2026-04-28, 18:29
Medlem
Japp var det inte Alice som inte kunde åka med på familjeaktiviteter då hon hade sådan otrolig smärta i kroppen ? Och var det inte Alice som inte kunde ha ngt annat på sig än siden nattlinne, nu är hon full av beundran av deras fluffiga morgonrockar 😂. Hon rantar otaliga ggr om att hon var isolerad i två månader utan att få lov att vara utomhus en enda ggn.
Den här människan Alice samt hennes mamma kan inte vara normala någonstans, jag menar ser inte Alice mamma att ena dagen går Alice med rullator ( visserligen i racerfart, men ändå ), nästa dag springer hon för fullt på stan och letar påskägg. Alice beteende är väldigt likt en psykopats/mytoman/narcissist mfl. Hon är ju solklar för en paragraf 7 undersökning, Heidi är medberoende och behöver hjälp att ta sig ur detta. Det är som ngn skrev här för ett tag sedan som att se " ett rusande tåg som kommer spåra ur " och man kan inte göra annat än se på. Alice och hennes mammas relation är inte normal på gränsen till osund.
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Nej nej, de är ju på lite utflykt ju! Betalt samarbete med Falkenbergs Strandbad minsann med rooooosa inredning, en treeeeevlig välkomst-bubbel på rummet och ja, ni fattar själva.
Citera
2026-04-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Japp var det inte Alice som inte kunde åka med på familjeaktiviteter då hon hade sådan otrolig smärta i kroppen ? Och var det inte Alice som inte kunde ha ngt annat på sig än siden nattlinne, nu är hon full av beundran av deras fluffiga morgonrockar 😂. Hon rantar otaliga ggr om att hon var isolerad i två månader utan att få lov att vara utomhus en enda ggn.
Den här människan Alice samt hennes mamma kan inte vara normala någonstans, jag menar ser inte Alice mamma att ena dagen går Alice med rullator ( visserligen i racerfart, men ändå ), nästa dag springer hon för fullt på stan och letar påskägg. Alice beteende är väldigt likt en psykopats/mytoman/narcissist mfl. Hon är ju solklar för en paragraf 7 undersökning, Heidi är medberoende och behöver hjälp att ta sig ur detta. Det är som ngn skrev här för ett tag sedan som att se " ett rusande tåg som kommer spåra ur " och man kan inte göra annat än se på. Alice och hennes mammas relation är inte normal på gränsen till osund.
Spot on på rubbet!
Citera
2026-04-28, 21:16
Medlem
Att säga att hon sitter instängd hela dagen får det att låta som hon lika gärna kunde varit inlagd på en psykiatrisk avdelning 😅 hon är ju ute varje dag, vad snackar hon om?
Så snabbt hon går idag, utan problem! Elller hade hon rollatorn i sanden??

Och snälla säg solfrossa en gång till
Citera
2026-04-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73

Håller med, man är ju nyfiken på vad som kommer hända. Kommer Alice någonsin bli självständig, kunna försörja sig själv och flytta hemifrån? Verkar inte så… tänk så bra det hade varit för henne att få arbetsträna lite, komma ut i samhället och träffa normala människor som inte klagar och överdriver hela tiden, eller stryker henne medhårs.
Citera
2026-04-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Att säga att hon sitter instängd hela dagen får det att låta som hon lika gärna kunde varit inlagd på en psykiatrisk avdelning 😅 hon är ju ute varje dag, vad snackar hon om?
Så snabbt hon går idag, utan problem! Elller hade hon rollatorn i sanden??

