2026-04-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nu tycker jag personligen väldigt mycket om att spendera tid med barn och leka med dom. Och nej jag har inga barn än.

Det stämmer att män och kvinnor är föräldrar på olika sätt och tycker det är meningsfullt på olika sätt. Män skulle jag gissa tycker det känns meningsfullt att försörja och uppfostra sina barn.

Men att kvinnor skulle vilja ha barn mer än män tror jag inte ett dugg på.
Så du har inga barn men tror du kan uttala dig om hur det är att ha barn och dessutom att män skulle tycka om det?
Citera
2026-04-12, 13:42
Medlem
Wyrdkins avatar
Barnlöshet bland äldre kvinnor är knappast pga fysiska problem. Inga problem att göra en 40 åring på smällen. Däremot brukar de ha ordentliga bagage vid den åldern, litar inte på män m.m.
Citera
2026-04-12, 13:43
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Så du har inga barn men tror du kan uttala dig om hur det är att ha barn och dessutom att män skulle tycka om det?

Jag kan en del om psykologi och det finns ingen logisk förklaring som skulle stödja varför män inte skulle vilja vara pappor lika mycket som kvinnor vill vara mammor. Sen är jag väldigt bra på att läsa av folk och min helhetstolkning av alla föräldrar jag sett genom åren och alla människor jag träffat är att bägge könen har lika stor vilja att bli förälder. Men det har heller inte undgått mig att en hel del män ljuger om detta, precis som du gör.
Citera
Medlem
.
Senast redigerad av R4D4 2026-04-12 kl. 14:06.
Citera
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Risken för autism hos avkomman ökar även med större åldersskillnad mellan mannen och kvinnan. Oavsett vem av dem som r äldre eller yngre.
Det köper jag.
Citera
2026-04-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Häri ligger problemet med det ideologiska gapet mellan könen. Vänsterkvinnor vill inte ha högermän och vice versa.

Sedan är min personliga åsikt att få högermän lever upp till sina åtaganden i ett konservativt äktenskap genom att vara den enda försörjaren i familjen utan mest tycker att kvinnorna ska leva upp till sina, dvs ta huvudansvaret för hem och barn, trots att hon måste jobba.

Ni kvinnor kan ju gå ner till deltid så att ni kan vara fler timmar i hemmet.
Citera
2026-04-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Ni kvinnor kan ju jobba deltid så att ni kan vara fler timmar i hemmet.
Det kan män också.
Citera
2026-04-12, 13:46
Medlem
Citat:
Jag kan en del om psykologi och det finns ingen logisk förklaring som skulle stödja varför män inte skulle vilja vara pappor lika mycket som kvinnor vill vara mammor. Sen är jag väldigt bra på att läsa av folk och min helhetstolkning av alla föräldrar jag sett genom åren och alla människor jag träffat är att bägge könen har lika stor vilja att bli förälder. Men det har heller inte undgått mig att en hel del män ljuger om detta, precis som du gör.
Men kära du jag har redan barn och jag kan bekräfta att det är tråkigt och jobbigt. Speciellt om du ska ha en jämställd relation så du får jobba heltid + jobba hemma. Det är ett liv som suger rent objektivt. Det behövs ingen psykologisk analys för att inse det.

Jämför det med thailandsresor och PlayStation/intressen 365 dagar om året.
Citera
2026-04-12, 13:49
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Men kära du jag har redan barn och jag kan bekräfta att det är tråkigt och jobbigt. Speciellt om du ska ha en jämställd relation så du får jobba heltid + jobba hemma. Det är ett liv som suger rent objektivt. Det behövs ingen psykologisk analys för att inse det.

Jämför det med thailandsresor och PlayStation/intressen 365 dagar om året.

Ok så du menar att EN ENDA observation (du) är fullvärdigt för att dra slutsatser om hela populationen?

Jag tror att det du tycker är tråkigt och jobbigt med barn inte är orsakat av barnen i sig utan av annat, typ stress och press pga hur samhället är uppbyggt, pga hur många det finns som behandlar folk illa etc.
Citera
2026-04-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ok så du menar att EN ENDA observation (du) är fullvärdigt för att dra slutsatser om hela populationen?

Jag tror att det du tycker är tråkigt och jobbigt med barn inte är orsakat av barnen i sig utan av annat, typ stress och press pga hur samhället är uppbyggt.
Nej jag kan se hur andras liv ser ut och tillsammans med mina erfarenheter inse att det suger.

Nej jag har det ganska avspänt. Ingen karriär eller så. Jag kan bara föreställa mig hur de är för de flesta, rent av horribelt.
Citera
2026-04-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det kan män också.

Innerst inne mår du nog bättre av att få vara kvinna och sluta behöva leka man.
Citera
2026-04-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Innerst inne mår du nog bättre av att få vara kvinna och sluta behöva leka man.
Innerst inne mår jag utmärkt tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in