2026-04-12, 15:08
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, vi vill inte ha er svenska kvinnor längre. Vem fan vill bilda familj med ytliga och vulgära skräpmänniskor, som dessutom är hjärntvättade av destruktiv marxistpropaganda? Vi ska svälta era livmödrar från vår ädla säd!

Men du har ju svensk fru och döttrar? Har du berättat för dem vad du egentligen tycker?

Ja, alltså din äckliga gubbsäd vill ingen ha. Män är så besatta av kvinnor att de aldrig kommer sluta vilja ha oss, oavsett vad du tycker. För du glömmer också att vettiga män vill ha en partner som är jämlik en själv - alla är inte störda som du. Och är man som du är det ändå ingen förlust att bli av med.

Tycker fortfarande du ska ta tillbaka den där makten från kvinnor du snackade om tidigare att du kunde göra? Jag utmanar dig.
Citera
2026-04-12, 15:10
Medlem
Ilimitados avatar
Barnlösheten ökar för att unga kvinnor i fertil ålder knaprar p-piller som om det vore godis. Hur svårt kan det vara att se det sammanhanget? Dessutom käkar nästan alla SSRI numera och SSRI sänker sexdriften rätt kraftigt, förmodligen ännu mer hos kvinnor. SSRI kan absolut ses som en sorts kemisk kastrering, har själv ätit skiten. Kombinationen p-piller och SSRI är rena döden för demografin.
Citera
2026-04-12, 15:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Men ta Ungern då där man haft en konservativ regering i 16 år som satsat mycket på att få till ökat barnafödande: 1.3 barn per kvinna.

Jag kan inte förklara det, men barnafödandet minskar överallt. Även i liksom i Saudiarabien ligger prognosen för 2025 på 2.1-2.3 barn per kvinna.

Trots att samhället är extremt könskonservativt verkar andra faktorer trumfa, barnafödandet sjunker.

Det är väl tyvärr så, att har kvinnor annat att göra under de mest fruktsamma åren, som även är de åren då vi orkar mest - att ha hand om flera små barn samtidigt är JOBBIGT - så blir det så här. Antingen blir det inget barn alls eller bara ett, för att de börjar försöka för sent. Eller så blir ansträngningen, sömnbristen, bundenheten, ofriheten o.s.v. en chock när vi ska deala med det vid 35 års ålder, och då känns det helt omöjligt att skaffa ett till och rådda två barn - samtidigt som man inte får sova om natten.

Den första förlossningen kan också lätt bli en skräckupplevelse när man är lite äldre, för det tar längre tid då och är smärtsammare... och då vill man absolut inte gå igenom det igen. Det är när man är ung som det går lätt både att bli gravid, föda, vara vaken om nätterna, och jaga två, tre sjövilda små barn som gärna kryllar åt var sitt håll...

Jag skriver "tyvärr", för jag tycker ju samtidigt att sådant som utbildning, arbete, utlandsvistelser och kulturella erfarenheter OCKSÅ är viktigt. Även för tjejer. Så jag vet inte riktigt hur man ska få till en balans där...
Citera
2026-04-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Mer att det blev två heltider. Min mor började jobba när jag var 7, min mormor jobbade så fort barnen kunde vara ensamma. I arbetarklassen hade man inte råd att leva på en lön såvida man inte bodde i ett ärvt hus.

Skitsnack. Familjerna på 70-talet levde gott på en lön. Min farfar var skogsarbetare och köpte både hus och gård på en lön medans han försörjde övriga familjen inklusive min farmor.
Citera
2026-04-12, 15:16
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Varför kan inte ni kvinnor göra det?

Du får ju fasen läsa vad som skrivits. Kvinnor gör redan för mycket - vi föder barn, försörjer familjen, tar hand om hushållet och barnen. Männen måste STEPPA UPP, annars väljer vi bort er. Det var hela poängen - kvinnor har tagit ansvar som familjens försörjare, då får män också steppa upp och hjälpa till med barn och hem!
Citera
2026-04-12, 15:17
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Den uppenbara slutsatsen i befolkningsfrågan blir en fundamentalt annan livstidsplanering än den som ofta speglas i populärkultur och Hollywood-romantik och den skulle teoretiskt kunna lösa många av de spänningar som forskningen visar mellan utbildning, karriär och barnafödande.

Tidslinjen blir;
20 år, bilda familj, skaffa barn
30 år, avsluta utbildning eller vidareutbildning
40 år, fullt fokus på karriär
70 år, pension, med längre arbetsliv

Den här potentiell social-livsstrategin skulle kunna höja födelsetal utan att offra karriär eller utbildning.
Det är inte bara populärkultur och Hollywood-romantik som gör att folk planerar sitt liv som de gör. De senaste 30+ åren har det varit en politisk dogm att så många som möjligt ska gå på högskolan och att praktiska gymnasier är dumpningsplatser för strulpellar. Många hantverkarfirmor har tröttnat och tar inte längre emot lärlingar.

För en 19-åring är det lättaste sättet att flytta hemifrån att börja studera på en ort med bostadsgaranti. Man lämnar hålan man växt upp i och kan starta ett självständigt liv. Mer spännande att dejta nån utsocknes än nån två kvarter bort från föräldrarnas hus.

Tänker att många som gör karriär inte är motiverade av karriären i sig utan möjligheten att ha råd att ge sina barn ett bättre liv. Dvs det finns ingen morot att göra det när barnen redan är på väg att flytta hemifrån.
Citera
2026-04-12, 15:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Men du har ju svensk fru och döttrar? Har du berättat för dem vad du egentligen tycker?

