det. Tvärtom så kan jag tänka mig att kvinnorna på dessa platser blir tvingade att slicka röv för sina män för att dom ska fortsätta försörja dom och inte lämna dom på gatan, trots att man inte får lov att arbeta där och få en egen inkomst som kvinna.
Det är kanske det. Men de vill ha en man ändå. Annars blir livet ganska jobbigt i många år.

Nej det där är en boomer grej det är ingen av de killar jag känner som vill bli pappor. De har antingen blivit lurade, mutade, baby trapped eller manipulerade till att bli pappor om de har barn. Det finns en och annan loser som vill låsa fast kvinnan genom att göra henne på smällen. Men ingen vill egentligen ha barn, därför försöker alla män hela tiden undvika föräldransvaret på olika sätt. Titta bara här i tråden där några försöker argumentera för att "män inte är gjorda för det" lol men om de inte är gjorda för det så borde de inte skaffa barn. Det handlar bara om att lock down the pussy hos desperata män.

Jo de blir tvingade att göra det socialt. Det kanske inte finns en direkt lag men så funkar det.
Citera
2026-04-12, 13:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det är kanske det. Men de vill ha en man ändå. Annars blir livet ganska jobbigt i många år.

Nej det där är en boomer grej det är ingen av de killar jag känner som vill bli pappor. De har antingen blivit lurade, mutade, baby trapped eller manipulerade till att bli pappor om de har barn. Det finns en och annan loser som vill låsa fast kvinnan genom att göra henne på smällen. Men ingen vill egentligen ha barn, därför försöker alla män hela tiden undvika föräldransvaret på olika sätt. Titta bara här i tråden där några försöker argumentera för att "män inte är gjorda för det" lol men om de inte är gjorda för det så borde de inte skaffa barn. Det handlar bara om att lock down the pussy hos desperata män.

Jo de blir tvingade att göra det socialt. Det kanske inte finns en direkt lag men så funkar det.

Gå du och säg till alfahanarna i toppen av dominanshierarkin som spridit sina gener vidare eller som planerar att göra det och säg att dom "egentligen inte vill vara pappor". Då kanske du åker på en rak höger =)

Däremot så tror jag att många män ljuger och påstår att dom inte vill bli pappor, precis som du gör, för att försöka få något märkligt psykologiskt övertag över kvinnor. Trots att det inte finns någon logik i det.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-04-12 kl. 13:27.
Citera
2026-04-12, 13:26
Medlem
Maureliuss avatar
Feminismen, den trojanska hästen för eroderingen av befolkningsstrukturen i västvärlden, detta avsiktligt! Lägg därtill alla artiklar de senaste åren, som ett liv utan barn va skönt, karriären först och hur stort klimatavtryck kommer ditt barn att avsätta? Detta pådrivet utav feministiska journalister inom msm!
Citera
2026-04-12, 13:27
Medlem
Detta är väl pga att svenskar inte brinner för att skaffa barn in i vårt svenska samhälle, som det har blivit.
Positivt för muslimerna som ökar sin population procentuellt i landet, jämfört med svenskar.
Citera
2026-04-12, 13:27
Medlem
Även mäns fertilitet sjunker med åldern. Även om män kan få barn långt upp i åldrarna så går det ofta inte lika ”lätt”.
Citera
2026-04-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Gå du och säg till alfahanarna i toppen av dominanshierarkin som spridit sina gener vidare eller som planerar att göra det att dom "egentligen inte vill vara pappor". Då kanske du åker på en rak höger =)

Däremot så tror jag att många män ljuger om att dom inte vill bli pappor, precis som du gör, för att försöka få något märkligt psykologiskt övertag över kvinnor.
Och vart finns detta secret society det är nåt du sett i en film kanske? Dominanshierarkin

Det är tråkigt att ta hand om barn. Det kan vara kul att leka med barn typ några gånger om året i nån timme. Du har nog inte barn om du tror nåt annat. Kvinnor gör barnen till sitt liv på ett annat sätt än män det kan inte ha undgått dig.
Citera
2026-04-12, 13:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:

Du kanske umgås mest med vänsterorienterade män? Män som är till höger i politiken vill i högre utsträckning skaffa barn jämfört med män till vänster.

I USA så är födelsetalen betydligt högre bland konservativa jämfört med vänsterliberala. Liknande trender även i andra länder.
Citera
2026-04-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Du kanske umgås mest med vänsterorienterade män? Män som är till höger i politiken vill i högre utsträckning skaffa barn jämfört med män till vänster.

I USA så är födelsetalen betydligt högre bland konservativa jämfört med vänsterliberala. Liknande trender även i andra länder.
Det är en generationsgrej tror jag. Du är säkert i mina föräldrars ålder. Jag kan inte tänka mig att nån annan än en nörd vill ha barn som man.
Citera
2026-04-12, 13:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Och vart finns detta secret society det är nåt du sett i en film kanske? Dominanshierarkin

Det är tråkigt att ta hand om barn. Det kan vara kul att leka med barn typ några gånger om året i nån timme. Du har nog inte barn om du tror nåt annat. Kvinnor gör barnen till sitt liv på ett annat sätt än män det kan inte ha undgått dig.

Nu tycker jag personligen väldigt mycket om att spendera tid med barn och leka med dom. Och nej jag har inga barn än.

Det stämmer att män och kvinnor är föräldrar på olika sätt och tycker det är meningsfullt på olika sätt. Män skulle jag gissa tycker det känns meningsfullt att försörja och uppfostra sina barn.

Men att kvinnor skulle vilja ha barn mer än män tror jag inte ett dugg på.
Citera
2026-04-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler

Häri ligger problemet med det ideologiska gapet mellan könen. Vänsterkvinnor vill inte ha högermän och vice versa.

Sedan är min personliga åsikt att få högermän lever upp till sina åtaganden i ett konservativt äktenskap genom att vara den enda försörjaren i familjen utan mest tycker att kvinnorna ska leva upp till sina, dvs ta huvudansvaret för hem och barn, trots att hon måste jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in