2026-04-10, 15:15
Medlem
Skampis avatar
Systern verkar ju faktiskt bry sig om A:s mående så känns långsökt att hon skulle ha gett brevet till A? För det spär ju säkert på hennes störda tankar rejält. Nej det luktar skumt här.
Citera
2026-04-10, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Systern verkar ju faktiskt bry sig om A:s mående så känns långsökt att hon skulle ha gett brevet till A? För det spär ju säkert på hennes störda tankar rejält. Nej det luktar skumt här.

Håller helt med, det finns ingen logik i det
Citera
2026-04-10, 18:01
Medlem
Citat:
Vet vi vad som står i det där brevet?
Citera
2026-04-10, 18:52
Medlem
Kramkrams avatar
” När jag låg inne på avdelning för att jag hade svår näringsbrist pga mediciner var jag tvungen att gå på toa och duscha framför den manliga personalen även om jag krävde en kvinna så sa dom att det inte fanns resurser för de. Inte klokt! Har fått svåra trauman efter detta”

Gissa vem som har den goda smaken att kommentera detta angående hemtjänstbiträdet som är anmäld för sexuellt ofredande för att ha rakat en 94(?)-årings underliv?

Det kommer fram fler och fler grova övergrepp när alla kort redan lagts på bordet i avsnitt 2… otroligt va.

”Mamma! Ring åklagarn!”
Citera
2026-04-10, 18:53
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Vet vi vad som står i det där brevet?

Hej O[...]!
Vi känner inte varandra men jag har följt din syster Alice ett tag på IG, början var det för att jag tyckte hon verkade vara trevlig men....
Alice verkar inte må bra. Vi är många ute i landet som läser det Alice skriver bla om sin ” sjukdom neuropati ”jag sätter det medvetet inom situations tecken för alla vi andra vet ju att Alice egentliga sjukdom är ju anorexi, inget annat. Att Alice definitivt förnekar det är ju en stor del av sjukdomsbilden. Men som sagt vi andra ser igenom Alice hon är en lögnare/mytoman och hon bedriver en form utav bedrägeri då hon får andra att betala för det hon skriver i sitt drev mot vården tex. Som om inte det var nog er mamma Heidi är ju Alice medberoende, har du lyssnat på deras podd hur de båda kastar dig under bussen vid flera tillfällen. Det finns så mkt jag skulle kunna skriva om Alice sjuka beteende , hur respektlös hon är mot andra etc. Gå in på ” inalicekitchen” flashback och läs vad andra skriver , och lyssna på deras senaste poddavsnitt. Det är en osund miljö hemma hos dem och synd att Leo behöver bo där, han skulle säkert ” växa” av att bo i ett tex särskilt boende. Jag skriver inte detta för att vara elak utan jag vill bara att du vet hur din syster får med sig din mamma i sitt prat och sina åsikter om dig.
Take care
Citera
2026-04-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramkram
” När jag låg inne på avdelning för att jag hade svår näringsbrist pga mediciner var jag tvungen att gå på toa och duscha framför den manliga personalen även om jag krävde en kvinna så sa dom att det inte fanns resurser för de. Inte klokt! Har fått svåra trauman efter detta”

Gissa vem som har den goda smaken att kommentera detta angående hemtjänstbiträdet som är anmäld för sexuellt ofredande för att ha rakat en 94(?)-årings underliv?

Det kommer fram fler och fler grova övergrepp när alla kort redan lagts på bordet i avsnitt 2… otroligt va.

”Mamma! Ring åklagarn!”
Vänta nu - nu hänger iallafall inte jag med riktigt. 94-åring? Rakat underliv?
Citera
2026-04-10, 21:02
Medlem
Citat:
Hej O[...]!
Vi känner inte varandra men jag har följt din syster Alice ett tag på IG, början var det för att jag tyckte hon verkade vara trevlig men....
Alice verkar inte må bra. Vi är många ute i landet som läser det Alice skriver bla om sin ” sjukdom neuropati ”jag sätter det medvetet inom situations tecken för alla vi andra vet ju att Alice egentliga sjukdom är ju anorexi, inget annat. Att Alice definitivt förnekar det är ju en stor del av sjukdomsbilden. Men som sagt vi andra ser igenom Alice hon är en lögnare/mytoman och hon bedriver en form utav bedrägeri då hon får andra att betala för det hon skriver i sitt drev mot vården tex. Som om inte det var nog er mamma Heidi är ju Alice medberoende, har du lyssnat på deras podd hur de båda kastar dig under bussen vid flera tillfällen. Det finns så mkt jag skulle kunna skriva om Alice sjuka beteende , hur respektlös hon är mot andra etc. Gå in på ” inalicekitchen” flashback och läs vad andra skriver , och lyssna på deras senaste poddavsnitt. Det är en osund miljö hemma hos dem och synd att Leo behöver bo där, han skulle säkert ” växa” av att bo i ett tex särskilt boende. Jag skriver inte detta för att vara elak utan jag vill bara att du vet hur din syster får med sig din mamma i sitt prat och sina åsikter om dig.
Take care
Tackar för responsen.
Tror dock att O både läser här och har koll på Instagram o eventuellt på podden med.
Citera
2026-04-10, 21:53
Medlem
Kramkrams avatar
Ja, ursäkta min otydlighet. Hon kommenterade så från inalicekitchen på en instagrampost från Norrbottens Kuriren angående en vårdtagare som blivit "tvångsrakad" av ett vårdbiträde.
Citat:
Vänta nu - nu hänger iallafall inte jag med riktigt. 94-åring? Rakat underliv?
Citera
2026-04-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramkram
Ja, ursäkta min otydlighet. Hon kommenterade så från inalicekitchen på en instagrampost från Norrbottens Kuriren angående en vårdtagare som blivit "tvångsrakad" av ett vårdbiträde.

Fin profilbild 👍🏼
Citera
2026-04-11, 18:45
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Tackar för responsen.
Tror dock att O både läser här och har koll på Instagram o eventuellt på podden med.
Ja jag tror också systern läser här. Tror dock A avstår. Hon är så uppblåst så hon viftar nog bort denna tråden och går in i sin egen låtsasvärld istället.
Citera
2026-04-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Skönt att se att hon kunde rusa ut så fort hon såg att Body Shop gömt påskägg i närheten av där hon bor 🙃

Det där reagerade jag på! Man hör i videon att hon är andfådd och hon säger att hon är helt slut av att ha rusat runt och letat ägg. Går inte ihop med att hon nyss behövde rullator för att ens orka gå och att hon har så ont under fötterna.
Alltså, ska man ljuga, överdriva, hitta på och övertala alla att man är sjuk och har diverse besvär så får man fasen vara duktig på det också. Jag hade då aldrig lagt upp en video där jag flåsar och säger att jag är helt slut av att ha sprungit runt om jag samtidigt vill få alla att tro att jag är sjuk och rörelse förhindrad.
Citera
2026-04-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Hon sa att när hon blev inlagd tog dom alla hennes mediciner, så varför skulle hon behöver sluta ta lamotrigin i smyg om dom ändå hade tagit den? Och vilka mediciner var det hon fick där inne då, som dom andra patienterna påpekade att Alice fick sist av alla😂

De ger henne de mediciner hon står på och som finns i hennes journal. Att hon säger att de tog dem var menat att hon förmodligen hade dem nerpackade i sin väska och att hon inte fick ha hand om dem själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in