Ja, alltså din äckliga gubbsäd vill ingen ha. Män är så besatta av kvinnor att de aldrig kommer sluta vilja ha oss, oavsett vad du tycker. För du glömmer också att vettiga män vill ha en partner som är jämlik en själv - alla är inte störda som du. Och är man som du är det ändå ingen förlust att bli av med.

Tycker fortfarande du ska ta tillbaka den där makten från kvinnor du snackade om tidigare att du kunde göra? Jag utmanar dig.

Min fru och mina barn har samma politiska åsikter som jag har. Kvinnor som min fru finns inte längre i den yngre generationen. Jag tror att du överskattar kvinnors sexuella makt över män. På bordeller får kvinnor gå runt och förnedra sig i timtal innan de drar in en tusenlapp. Efterfrågan på fitta är inte så stor som du inbillar dig. Män värdesättter sina hobbies och vänner högre än random kvinna alla dagar i veckan. Sverige är idag ett väldigt trasigt land, bland annat på grund av de härjningar och den dekadens som landets kvinnor ägnat sig åt. Män kan finna bättre kvinnor utomlands, och på sikt kommer prostitution och cannabis att legaliseras. Bättre att zooma ut och bli mindre produktiv än att bidra till den skit som förtrycker oss. Manosfären och konservativa tankegods ökar lavinartat bland i synnerhet unga män. Det finns anledningar till det vet du. Män kommer inte att tåla vara diskriminerade och sedan tvingas finansiera sina egna bojor.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-12 kl. 15:25.
Citera
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Men ta Ungern då där man haft en konservativ regering i 16 år som satsat mycket på att få till ökat barnafödande: 1.3 barn per kvinna.

Jag kan inte förklara det, men barnafödandet minskar överallt. Även i liksom i Saudiarabien ligger prognosen för 2025 på 2.1-2.3 barn per kvinna.

Trots att samhället är extremt könskonservativt verkar andra faktorer trumfa, barnafödandet sjunker.
saudiarabien är extremt uppdelat. De har en enorm andel inflyttade arbetare från östasien bland annat. Dessutom en hel del arbetare från väst. Dessa drar nog ner snittet rätt kraftigt. Tittar man på araberna i området ser man nog helt andra siffror.
Citera
Medlem
Xer0s avatar
Om svenska kvinnor ville ha barn med mig var jag öppen och tillgänglig och annonserad på Tinder/Hp under perioden då jag var 20-30. Jag fick dock väldigt få napp under denna period, och de flesta var kvinnor i underliga situationer. Det var nån arbetslös hörselskadad kommunist från malmö som ville ligga, men absolut inte ha barn. Så var det någon 40+ från trollhättan har jag för mig, med andra barn. Och så var det nån kristen brud som hette Kristell som bara dejtade och sen drog. Nån manga tjej från upsala som vägde typ 100 kg.

Ja, typ så. Inte så mycket material att stadga sig med direkt.
Jag var först student, och då hade jag inga pengar. Och sedan fick man första jobbet, då fick man lite pengar. Då kunde man ha en rostig bil och en egen etta. Det var inte många brudar som var intresserade av det livet.

Nu har jag massa pengar, men jag är äldre och har redan skaffat thaifru... men asså svenska kvinnor är ju ett skämt. De vill inte alls stadga sig. Särskilt inte med någon yngre man med "potential" så nej det kändes inte seriöst.

Jag tror inte de vet hur man gör för att behålla en man heller. De ger bara upp med en gång "ne, vi passade inte, skit i honom". Dom försöker inte ens.
Senast redigerad av Xer0 2026-04-12 kl. 15:23.
Citera
2026-04-12, 15:22
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Innerst inne mår du nog bättre av att få vara kvinna och sluta behöva leka man.

Bortsett från det biologiska är det ju ingen större skillnad mellan män och kvinnor. Överlappet är mycket stort också.
Citera
2026-04-12, 15:25
Medlem
haha är detta satir? Du förstår nog själv varför ”svenska tjejer” inte vill ha dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Om svenska kvinnor ville ha barn med mig var jag öppen och tillgänglig och annonserad på Tinder/Hp under perioden då jag var 20-30. Jag fick dock väldigt få napp under denna period, och de flesta var kvinnor i underliga situationer. Det var nån arbetslös hörselskadad kommunist från malmö som ville ligga, men absolut inte ha barn. Så var det någon 40+ från trollhättan har jag för mig, med andra barn. Och så var det nån kristen brud som hette Kristell som bara dejtade och sen drog. Nån manga tjej från upsala som vägde typ 100 kg.

Ja, typ så. Inte så mycket material att stadga sig med direkt.
Jag var först student, och då hade jag inga pengar. Och sedan fick man första jobbet, då fick man lite pengar. Då kunde man ha en rostig bil och en egen etta. Det var inte många brudar som var intresserade av det livet.

Nu har jag massa pengar, men jag är äldre och har redan skaffat thaifru... men asså svenska kvinnor är ju ett skämt. De vill inte alls stadga sig. Särskilt inte med någon yngre man med "potential" så nej det kändes inte seriöst.

Jag tror inte de vet hur man gör för att behålla en man heller. De ger bara upp med en gång "ne, vi passade inte, skit i honom". Dom försöker inte ens.
Citera
2026-04-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
saudiarabien är extremt uppdelat. De har en enorm andel inflyttade arbetare från östasien bland annat. Dessutom en hel del arbetare från väst. Dessa drar nog ner snittet rätt kraftigt. Tittar man på araberna i området ser man nog helt andra siffror.
Det skulle förvåna mig om gästarbetare räknas in i statistiken. I vanliga fall brukar bara saudiska medborgarna räknas, på många sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in