Och snälla säg solfrossa en gång till
Solfrossa!!!
Citera
2026-04-29, 13:47
Medlem
Skampis avatar
Hon hyllar allting på spa-hotellet, förutom maten och efterrätten som hon beskriver som smaklös och "gummiaktig"?! Haha ändå... Lite fräckt när det är en bjudresa?
Citera
2026-04-29, 15:17
Medlem
Haha så totalt tondövt som vanligt.
Blir man bjuden på det sättet så säger man inget negativt öht! Man behöver inte hylla maten till skyarna men kan fokusera på det som var gott/bra och låta bli att nämna resten.
Lika tondövt som hennes hallo fresh -sågning genom att låta bli att laga rätterna som är tänkta. Alltså själva grejen med hallo fresh är ju att laga recepten och sen säga hur gott det är och att man slipper tänka själv…
Visst kan man byta ut någon ingrediens men hon slaktar ju rätterna och gör nåt helt annat..
Helt ärligt skulle jag faktiskt bli förvånad om hon får förnyat samarbete med dom. Hade jag suttit på hallo fresh hade det varit tvärkört.
Det är lixom som att hon inte fattar vad som förväntas i relationen ”kund-influenser”. Visst kan det vara oskrivna/outtalade regler men har man en hjärna förstår man att det är så det funkar: snacka INTE skit om kundens produkter och ändra inte kundens produkt.
Citera
2026-04-29, 15:50
Medlem
Skampis avatar
Om inte annat så är det så oprofessionellt?! Varför inte visa upp maten och inte skriva någonting särskilt om den? Så kan hon hylla rummet, spa:et och det andra sedan? Tycker hon ofta känns så korkad och omogen. Att vara influencer betyder att man ska sköta dessa saker snyggt och proffsigt, inte flamsa bort allt och snacka ner maten!
Citera
2026-04-29, 17:40
Medlem
Kramkrams avatar
Triss i helfabrikat till middag idag! Om man ljuger om allt, varför ljuger hon inte om att hon gjort det själv? ”En sås jag slängde ihop” etc. Förstår att matinfluencers också äter enkelt ibland, men att lägga ut det och smutsa ner sitt varumärke? Va? Det är ju ett underbetyg till henne själv att hon fortsätter köpa den där jävla gratängen.

Samma typ av självinsikt är ju tydlig även i hennes kritik mot restaurangen på hotellet som ni säger. Vilken kortsiktig, uppblåst prinsessa alltså. Men såklart, inte en tanke om att kunna utveckla det samarbetet, kunna ha bakskola i den miljön eller liknande, utan - få det, kritisera det, och sätt dig och sura i ett hörne. Hade på riktigt betalat mycket pengar för att få träffa henne.

VARFÖR ÄR JAG SÅ INTRESSERAD AV DEN HÄR RENA JÄVLA SKITEN FÖR
Citera
2026-04-29, 18:33
Medlem
@kramkram

Du (lixom jag och de andra som skriver här) är fascinerade av henne som fenomen. Hon är så full av motsägelser:

”Älskar mat och bakning” -men väger 29 kg
”Är en duktig kock” - men lagar mat med halvfabrikat och proteinbars
”Är så sjuk att hon inte kan bo själv eller ha ett vanligt jobb” - men orkar laga mat och baka hemma och vara ute och knata på promenader och i affärer på daglig basis.

Och sist men inte minst, det är fascinerande att så många (mest äldre multisjuka som också blivit ”illa behandlade” av vården) inte ser igenom den fars hennes konto blivit.
Jag tvivlar som jag skrivit tidigare inte på att A förmodligen lider av både fysisk och psykisk ohälsa men det är det många som gör och ändå är en del av samhället som A inte vill vara. Det är väl fine egentligen. Vill hon bo hemma hos mamma och Leo, det är upp till henne själv och dom. Men det som skaver är när hon försöker marknadsföra sig själv som multisjuk och som ett ”offer” så att folk ska ge henne pengar genom att prenumerera för att de tycker synd om henne. När hon egentligen är ute och knatar pw:s på daglig basis?
Jag har inga problem med att hon tjänar pengar på sitt konto, det är sättet det görs på som skaver..
Citera
2026-04-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon hyllar allting på spa-hotellet, förutom maten och efterrätten som hon beskriver som smaklös och "gummiaktig"?! Haha ändå... Lite fräckt när det är en bjudresa?
Jag kan för lite om detta med PR-inlägg och företags-samarbete. Men hur kan företag vilja ha samarbete med ett konto som hennes ö.h.t? Hur går det till - hör företag av sig eller raggar influensers efter samarbete o erbjuder sig att göra reklam?
Citera
2026-04-30, 14:19
Medlem
Alice tror på riktigt att hon kommit på att ha Marsanpulver i smeten då man bakar Hallongrottor, det har ju funnits med i recept i " hundra år " 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in