Citat:
Ursprungligen postat av
snajjels
En kompis till mig prenumererar på hennes kanal och senaste är att Alice skriver att Lamotrigin har orsakat alltihopa. Hon är 99 % säker.
Läser jag om medicinen så står det en del om allvarliga hudbiverkningar, i övrigt är det väl biverkningar som står på de flesta mediciner. Ingen varning för svåra diarréer eller dylikt.
Magbesvär - vanlig biverkan men sånt brukar ju vara övergående. Medicinen ges t om till barn.
Och ja, hon är fortsatt under LPT. Överläkaren hade sagt att hon lider av allvarlig psykiatrisk störning (dit räknas anorexia nervosa).
Nu vet jag inte varför hon har lamotrigin utskrivet, men det är ju vanligtvis pga epilepsi eller som stämningsstabiliserare. Hon hade väl problemen innan hon började få anfall och spräcka ögonbrynen?
Jag har själv haft den, upplevde inga direkta biverkningar förrän håravfall på högre dos. Jag har bilden av att det är en relativt snäll medicin, med tanke på vilka omständigheter man använder den. Många med samma funktion som det är betydligt läskigare biverkningar på.